۱۳۸۸ آبان ۱, جمعه

فرهنگ اصطلاحات ستاد


آشنایی با برخی از اصطلاحات رایج در ستاد مرکزی:

با توجه به اینکه بسیاری از همکاران شعب و مراکز درمانی اطلاعات دقیقی از وضعیت ستاد مرکزی ندارند و بعضا فکر می کنند همه ستادیها تنبل و مفت خور و نالایق هستند. لذا در اینجا برخی از اصطلاحات رایج در ستاد مرکزی جهت تنویر افکار این عزیزان معرفی می گردد. در این اثنا موضوع مورد نظر هم روشنتر خواهد شد.

- هلو ها: منظور از هلو تعدادی از جوانان (مذکر) رعنا و خوش تیپ که بین بیست تا بیست و پنج سال سن داشته و همراه با مدیر عامل غیر قانونی سازمان و البته با قراردادهای دو سه میلیونی به طبقه نهم سازمان تشریف آورده اند و ضمن خرابکاری و دسته گل به آب دادن، برای احراز پست های مدیریتی در سنوات آتی کسب تجربه می نمایند. همچنین یکی از وظائف خطیر این عزیزان، ارائه راهنمایی و مشاوره های همه رقم به مدیر عامل علامه سازمان می باشد. و در بعضی موارد همکاران و ارباب رجوع معترض را در طبقه نهم نصیحت نموده و به راه راست هدایت می نمایند.

- موقرمزی (و دار و دسته اش): منظور از موقرمزی یکی از مدیران به اصطلاح ارزشی سازمان است که علاقه عجیبی به تغییر رنگ موهایش متناسب با مد روز و فراتر از آن داشته (یه جورایی مانکن تشریف دارند) . ایشان بواسطه فعالیتهای خستگی ناپذیر در انتخابات ریاست جمهوری با سرعت نور در سلسله مراتب سازمانی رشد نموده و معاون حقوقی و امور مجلس سازمان شدند. این آقای موقرمزی در حالیکه عرضه تقسیم جو (و یا علوفه) بین دو یا تعدادی از چهارپایان را ندارد ولی ادعایش کهکشانها را هم پاره می کند. ایشان تا چند روز پیش یکی از سیاستگذاران سازمان و هدایت کنندگان اصلی آقای ذبیحی بودند، ولی چون داشتند زیرآب مدیر عامل را میزدند (تا خودشان مدیر عامل شوند)، مورد غصب ایشان واقع شده و از کار برکنار شدند، تا جائیکه چند روز اول حتی اجازه ورود به سازمان را هم نداشتند ولی اخیرا این محدودیت ها کمتر شده و ایشان مجاز به رفت و آمد به سازمان شده اند ولی هنوز اجازه داخل نمودن اتومبیل شان را کسب نکرده اند.
یکی از شیرین کاری های موقرمزی این بوده که فیش حقوقی اش را به نمایندگان مجلس نشان میداد و درحالیکه از زیادی حقوقش شکایت می کرد، می گفت آقا ببینید تو سازمان چطور حق کارگران را می خورند! آیا انصاف است به ما این همه حقوق می دهند؟ یکی دیگر از هنرهای این بشر این بوده که تا می توانسته زیرآب بقیه همکاران از جمله دوستان قدیم و جدید را می زده. یکی دیگر از ویژگیهای بارز این بنی آدم این بوده که بغیر از خودش کسی را آدم حساب نمی کرده و خیلی چیزهای دیگر... البته از این گونه افراد تو ستاد مرکزی بازهم داریم که دار و دسته موقرمزی از آن جمله هستند. این مورد را بعنوان مشت نمونه خروار عرض کردم.

- مدیران وارداتی: این عزیزان از پدیده های مدیریت کشور می باشند که همین چند وقت پیش (قبل از ورود به سازمان تامین اجتماعی) کشف شده اند (علیرغم اینکه بعضا قبلا مدیریت نکرده اند)، و برای هدایت سازمان بخت برگشته تامین اجتماعی از سازمانهای دیگر ترانسفر (منتقل) شده اند، مثل بازیکنان حرفه ای فوتبال. همانطورکه تیمهای حرفه ای فوتبال با پرداخت مبالغ هنگفت، ستارگان تیمهای دیگر را جذب می نمایند، سازمان تامین اجتماعی نیز در سالهای اخیر با پیروی از این سیاست، تعدادی از بازیکنان (مدیران) غیر حرفه ای! را از خارج از سازمان جذب کرده است. البته بسیاری از آنها بعد از اینکه حسابی به خودمان گل زدند و توزرد از آب درآمدند بصورت رایگان به تیمهای دیگر واگذار شدند، البته کل مبلغ قرارداد و بیشتراز آن را کامل گرفتند. نوش جانشان! لازم به ذکر است سازمان تامین اجتماعی در این بازار نقل و انتقال کاملا یکطرفه عمل کرده یعنی فقط از بازیکنان خارجی استفاده کرده و هیچ بازیکن خودی برای بازی (مدیریت) به سازمانهای دیگر واگذار نکرده. بعضی ها میگویند چون تامین اجتماعی تیم پولداری است بنابراین بازیکن سازی نمی کند و فقط از ستارگان سایر تیمها استفاده می کنند. بعضی ها هم به ما می گویند: شما بی استعداد هستید، مغز شما، مغز نیست پاره آجر است ولی اینهایی که از بیرون می آیند یه چیز دیگه هستند.
خلاصه اینکه در بین شصت هفتاد هزار پرسنل سازمان تامین اجتماعی تاکنون هیچ استعداد درخشانی برای مدیریت سازمانهای دیگر دیده نشده است. حتی شستا و شرکتهای زیر مجموعه آن که متعلق به سازمان تامین اجتماعی هستند کوچکترین اجازه ای حتی به اظهار نظر کارکنان سازمان تامین اجتماعی نمی دهند چه رسد به مدیریت. بطوریکه اگر فردی از همکاران سازمان بخواهد از این فکرها بکند مافیای شستا طرف را با ساطور شقه شقه می کند. باور ندارید، اندکی تفحص بفرمائید.
بنابراین همکاران عزیز! تقصیر خودتان است، نه دانشگاه دیده اید و نه استعداد و توان مدیریت دارید. البته تقصیر شما هم نیست، از قضای روزگار هر چی آدم بی استعداد هست تو سازمان جمع شده، این حقیر هم مثل شما.
البته هجوم بازیکن نماهای خارجی به سازمان تامین اجتماعی در بسیاری از موارد بخاطر احساس تکلیف شدید است و ربطی به مسائل مادی ندارد. ولی انصافا شما خودتان را جای آنها بگذارید. یک تیمی به شما پیشنهاد بازی و حتی کاپیتانی تیم را داده، و چندین برابر جای قبلی تان حقوق و مزایا می پردازد. گذشته از اینها، هر گندکاری هم که بکنید نه کسی از شما می پرسد و نه شما جوابگو خواهید بود. شما باشید قبول نمی کنید؟ نه، راستش را بگوئید!
گل سرسبد بازیکنان خارجی، همین آقای ذبیحی است که بدون هیچ سابقه مدیریتی و یا تحصیلات مدیریتی بصورت غیر قانونی مدیر عامل سازمان شده و مشغول کسب تجربه (بخوانید گندکاری) برای احراز سمت وزارت نیرو هستند.
اون یکی هم که معاون اقتصادی و برنامه ریزی شده از سپاه اومده، بهش میگن سردار. حالا سرداری چه ربطی به سازمان داره، با این کاریت نباشه. ربطش رو شماها نوفهمین!
یا دو تای دیگه که از گزینش وزارت اقتصاد (رضائیان، مدیر کل دفتر هیات مدیره) و گزینش نهاد ریاست جمهوری (یابو، مدیر کل امور اداری) تشریف آوردن و بعضی از اعضای هیئت مدیره و هلو ها هم که جای خود دارند. تو طبقه نهم از این بازیکنان زیاد هستند.

- مدیران خودی (در اصل بیخودی) ارزشی: خوشبختانه این مدیران از بدنه سازمان تامین اجتماعی انتخاب شده اند. تنها اشکالی که وجود دارد این است که به درد هر کاری می خورند الا مدیریت. نمونه اش همان موقرمزی که خدمتتان عرض کردم یا معاون فنی درآمد که همزمان سرپرستی معاونت امور استانها را بر عهده دارد در یک جلسه سخنرانی دو کلمه حرف عادی را نمی تواند بیان کند (برای کسب اطلاعات بیشتر به مطلب «مدیریت احمدی نژادی در سازمان تامین اجتماعی » در همین وبلاگ رجوع نمائید.)
تازه اینها خوب هاش هستند که معاون شده اند پایین دستی ها که اغلب واویلاست. این مدیران به مدیران ارزشی معروف هستند ولی ما هرچقدر تفحص کردیم ندانستیم این ارزشی بودن یعنی چه؟ یعنی به یه سری ارزشها معتقدند یا عاملند؟ این ارزش ها چه چیزهایی هستند؟ راستگویی، عدالت، انصاف، صداقت، یکروئی، ایثار، یا درستکاری و امثالهم. حتما منظور از ارزشی بودن این چیزها نیست. پس چه چیزهایی یک مدیر ارزشی را از یک مدیر غیر ارزشی متمایز میکند؟ تعهد یا تخصص؟ یا هردو؟ تخصص که نمی تواند باشد، پس حتما منظور تعهد هست، اما تعهد به چه چیز یا چیزهایی؟ تعهد به پول و مقام و قدرت؟ یا غیر از اینها؟ ....
ویژگی مشترک همه این مدیران این است که یک جورایی به یک جاهایی وصل هستند. خوب هم وصل هستند. فقط همین. شما هم اگه وصلی! بسم ا... . وصل نیستی، برو کنار باد بیاد.

- نظریه یا کار کارشناسی : نظریه کارشناسی چیزی است که کارشناسان از خودشان در می کنند و فقط به درد عمه شان می خورد. یعنی چی؟ یعنی اینکه این حضرات مدیران فوق الذکر در خیلی از موارد کوچکترین علاقه ای به کار کارشناسی ندارند، حتی بعضی وقتها کار یا نظریه کارشناسی را توطئه دشمنان و استکبار جهانی و صهیونیستها می دانند. بنابراین برای زدن مشت محکم بر دهان دشمنان و استکبار .... از تصمیمات کارشناسی شده اجتناب می کنند. در اینصورت بعضی از تصمیماتی که در ستاد مرکزی اخذ می شود نه بر اساس کار کارشناسی و علمی، که بصورت عشقی و دیمی گرفته می شود. لازم به ذکر است اکثر این مدیران یک جور حلقه ها و محفلهایی دارند و مهمترین تصمیمات و رویدادهای سازمانی از توی این محفلها بیرون می آید. مثلا به بهانه هیئت مذهبی دور هم جمع می شوند و در حین عبادت یا قبل و بعد از آن در مورد مسائل سازمان بصورت کاملا اتفاقی صحبت می کنند و اتفاقا یک تصمیماتی می گیرند مثلا فلانی بچه خوبیه، اونجا بذاریمش. یا اون یکی خیلی پررو شده کله پاش کنیم. و از این قبیل تصمیمات ... این تصمیمات در سر میز غذاخوری، در کوه و خیلی جاهای دیگر هم بصورت دوستانه و محفلی اتخاذ می گردد. البته بعدا دلیل کارشناسی می شود برایش پیدا کرد.

۱۵ نظر:

  1. بحران در سازمان تامین اجتماعی ابعاد گسترده تری بخود می گیرد. امروز در اداره کل تهران بزرگ حکم مامورین را لغو کردند و در مرحله بعد بخش دیگری از پرسنل اداره کل را حذف خواهند نمود تا آن را کوچکتر نمایند.
    بی انگیزگی و بی برنامگی در تمام سازمان حاکم است. با مدیریت این اراذل و اوباش بجای امنیت و انگیزه ،- استرس، بی برنامگی و انحطاط ایجاد شده است.

    پاسخحذف
  2. برای اینکه از سوابق امثال ذبیحی و رضائیان و باهو و ... با خبر شوید می توانید اسم این افراد را دراینترنت سرچ کنید، هیچی دستگیرتان نمی شود چون آنقدر آدمهای گم و گوری بودند که چیزی برای گفتن و انجام داشتن نداشتند. ببینید سرنوشت سازمان بزرگ تامین اجتماعی دست چه کوتوله هایی افتاده...
    وجود چنین افرادی بزرگترین تحقیر و توهین به پرسنل زحمت کش سازمان تامین اجتماعی و بیمه شدگان و سایر مخاطبین آن است.

    پاسخحذف
  3. چرا نباید مدیران سازمان تامین اجتماعی از کارکنان آن انتخاب نشوند؟ این مدیران عوضی تا بیمه و تامین اجتماعی رو یاد بگیرند کلی به سیستم ضرر می زنند، بعد هم که دوره شون تموم شده و برکنارمی شوند.

    پاسخحذف
  4. مديرعامل محترم سازمان تامين اجتماعي
    سلام عليكم
    احتراماً باستحضارمي رساندتعدادكثيري ازپزشكان عمومي بامراجعه به سازمان ويابامكاتبه اظهارداشته اندكه ازاول فروردين ماه 88از سازمان تامين اجتماعي بابت ويزيت بيمه شدگان وجهي دريافت نكرده وطلبكارمي باشندكه اين امرمشكلاتي رادرزندگي آنان ايجادكرده است.لذاباتوجه به اينكه پزشكان موصوف درآمدديگري براي هزينه هاي زندگي خودندارند،خواهشمنداست دستورفرماييددرپرداخت مطالبات اين گروه تسريع شده ونتيجه رابه اين سازمان اعلام فرمايند.
    دكترحسن هويدا
    معاون امور رفاهي واجتماعي سازمان

    رونوشت:برادر ارجمندجناب آقاي دكتراعتمادزاده
    عضومحترم هيات مديره سازمان نظام تامين اجتماعي پيرومذاكرات تلفني جهت استحضار
    http://www.igpa.ir/news.php?item.17.1

    پاسخحذف
  5. روزنامه اعتماد:
    اعتماد؛ با اينکه انتقادات و موارد مربوط به اين سازمان زياد است و تقريباً روزي نيست که درباره سازمان تامين اجتماعي پيامي نداشته باشيم ولي متاسفانه اين سازمان هم پاسخگوي پيام هاي مردمي نيست.
    شنبه، 2 آبان 1388 - شماره 2084

    پاسخحذف
  6. محمدرضا محسنی ثانی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس می‌گوید: در حال حاضر سازمان تأمین اجتماعی در بلاتکلیفی به سر می‌برد.


    به گزارش فارس نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی ادامه می‌دهد: اگر برای انتخاب مدیرعامل از قبل بررسی ها صورت گیرد و بر اساس تخصصی که در این زمینه دارد، مدیری برگزیده شود، در مدیریت ثبات ایجاد می‌شود.

    پاسخحذف
  7. 100 نماینده مخالف وزارت محصولی هستند
    ذبيحي در حال رايزني با نمايندگان است اما بسياري از نمايندگان به دليل عدم تعامل لازم وي طي مديريتش در سازمان تامين اجتماعي از راي اعتماد به وي براي تصدي وزارت نيرو مطمئن نيستند.

    عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي گفت: ارزيابي من اين است كه تاكنون 100 نفر از نمايندگان مجلس مخالفت حضور صادق محصولي در وزارت رفاه و تامين اجتماعي هستند.

    محمدعلي پرتوي با بيان اين كه آقاي محصولي از دوستان من است افزود: بنده حتي در معرفي وي به عنوان وزير كشور بسيار تلاش كردم تا آقاي محصولي وزيركشور شود اما متاسفانه عملكرد وي در اين وزارتخانه مطلوب نبود.

    نماينده پيرانشهر و سردشت در مجلس توقع مردم را از وزارت رفاه و تامين اجتماعي بالا دانست و تصريح كرد: به نظر من نوع مديريت آقاي محصولي براي وزارت رفاه و تامين اجتماعي مناسب نيست.

    وي با اشاره به رايزني علي ذبيحي با نمايندگان مجلس براي تصدي وزارت نيرو خاطرنشان كرد: ذبيحي در حال رايزني با نمايندگان است اما بسياري از نمايندگان به دليل عدم تعامل لازم وي طي مديريتش در سازمان تامين اجتماعي از راي اعتماد به وي براي تصدي وزارت نيرو مطمئن نيستند.
    پرتوي افزود: با اين حال آقايي ذبيحي قول‌هايي را به نمايندگان داده است و ممكن است كه نمايندگان قانع شوند
    http://www.asriran.com/fa/pages/?cid=88367

    پاسخحذف
  8. مدیری نه چندان آشنا برای وزارت نیرو
    معرفی علی ذبیحی به عنوان نامزد پیشنهادی رئیس‌جمهور برای مدیریت وزارتخانه‌ای به حساسی نیرو که تنها سابقه اجرایی وی در بخش آب و برق کشور به مدیریت دانشکده انرژی دانشگاه صنعت آب و برق کشور برمی‌گردد با موج نارضایتی نمایندگان مجلس مواجه شده است.

    اگرچه ذبیحی فارغ‌التحصیل رشته برق در مقطع کارشناسی از کشور هند است اما کارشناسان عدم شناخت وی در نحوه مدیریت در بخش آب و برق کشور را دلیل اصلی مخالفت خود با این وزیر پیشنهادی اعلام می‌کنند.

    او که در کارنامه‌اش مهمترین سمت اجرایی خود را مدیون مدیریت شش ماهه در سازمان تأمین اجتماعی است از نظر برخی از نمایندگان فاقد تجربه لازم برای مدیریت وزارت نیرو است. این در حالی است که بسیاری از کارشناسان و نمایندگان مجلس معتقدند: عدم شناخت لازم ذبیحی از نحوه مدیریت صنعت آب و برق کشورقبل از جمع‌آوری رأی نمایندگان در صحن مجلس، سرنوشت وی را برای تصرف میز ریاست وزارت نیرو روشن کرده است.

    براساس این گزارش سوابق اجرایی این وزیر پیشنهادی به غیر از مدیریت وی در تأمین اجتماعی و ریاست دانشکده آب و برق کشور در سمت‌هایی چون دبیر هیأت نظارت شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو کمیته علمی - آموزشی هیأت عالی نظارت شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو هیأت امنای دانشگاه‌های اراک، گیلان، بین‌المللی امام خمینی و مشاور رئیس‌جمهور خلاصه شده است.

    با تجربه مدیریت سازمان تأمین احتماعی کشور برای مدیریت این وزارتخانه بزرگ موج دوم تعجب نمایندگان از این انتخاب را به همراه داشت چرا که این بار کارشناسان به دلیل عدم موافقت مجلسی‌ها با مدیری که سابقه مدیریت در این حوزه را ندارد احتمال معرفی نامزدی را می‌دادند که این بار از سابقه مدیریت در این وزارتخانه برخوردار باشد و در این راستا نیز گمانه‌زنی‌ها از احتمال وزیر شدن یکی از معاونت‌های وزارت نیرو و یا ابقای مجدد پرویز فتاح حکایت داشت.

    انتهای خبر//www.lemonPress.ir//لمون پرس

    پاسخحذف
  9. ارزیابی یک نماینده مجلس از وزرای پیشنهادی؛
    ذبیحی افق روشنی برای رای اعتماد ندارد
    معرفي محصولي برای ترميم شكافي است كه بعد از قضيه رحیم مشايي در دولت به وجود آمده بود. افق روشني براي رای آوری ذبيحي در مجلس نيست
    یک نماینده مجلس، شانس حاجی بابایی را برای رای اعتماد گرفتن از مجلس بالا دانست، احتمال رای آوردن محصولی را هم رد نکرد و لی تاکید کرد که در حال حاضر افق روشنی برای کسب رای اعتماد ذبیحی وجود ندارد.

    محمد دهقاني نماينده چناران و طرقبه که روز گذشته به نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها آمده و درغرفه«فردا» حاضر شده بود، گفت: وزراي باقی مانده کابینه در ابتداي كار اين افرادی که نامشان برده می شود( محصولی، حاجی بابایی و ذبیحی) نبودند. آقای احمدي نژاد وقتی ديد افراد مورد نظرخودش زمينه راي آوری در مجلس ندارند، قانع شد كه لايه اي دورتر از خودش را براي وزارتخانه ها ی باقی مانده معرفي كند.

    این عضو کمیسیون قضایی مجلس افزود: معرفي حاجي بابايي نشانگر اين است كه رويكرد فاصله از حلقه اوليه در دولت به وجود آمده و اين امر سبب شده كه احمدی نژاد حلقه دومي را انتخاب كند. اين انتخاب جاي خوشحالي دارد چرا كه حاجي بابايي تجربه و توان اداره وزارتخانه آموزش و پرورش را دارد و فرهنگيان هم وي را مي پسندند و همچنين در مجلس هم راي مي آورد.

    دهقاني با اشاره به فاصله گرفتن محصولي از احمدي نژاد و اختلاف آنها در قضيه اسفندیار رحیم مشايي، تاکید کرد: معرفي محصولي برای ترميم شكافي است كه بعد از قضيه رحیم مشايي در دولت به وجود آمده بود.

    وي اظهار داشت: محصولي در مجلس براي وزارت كشور راي آورده است، لذا براي وزارت راه كه نسبت به وزارت كشور حساسیت کمتری دارد، راه سختي را در پيش ندارد و راي مي آورد.

    اين نماينده مجلس همچنين با بيان اينكه افق روشني براي رای آوری ذبيحي در مجلس نيست، گفت: وي تا امروز كه نتوانسته جايگاه لازم را در ذهن نمايندگان پيدا كند، ولي ممكن است در اين هفته نظر نمايندگان را به خود جلب كند كه احتمال آن هم پايين است.

    گفتنی است با وجود آنکه از حاجی بابایی، محصولی و ذبیحی به عنوان وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش، رفاه و نیرو یاد شده، تا کنون نامه رسمی معرفی آنها به مجلس ارائه نشده است.
    http://www.fardanews.com/fa/pages/?cid=94193

    پاسخحذف
  10. /سه وزير پيشنهادي در منظر نمايندگان/
    پورفاطمي با اشاره به شرايط حاكم بر مجلس: هر وزيري كه معرفي شود راي مي‌آورد


    در حال حاضر وضعيت مجلس به گونه‌اي نيست كه حقوق قوه مقننه و حقوق ملت را از دولت مطالبه كند/ اگرچه برخي نمايندگان از جمله رئيس مجلس و برخي اعضاي هيات‌رئيسه براي احقاق حقوق مجلس در برابر دولت، جدي هستند، اما برخي نمايندگان نمي‌خواهند كه مجلس در راس امور باشد.

    ایلنا: يك عضو فراكسيون خط امام(ره) با اشاره به شرايط و فضاي حاكم بر مجلس، گفت: در اين شرايط هر كسي كه به عنوان وزير معرفي شود راي مي‌آورد.
    محمدمهدي پورفاطمي نماينده دشتي و تنگستان در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، در پاسخ به اينكه منظور از اين شرايط ويژه در مجلس چيست؟ گفت: در حال حاضر وضعيت مجلس به گونه‌اي نيست كه حقوق قوه مقننه و حقوق ملت را از دولت مطالبه كند.
    وي با بيان اينكه مجلس بايد فعالتر از اين عمل كند، افزود: اگرچه برخي نمايندگان از جمله رئيس مجلس و برخي اعضاي هيات‌رئيسه براي احقاق حقوق مجلس در برابر دولت، جدي هستند، اما برخي نمايندگان نمي‌خواهند كه مجلس در راس امور باشد.
    اين عضو كميسيون اجتماعي مجلس بر اين اساس، اظهار نظر در مورد سه وزير پيشنهادي احتمالي را بي‌فايده دانست و گفت: اگر در شرايط عادي بوديم، احتمال راي‌آوري محصولي و ذبيحي ضعيف بود. به ويژه آنكه ذبيحي تعامل مناسبي با نمايندگان و مجلس ندارد.
    http://www.armandaily.com/News-22750.html

    پاسخحذف
  11. معاونت امور استانها رسما منحل شد
    امروز یکشنبه ساعت 16 احکام ماموریت کلیه کارشناسان معاونت امور استانها (بغیر از یک نفر ... !؟) را جهت ماموریت در اداره کل شرق تهران بزرگ تحویل دادند.
    احکام کلیه رئیس و کارشناسان ارشد نظارت و ارزشیابی و اقتصاد و برنامه ریزی ادارات کل استانها بزودی صادر خواهد شد. همکاران به فکر ردیف باشند!

    پاسخحذف
  12. بعد از معاونت امور استانها نوبت معاونت اقتصادی است

    پاسخحذف
  13. عاون حقوقي وزارت نيرو در غرفه موج:
    احتمال معرفي مجدد ذبيحي به مجلس وجود دارد
    خبرگزاري موج - احتمال مي دهيم علي ذبيحي از سوي رئيس جمهوري مجدداً به مجلس معرفي شود.

    علي يوسف پور معاون حقوقي و امور مجلس وزارت نيرو در بازديد از غرفه خبرگزاري موج در شانزدهمين جشنواره و نمايشگاه بين المللي مطبوعات و خبرگزاري هاي داخلي و خارجي گفت: براساس پيش بيني هاي صورت گرفته، رئيس جمهوري مجدداً علي ذبيحي را براي تصدي پست وزارت نيرو به مجلس معرفي خواهد کرد.
    وي افزود: اما با اين حال بايد تا روز يکشنبه هفته آينده منتظر ماند تا گزينه قطعي آقاي احمدي نژاد براي تصدي سه وزارتخانه نيرو، رفاه و آموزش و پرورش مشخص شود.
    يوسف پور با مورد توجه قراردادن کابينه دولت دهم تصريح کرد: اميدواريم افرادي که از سوي دولت به مجلس معرفي شده و راي اعتماد مي گيرند بتواند حضور موثري را در کابينه دولت داشته باشند.
    وي با اشاره به اهميت وظايفي که برعهده وزارت نيرو است، اظهارداشت: اين وزارتخانه به طور مستقيم با نيازهاي روزمره مردم سروکار دارد بنابراين تعيين وزيري مناسب براي اين پست هم براي مسوولين و هم براي مردم از اهميت قابل توجهي برخوردار است.
    وي با مورد توجه قراردادن خشکسالي چندسال اخير کشور بيان کرد: خشکسالي که طي سال هاي اخير شاهد آن هستيم نيز موجب شده تا اهميت قرارگيري فردي لايق براي اين وزارتخانه بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد

    پاسخحذف
  14. کارشناسان معاونت امور استانها، مثل کارشناسان معاونت فرهنگی و تعدادی دیگر از همکاران، در تحقیرآمیز ترین شکل ممکن به ادارات کل استان تهران وشعب تابعه فرستاده شدند.
    سازمان تامین اجتماعی در طول تاریخش اصلاحات متعددی در تشکیلات و ساختار تجربه نموده ولی به اذعان پیشکسوتان و اهل فن تاکنون این شیوه برخورد با افراد و آشفتگی در تصمیمات وجود نداشته است.
    ذبیحی با این روش، تعدادی از کارشناسان باتجربه، زبده و باانگیزه را به افرادی ناراضی، بی انگیزه و انتقامجو تبدیل نمود. مطمئنا تاثیرات سوء چنین اقدامی در سالهای آتی در کل سیستم نمایان خواهد شد.
    آیا آن موقع کسی ذبیحی و امثال ذبیحی را به خاطر تصمیمات سوء شان و تخریب بیت المال و حق الناس و منزلت انسانها می تواند پای میز محاکمه بنشاند. اگر چنین چیزی در ایران امکان داشت یقینا امثال ذبیحی و دار و دسته اش جرات نمی کردند بدون هیچ سابقه، تخصص و تجربه ای، با تصمیمات نسنجیده شان با سرنوشت میلیونها نفر بازی کنند. به امید آنروز
    ...البته از افرادی چون ذبیحی انتظاری بیش از این نمی رود ولی متاسفانه تعدادی از همکاران سازمانی هم زمینه ساز تصمیمات غیر کارشناسی و سلیقه ای ایشان شدند افرادی چون حمیدی، اردلان، مقدم، صابری، یوسف نژاد، محقق زاده و بعضی از مدیران استانها ... . آیا آنها هم پاسخگوی اشتباهاتشان خواهند بود؟

    پاسخحذف
  15. یقینا نوبت آنها هم می رسد. هر عملی را عکس العملی است.

    پاسخحذف