۱۳۸۸ آبان ۳۰, شنبه

نقش ذبیحی در انتخاب وزرای نیرو و رفاه



تشکر وزیر نیرو و وزیر رفاه از آقای ذبیحی بخاطر رای اعتماد مجلس

بالاخره تکلیف وزارتخانه های نیرو ، رفاه و آموزش و پرورش مشخص شد و آقای ذبیحی هر چی زور زد نتوانست کرسی مورد علاقه اش یعنی وزارت نیرو را بدست آورد تا بلکه به بندگان خدا در امور برق و آب و فاضلاب هم خدمت نماید. البته نقش آقای ذبیحی در انتخاب وزرای نیرو و رفاه انکارناپذیر بود. می پرسید چطور؟ الان خدمتتان عرض می کنم:

با توجه به عملکرد رویایی آقای ذبیحی در مدت هشت ماه مدیرعاملی سازمان تامین اجتماعی، نمایندگان مردم (بندگان خدا ) در مجلس فهمیدند که اگه طرف وزیر نیرو بشود احتمالا بعضی از جلسات مجلس در خاموشی برگزار شده، و قطع آب هم مشکلات خاص خودش را دارد (مخصوصا در دستشویی ها) . ضمنا استرس و افسردگی بسیاری از کارکنان تامین اجتماعی به وزارت نیروئی ها منتقل خواهد شد بعد کلی مشکلات در این بخش پشت سرش خواهد آمد. خلاصه هزینه ش خیلی بالاست.

از طرفی برخی از دوستان آقای ذبیحی در دولت و اونورها خیلی اصرار کردند که ذبیحی وزیر بشود، خود آقای ذبیحی هم با توجه به رشته تحصیلی و محل کارش یعنی دانشگاه صنعت آب و برق (که وابسته به وزارت نیرو است) ، خیلی علاقه داشت که روی صندلی وزیر نیرو بنشیند.

اما هشت ماه کار (بخوانید خرابکاری) در سازمان تامین اجتماعی آنچنان وجهه ای برای ایشان درست کرد که مجلسی ها حتی حاضر نبودند موضوع وزارت ایشان در مجلس یا کمیسیون ها بررسی بشود، این شاید یکی از معدود مواردی بود که نمایندگان مجلس از هر جناحی در مورد آن اتفاق نظر داشتند. با این اوضاع ، دولتی ها راضی شدند یک نفر دیگر را به عنوان وزیر نیرو معرفی کنند. و مجلسی ها برای اینکه از هماهنگی بعمل آمده رضایت شان را نشان دهند و البته برای ابراز خوشحالی شان، با 210 رای، آقای نامجو را بعنوان وزیر نیرو انتخاب کردند، که طبق آمار موجود ، بیشترین میزان رای اعتماد به وزاری نیرو در بین وزرای بعد از انقلاب برای این وزارتخانه بوده است. (حتما ذبیحی خیلی دلش می خواست آقای نامجو رای نیاورد و یا رای پایینی بیاورد، ... )

بنابراین باید گفت این همه رای برای آقای نامجو، صرفا بخاطر حسن شهرت خودشان نبوده بلکه قسمتی از آن بخاطر قبح شهرت آقای ذبیحی بوده است.

از طرفی برای وزارت رفاه، آقای محصولی مطرح بودند و با توجه به اینکه ایشان در دولت قبلی، برای وزارت کشور، با اختلاف میلیمتری وزیر شده بودند، بنابراین نگرانی هایی وجود داشت که آیا خواهند توانست رای اعتماد نمایندگان را کسب نمایند یا نه؟

در این جا شهرت آقای ذبیحی به درد آقای محصولی خورد، یعنی با توجه به نارضایتی نمایندگان مردم از وضعیت مدیریت سازمان تامین اجتماعی ، آقای محصولی از وقتی که در کمیسیون های تخصصی مجلس برای ارائه برنامه هایش رفته بود، از همان اول کار، این مژده را داد که اولین کاری که خواهد کرد برکناری ذبیحی خواهد بود، حتی آقای فتاح را بعنوان مدیر عامل جدید سازمان تامین اجتماعی معرفی کرد. مجلسی ها هم خوشحال از این قضیه مجوز لازم برای آقای محصولی جهت حضور در وزارت رفاه را صادر کردند.

در هر حال نمایندگان بندگان خدا، با بندگان خدا بیشتر در ارتباط هستند و شاهد سیل اعتراضات و شکایات بندگان خدا ازعملکرد مدیریت سازمان تامین اجتماعی بوده اند و بهتر می دانند که ادعای خدمت به بندگان خدا با خدمت واقعی به آنها خیلی فرق می کند.

امیدواریم آقای ذبیحی هم متوجه این تفاوتها شده باشند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر