۱۳۸۸ آبان ۳۰, شنبه

واقعیت تلخ: ما و نفتی ها


امام علی (ع) خطاب به مردم می‌گوید شما وظیفه دارید که مرا نصیحت کنید و اساسا وظیفه دارید که به من، هم در خفا و هم آشکارا انتقاد کنید.

کارکنان شرکت نفت و کارکنان سازمان تامین اجتماعی

در یک نگاه

مطلب ذیل خبری است که در سالجاری به نقل از آقای ذبیحی در خصوص الحاق صندوق بازنشستگی نفت به تامین اجتماعی در سایت مربوط به کارکنان وزارت نفت درج شده بود. که در ادامه نظرات برخی از مشاهده کنندگان خبر هم آمده است. همچنین نوع نگرش آنها نسبت به بخش درمان ما و کلا سازمان تامین اجتماعی را هم ببینید.

نیاز زیادی به شرح و تفسیر ندارد. بهتر است خودتان خبر را بخوانید و بعد واکنش و نظرات کارکنان نفت را نسبت به موضوع بررسی نمائید. حساسیت آنها را نسبت به مسائل صنفی شان با حساسیت کارکنان سازمان تامین اجتماعی مقایسه کنید.

ذبیحی مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی خبرداد:

افزایش ارائه خدمات،هدف الحاق صندوق های بیمه ای به تامین اجتماعی

نفت نیوز: مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: هدف از تجمیع مدیریت در صندوق ها این است که دولت در ساختار اقتصادی خود بتواند میزان ارائه خدمات صندوق هایی را که کم خدمات ارائه می دهند را افزایش دهد.

علی ذبیحی در گفت و گو با "برنا"، به هدف الحاق صندوق های بیمه ای به سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: هدف از تجمیع مدیریت در صندوق ها این است که دولت در ساختار اقتصادی خود بتواند میزان ارائه خدمات صندوق هایی را که کم خدمات ارائه می دهند را افزایش دهد و از این طریق این صندوق ها از لحاظ مدیریت، مدیریت واحدی پیدا کنند تا رفاه اجتماعی در بازنشستگان بتواند یک وضعیت مناسبی مشابه صندوق هایی که خدمات بالا ارائه می دهند پیدا کند.
مشاور رییس جمهور ابراز داشت: با تجمیع صندوق ها قرار نیست که صندوق هایی
که خدمات بالا ارائه می دهند سیر نزولی پیدا کنند بلکه صندوق های دیگر بیمه ای که میزان ارائه خدمتشان کم است به سطح بالاتری رسیده و افزایش یابند.
انتهای پیام

اخبار مرتبط:

1. مصوبه شورای عالی اداری برای الحاق صندوق بازنشستگی نفت به تامین اجتماعی لغو شد

نظرات کاربران: 13 نظر

نظر: اینقدر که به بیمه شدگان تامین اجتماعی رسیدگی کردید کافیست !!!! لطفاً دست از بیمه نفت بردارید . می خواهید که این کارمندان نفت را مانند بیمه شدگان تامین اجتماعی ناراضی کنید؟؟؟؟!!

پاسخ: شرمرسان بچسب به زندگیت

نظر: مرا بامید تو خیر نیست شر مرسان

نظر: اقای ذبیحی لطفا دست بردارید دو مرتبه کارکنان نفت را دچار ناامید ی واسترس نکنید ما به اندازه کافی مخصوصا در مناطق عملیاتی استرس کاری داریم کارکنان نفت به هیچ وجه اجازه ادغام صندوق بازنشستگی نفت با دیگر صندوقها را نمی دهند .

نظر: دوستان سلام «کسی دلش بحال کارکنان وزارت نفت نسوخته واین دلسوزی های ازاین دست انتقال صندوق به بیمه های اجتماعی همان داستان بزبز زنگوله پای آقاگرگه است ورندان برای موجودی صندوق که نصفش سرمایه خالص خودپرسنل وزارت نفت ونصف دیگرش پرداختی کارفرما(وزارت نفت)که آنهم حق السهم پرسنل است دندان طمع تیز کرده اندودایه مهربانترازمادرشده اند ...
سخن آخراینکه ازلحاظ حقوقی بدلیل آنکه بحث مستدل دارایی شخصی پرسنل مطرح است انتقال این صندوق بدون اجازه اکثریت مطلق پرسنل که این اجازه باید بشکل کتبی باشد تامعتبرقلمدادگردد ,وجهه قانونی ندارد واگراقدامی بدون مجوز رسمی پرسنل صورت پذیردموضوع کاملا قابل پی گیری است.

نظر: با سلام

جناب اقای ذبیحی اگر دولت می خواهد خدمات بیشتری ارائه دهد به صندوق تامین اجتماعی ارائه دهد شما به عنوان مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی ای از وضع بهداشت ودرمان وبیمارستان های تامین اجتماعی خبر دارید؟ ایا تا به حال به اماکن بهداشتی ودرمانی تامین اجتماعی مراجعه داشتی یا بازدید کرده ای که ازنظر پاسخگویی به ارباب رجوع وبیمار ورسیدگی به بیماران چه وضعیت اسفباری دارند بعضی ازبیمارستانهای تامین اجتماعی منزلگاه عفونت وبیماری شده است شما اگر خدمات بیشتری می خواهید بدهید همان بهتر که ذهنتان را به تامین اجتماعی معطوف کنید و به معیشت مستمری بگیران تامین اجتماعی رسیدگی کنید ان هم ازصندوق تامین اجتماعی نه ازصندوق خصوصی نفت که از کسورات کارکنان صدیق وزحمت کش نفت تاسیس واداره می شود وهیچ وجوه دولتی دران دخالت ندارد وشما هم حق ندارید درمال غیر بدون کسب اجازه صاحبان اصلی صندوق بازنشستگان نفت که کارکنان وبازنشستگان نفت هستند دخالت کنید دخالت در مال غیر حرام است صندوق نفت نباید تاوان نا کارامدی مدیران ومسولان پیشین وحال صندوق تامین اجتماعی را بپردازد نیت شما ارائه خدمات بهتر نیست با مردم راست وصدیق باشید بگویید نباید اشکارا دست به جیب خصوصی بازنشستگان نفت می کنید هیچ منطق شرعی برای این کار وجود ندارد وحرام است

پاسخ: همین آقا میگوید برای ارایه خدمات بهتر وسوال اینستکه خدمات بهتر به کی؟! ما که بالابام خدمات اجتماعی رادیده ایم .
صفایش رابه لقای شما میبخشیم ومیگوییم که موجودی این صندوق درست است که بظاهربی زبان است ولی به زن وبچه های ما تعلق دارد وحق الناس است وماباتمام وجودمان ازآن دفاع میکنیم زیرا نمی خواهیم خانواده امان دراین دوران وانفسا که هرکس بفکر کلاه خودش وبه نان ونوارسیدن است زن وبچه هایمان محرومیت بکشند.

نظر:
تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل
بهتره که اهداف واقعی رو مطرح کنید ودر تصمیم گیریها قدری دور اندیشی داشته باشید چیزی که تا به حال نبوده چرا که در کلام نیز مشخصه مبادا این ضرب المثل مصداق پیدا کنه که:
دیوانه ای سنگی در چاه انداخت که در اوردن اون ازدست صد عاقل خارج بود

نظر: باز که شروع کردی این مسئله کی قراراست تمام شود.

نظر: خوب اگر قصدتان رساندن سطح خدمات به سطح خدمات کارکنان نفت است میتوانید کارشناسان محترمتان را اعزام کنید تا طی یک دوره حداقل یکساله در صندوق نفت آموزش ببینند ولی اگر قصدتان این است که با تجمیع صندوقها اراده و قدرت دستور دهی در جهت جابجائی منابع مالی از نفت به بهانه های متعدد از قبل قرض مبادلات پایاپای وووووو یا اصطلاحات خلق الساعه به دیگر صندوقها را دارید با عرض معذرت و شرمندگی هنوز ببو نشده ایم و قادر به تشخیص خیلی از ترفندها هستیم بهر حال یکی از حساس ترین صنایع مملکت را در هر شغل و جایگاه کاری داریم به جلو میبریم.
چه از من حراستی تا آن کارشناس و مدیر فنی و اداری لطفا به شعور مخاطب خود احترام بگذارید.

نظر: اگر به جای اینکه بگویند برای سلامت من , شما هم مریض شوید به پزشک متخصص مراجعه کنند بهتر نیست ؟

لطفا به جای خراب کردن بناهای دیگر کمی هم خلاقیت و ابتکار از خودتان در وکنید

نظر: باسلام .با توجه به اینکه شرکت فولاد مبارکه از جمله شرکتهایی است که سهامی عام شده وکارمندان قدیمی آن استخدام رسمی کشور میباشندودرواقع حدود بیست درصد سهام این شرکت متعلق به بیمه تامین اجتماعی میباشد.ودرراستای خصوصی سازی شرکتها آیا میتوانند بیمه کارکنان آن را به تامین اجتماعی تبدیل کنند بدون کسب اجازه کتبی از ایشان .لطفا ازکسانی که اطلاعات حقوقی در این باره دارند خواهشمندم در این مورد مرا یاری کنند

http://www.naftnews.net

همچنین نگاه کنید به این مطلب در سایت زیر : (موج نگرانی در کارکنان صنعت نفت به‌وجود آمده است)

http://www.naftnews.net/view-5295.html



۱ نظر:

  1. با سلام
    در مورد تجمیع صندوقهای بازنشستگی باید عرض کنم ،تجمیع جفا در حق کارگران نیست بلکه جفا در حق کسانی است که بیشترین منافع را از بیت المال برای خود دارند.تجمیع صندوقهای بازنشستگی عین عدالت میباشد
    با تشکر

    پاسخحذف