۱۳۸۸ آذر ۲۶, پنجشنبه

سخنی با همکاران موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی


سخنی با همکاران موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی

دوستان و همکاران عزیز

خبر مربوط به پلمپ شدن موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی را شنیدم. میدانم که اعصابتان حسابی خرد است. میدانم که بعضی هایتان دپرس شده اید.

و میدانم اکثرا جزو آدمهایی هستید که سرشان به تنشان می ارزد، میدانم اکثرا هم تحصیلکرده هستید و هم باسواد. (خودتان که بهتر می دانید در این مملکت تعداد افراد تحصیل کرده بی سواد خیلی بیشتر از تحصیلکرده های باسواد است.)

راستی شما که اینقدر دانشمند تشریف داشتید، چرا به جریانات ماه های اخیر ستاد مرکزی هیچ واکنشی نشان ندادید؟ چرا هیچ تحلیل علمی، مقاله ای ، نظری ، صحبتی از شما در ارتباط با مسائل و چالش های روز سازمان تامین اجتماعی در جائی ارائه نشد؟ ناسلامتی تحلیلگران و پژوهشگران زبده این حوزه هستید!

در چند سال اخیر که ستاد مرکزی در خصوص بودجه طرح هایتان همکاری نمی کرد، باید فکر این جا را می کردید که این روند به کجا ختم خواهد شد. آیا قبول می کنید که از مسائل و جریانات روز سازمان دور بودید؟ قبول می کنید که باید ارتباط نزدیکتری با واحدهای سازمان تامین اجتماعی برقرار می کردید و در این جریان پیشگام می شدید؟

فرض کنیم که هیچ خطری متوجه موسسه عالی پژوهش نبود، چرا وقتی که خبر انحلال معاونتهای فرهنگی و اجتماعی و امور استانها را شنیدید، هیچ اقدامی نکردید؟ چرا نگفتید که این تصمیمات غیرکارشناسی و غیرعلمی است؟ شما که عالم هستید، شما چرا؟

در هر حال شرایط فعلی دیر یا زود به پایان خواهد رسید و این کوتوله هایی که در حال حاضر عنان اختیار سازمان در دستشان هست، خواهند رفت. ولی هیچ تضمینی نیست که این شرایط دوباره تکرار نشود. پس خواهشا این بار که در جایگاه پژوهشگری سازمان تامین اجتماعی (در هر حالتی) قرار گرفتید، نسبت به مسائل سازمان حساس تر باشید، اگر تصمیمات غیرکارشناسی گرفته شد، دخالت کنید. حداقل نظر علمی و کارشناسی تان را بگوئید.

ما همگی عضوی از این سازمان و این جامعه هستیم، بی تفاوتی و بی تدبیری به مسائل آن، بی تفاوتی نسبت به سرنوشت خودمان، سازمان ، مخاطبان آن و جامعه و آیندگان خواهد بود.

باوركنيم سپيده را ، صبح را ، رويش سبزجوانه ها را ، از حال به آينده پلي بايد زد ، چشم نوازشگر فردا منتظر توست !



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر