۱۳۸۸ آبان ۸, جمعه

خبر و تفسیر خبر



خبر و تفسیر خبر


لطفا به اخبار زیر توجه فرمایید:


1. معرفی ذبیحی به عنوان وزیر نیرو منتفی شد

با رایزنی های به عمل آمده میان نمایندگان و مسئولان دولتی معرفی ذبیحی به عنوان وزیر نیرو منتفی شده است.

پس از آنکه نمایندگان کمیسیون تخصصی مرتبط با وزارت نیرو و دیگر کمیسیون ها در مصاحبه های مختلف از شانس پایین ذبیحی برای جذب نظر نمایندگان مجلس خبر دادند مقامات ارشد دولت تصمیم به تغییر گزینه پیشنهادی وزارت نیرو برای تعیین تکلیف سریع تر این وزارتخانه گرفتند.

بر همین اساس، بنا بر آخرین تصمیم ها قرار بر این شد تا ذبیحی همچنان به عنوان رئیس سازمان تامین اجتماعی به فعالیت خود ادامه دهد.

http://www.asriran.com/fa/pages/?cid=88773

تفسیر خبر:

نظر سنجی های بعمل آمده نشان می دهد نمایندگان مجلس کمترین اعتماد را به آقای ذبیحی داشته اند، البته از اول که این جور نبوده، قبلا ایشان را نمی شناختند و فقط روی حرف رئیس جمهور حساب می کردند و بنابراین مخالفتی نبود، ولی الان با توجه به اولین سابقه مدیریتی آقای ذبیحی، آنقدر گندکاری از او دیدند که مجبور شدند بگویند اسم طرف حتی به مجلس هم اعلام نشود یعنی اصلا ارزش بحث و بررسی هم ندارد.

بنابراین تصمیم گرفته شد که شما پرسنل عزیز سازمان تامین اجتماعی حالا حالاها مجبورید ایشان را تحمل کنید.



2. ملک محمدی: شانس رای آوری محصولی و ذبیحی از حاجی‌بابایی کمتر است

ایلنا: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مورد گزینه‌های احتمالی برای سه وزارتخانه باقیمانده، گفت: محصولی و ذبیحی برای گرفتن رای اعتماد نمایندگان احتیاج به همراهی و تعامل بیشتری با مجلس دارند. ازاین رو همکارانشان در دولت و شخص رئیس‌جمهور باید عنایت بیشتری داشته باشد.

حسن ملک محمدی نماینده مردم دامغان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با ذبیحی گزینه پیشنهادی وزارت نیرو اظهار داشت: ذبیحی استاد دانشگاه و سابقه‌کار اجرایی در سازمان تامین اجتماعی را دارد و فردی متعهد و متدین است. او معمولاً در هر مکانی که وارد شده، سعی بر ایجاد تحول داشته است.

به گفته وی اگر بعد از اتمام بررسی لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها، نامه معرفی وزرا به مجلس ارائه شود احتمال اقبال مجلس بیشتر است. چون در حال حاضر افکار نمایندگان متوجه طرح هدفمند کردن یارانه‌ها است و شرایط به گونه‌ای است که رای گرفتن بعضی از وزرا قابل پیش‌بینی نیست.

http://www.hasheah.com/view-969.html

تفسیر خبر:

خوشبختانه آقای ذبیحی با کار در سازمان تامین اجتماعی سابقه کار اجرایی را کسب نموده است. ولی معنی این گفته نماینده محترم مجلس را نفهمیدیم که ایشان در هر مکانی که وارد شده سعی در ایجاد تحول داشته است، یعنی چه؟

قبل از تامین اجتماعی در چه مکانی وارد شده و چه تحولی ایجاد کرده؟ سوابق و مدارک خودشان که می گویند چنین چیزی وجود نداشته! اگر منظورتان تامین اجتماعی است، باید پرسید کدام تغییر؟ ایشان چپ و راست پشت سر هم مدیران نصب و سپس عزل نموده و در مواردی دوباره نصب نموده اند، یک تغییر دیگر هم اینکه بدون هیچ کار کارشناسی به خیال خودشان با کوچک کردن ستاد و با حذف قسمتهای مهم سازمان، تحول ایجاد نموده اند، اما مهمترین تغییری که ایشان بوجود آورده اند، این بوده است که شان و منزلت انسانها را پایین آورده اند، هیچ اعتنایی به نظرات کارشناسانه متخصصین سازمانی ننموده اند، حتی تا می توانسته اند آنها را به خیال خودشان تحقیرنموده اند، امنیت شغلی را از بین برده اند، انگیزه نیروی انسانی را پایین آورده اند، سازمان را دچار تنش و اضطراب نموده اند، شایسته سالاری که ضعیف بود ضعیفتر کرده اند حتی می شود گفت نابود کرده اند. سیاسی بازی و رابطه سالاری را توسعه داده اند، هیچ برنامه مشخصی هم برای کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت سازمان ارائه نداده اند، و کاملا بی برنامه و سلیقه ای عمل کرده اند، اما برای مشاهده اثرات تغییر و تحولات ایشان باید چند ماهی صبر کرد، هرچند وضعیت موجود انگیزه و رضایت پرسنل و مخاطبین سازمان و کاهش منابع آن خود گویای مطلب است.

البته آقای ذبیحی این تحولات را در یک فضای دوستانه انجام میدهند، چون دوستان شان را که قبلا در گزینش وزارت اقتصاد با هم بوده اند (آرضایی، رضائیان، باهو و ...) را با پستهای کلیدی به سازمان آورده اند و بقول خودشان با همدیگر در حال تحول هستند. بدبخت سازمانی که متحول کنندگانش این جمع باشد.

خلاصه با اینکه ایشان در هند مکانیک خوانده و بقول خودشان استاد دانشگاه هستند، ولی رفتاری از خود نشان داده اند که در حد یک انسان کم سواد بوده است.



3. عماد حسيني: ذبيحي تجربه مرتبط با وزارت نيرو ندارد

گزينه‌هاي پيشنهادي از برنامه‌هاي وزرايي كه راي نگرفتند، كپي برداري نكنند/ شانس حاجي‌بابايي و محصولي در صورت معرفي بيش از ذبيحي است.

ایلنا: سخنگوي كميسيون انرژي در رابطه با گزينه‌هاي احتمالي براي وزارتخانه‌هاي آموزش و پرورش، رفاه و نيرو گفت: چنانچه حاجي‌بابايي و محصولي به عنوان وزراي پيشنهادي معرفي شوند؛ احتمال راي آوري‌شان زياد است. اما ذبيحي با توجه به تجربه ناكافي در اين وزارتخانه، شانس كمي براي گرفتن راي اعتماد مجلس دارد.

وي در رابطه با ذبيحي گزينه احتمالي براي وزارت نيرو، گفت: رشته تحصيلي ذبيحي مرتبط با اين وزارتخانه است؛ اما تجربه منطبق و مرتبط با اين وزارتخانه را در او نديديم. هرچند بايد برنامه‌هاي او را بررسي كرد.

نماينده مردم قروه افزود: ذبيحي براي گرفتن راي اعتماد از مجلس بايد بيشتر كار كند تا بتواند مجلس را قانع كند. چرا كه در شرايط فعلي شناخت كاملي از او وجود ندارد.

وي تاكيد كرد: آنچه كه براي مجلس مهم است عملكرد، توانايي و برنامه وزرا است. گزينه‌هاي پيشنهادي بايد بدانند كه از برنامه‌هاي وزرايي كه راي نگرفتند، كپي برداري! نبايد كرد.

تفسیر خبر:

طبق اذعان نماینده محترم مجلس، علت منتفی شدن معرفی ذبیحی به عنوان وزیر نیرو این است که آقای ذبیحی علیرغم مرتبط بودن رشته تحصیلی اش با وزارت نیرو ، ولی چون تجربه ناکافی در آن وزارتخانه نداشته اند بنابراین به درد وزارت نیرو نمی خورند.

خیلی خوب! کاملا منطقی بنظر میرسد. از طرفی با توجه به حضور هشت ماهه ذبیحی در سازمان عظیم تامین اجتماعی میتوان نتیجه گرفت که ایشان هم تحصیلات مرتبط با تامین اجتماعی داشته اند و هم تجربه کافی با آن، که زعمای قوم ایشان را برای هدایت این سازمان انتخاب کرده اند.

بر همین اساس خبرنگار ما به بررسی و جستجوی اسناد و مدارک موجود و ناموجود پرداخت و کاشف به عمل آمد که آقای ذبیحی قبل از رفتن به هندوستان سالها در شعب تامین اجتماعی کسب تجربه نموده اند. به این ترتیب که نامبرده در بدو استخدام در شعب یک اراک در واحد صدور دفترچه مشغول به خدمت نموده اند همچنین در واحدهای درآمد، بازرسی و اجرائیات شعب ده، چهار و شانزده تهران و مدتی را هم در واحد فنی شعبه دوازده کار کرده اند همین کار کردن در واحد فنی باعث ایجاد علاقه و کشف استعدادشان در کارهای فنی شده، بنابراین برای کسب دانش فنی به کشور هند مسافرت کرده و در رشته مکانیک به تحصیل پرداخته اند. در حین تحصیل در رشته مکانیک در کلاسهای دانشجویان رشته مدیریت نیز بصورت مستمع آزاد شرکت نموده بودند، بنابراین از علم مدیریت همه خیلی چیزها یاد گرفته اند. ناگفته پیداست، رشته مکانیک که از رشته های فنی است با واحد فنی امور بیمه شدگان یا مستمریها نیز در ارتباط می باشد. بنابراین مشکل عدم ارتباط رشته تحصیلی با تامین اجتماعی منتفی شده و تجربه مرتبط هم که الحمدا... داشته اند. پس مناسبترین گزینه برای هدایت سازمان تامین اجتماعی هستند. اصلا ایشان برای تامین اجتماعی ساخته شده اند.

از مجلس و هر جای دیگر، هر چقدر هم التماس کنند ذبیحی جون را به هیچ سازمانی نمی دهیم. بعد از سالها بالاخره یک مدیر عامل درست و حسابی گیر آورده ایم، شما هم اگر مدیر خوب می خواهید بگردید یکی برای خودتان پیدا کنید، اما مطمئن باشید مثل این یکی هیچ جایی پیدا نمی شود.



4. دبیرشورای عالی تامین اجتماعی:

ثبات مدیریت‌ها،کارآمدی تامین اجتماعی را به دنبال دارد

با توجه به اینکه مدیرعامل فعلي سازمان تامین اجتماعی‌کمتر از یک سال است که در این سازمان مدیریت می‌کند بنابراین به نظر می‌رسد برای ادامه و تکمیل برنامه‌های هدفمند و راهبردی سازمان به زمان بیشتری نیاز دارد.

ايلنا: دبیر شورای عالی تامین اجتماعی با بیان اینکه شنیده‌ها از مقام‌های نزدیک به دولت از حضور علی ذبیحی در سازمان تامین اجتماعی حكايت دارد، گفت: ثبات و پایداری مدیریت‌ها باعث کارآمدی و بهره وری در همه سطوح سازمان تامین اجتماعی می‌شود.

محمد اشرفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه حداقل زمان به لحاظ مدیریت و اجرای برنامه‌ها و عملیاتی‌کردن آنها بیش از 2 سال است، افزود: طبیعی است که با توجه به اینکه مدیرعامل فعلي سازمان تامین اجتماعی‌کمتر از یک سال است که در این سازمان مدیریت می‌کند بنابراین به نظر می‌رسد برای ادامه و تکمیل برنامه‌های هدفمند و راهبردی سازمان به زمان بیشتری نیاز دارد.

نماینده بیمه شدگان موسسات اداری و دولتی در شورای عالی تامین اجتماعی با اشاره به جامعه 30 میلیونی تحت پوشش این سازمان گفت: تحقق رضایت خاطر کارگران کارفرمایان و مستمری بگیران کار کمی نیست و از اهداف راهبردي دولتهاست.

تفسیر خبر: این خبر نیاز زیادی به تفسیر ندارد، حالا که ظاهرا نقشه ها برآب شد و ذبیحی در سازمان ماندگار شد. آقای اشرفی که از متخصصین فحاشی، پرروئی، زیرآب زنی و دورورویی و وقاحت است خواسته خود شیرینی بکند! واكنش همين فرد را بعد از رفتن ذبيحي ببينيد!


۳ نظر:

  1. مقدسی: بعید نیست احمدی‌نژاد در لحظه آخر گزینه‌ها را تعویض كند




    احمدی‌نژاد مرد دقیقه ۹۰ است و بعید نیست در لحظه آخر گزینه‌های احتمالی را تعویض كند/ معرفی این افراد هنوز در حد حدس و گمان است و نامه معرفی آنها به مجلس نرسیده است.




    عضو هیات رئیسه كمیسیون اجتماعی در رابطه با وزاری احتمالی رفاه، نیرو و آموزش و پرورش، گفت: معرفی این افراد هنوز در حد حدس و گمان است و فعلا معرفی‌نامه این وزرا وصول نشده.

    هادی مقدسی عضو فراكسیون اصولگرایان مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در مورد وزرای احتمالی رئیس جمهور برای سه وزارتخانه بدون وزیر دولت دهم، اظهار داشت: اجازه بدهید ابتدا وزرای مد نظر رئیس‌جمهور معرفی شوند، سپس راجع‌به این گزینه‌ها بعد از مطالعه و بررسی، اظهار نظر كنیم.

    وی ادامه داد: این افراد هنوز به‌طور رسمی معرفی نشدند و نمی‌توانیم در مورد این افراد اظهار نظر كرد.

    نماینده مردم بروجرد افزود: معرفی آقاین ذبیحی، محصولی و حاجی‌بابایی به مجلس، در حد حدس و گمان است و معرفی‌نامه این سه وزیر هنوز در مجلس اعلام وصول نشده است. از این رو نمی‌توانیم درباره آنها اظهار نظر كنیم. چراكه احمدی‌نژاد مرد دقیقه ۹۰ است و بعید نیست در لحظه آخر گزینه‌های احتمالی را تعویض كند

    پاسخحذف
  2. قطعیت و منتفی شدن وزارت محصولی ادامه دارد؛
    ادامه سرگردانی با قطعیت مجدد وزارت محصولی
    روز گذشته(شنبه) مطرح شده بود که به محصولی در کنار وزارت رفاه، وزارت نیرو نیز پیشنهاد شده است؛ این در حالی است که پیش‌تر عده‌ای از فشار بر احمدی‌نژاد برای معرفی محصولی بعنوان وزیر خبر می‌دادند. صادق محصولی در دولت نهم، مشاور عالی رئیس‌جمهور و وزیر کشور بود. در همین حال، امروز(یک‌شنبه) نیز منابع خبری از احتمال منتفی شدن معرفی محصولی خبر دادند.
    معرفي سيد صادق محصولي به عنوان گزينه پيشنهادي رييس جمهور براي وزارت رفاه و تامين اجتماعي قطعي است و اخبار برخي رسانه ها درباره تغيير نظر رييس جمهور در اين زمينه صحت ندارد.

    از ميان سه وزارتخانه باقي‌مانده، معرفي سيد صادق محصولي به عنوان وزير پيشنهادي رفاه و تامين اجتماعي و حميدرضا حاجي بابايي به عنوان وزير پيشنهادي آموزش و پرورش قطعي شده است و با نهايي شدن وزير پيشنهادي نيرو، رييس جمهور نامه معرفي وزرا را به مجلس ارايه خواهد داد.

    پيش از اين از علي ذبيحي به عنوان گزينه پيشنهادي وزارت نيرو نام برده شده بود اما احتمال تغيير وي وجود دارد.

    برخي رسانه ها امروز علاوه بر ذبيحي از احتمال تغيير نظر رييس جمهور در مورد گزينه وزارت رفاه و تامين اجتماعي خبر داده بودند.

    پاسخحذف
  3. آشفتگی در دولت بر سر معرفی وزیران پیشنهادی نیرو و رفاه
    سیاست > دولت - اخبار ضد و نقیض در باره معرفی وزیر برای سه وزارتخانه نیرو ، رفاه و آموزش و پرورش همچنان شنیده می شود.

    ایرنا گزارش دادمعرفی سید صادق محصولی به عنوان گزینه پیشنهادی رییس جمهور برای وزارت رفاه و تامین اجتماعی قطعی است و اخبار برخی رسانه ها درباره تغییر نظر رییس جمهور در این زمینه صحت ندارد.

    پیش از این از علی ذبیحی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت نیرو نام برده شده بود اما احتمال تغییر وی وجود دارد.

    با اینکه خبرگزاری رسمی دولت گزارش بالا را منتشر کرده است برخی شنیده ها از نظر منفی محصولی برای پذیرش وزارت رفاه خبر می دهد. گفته می شود محصولی بدلیل برخی گلایه ها از احمدی نژاد که به خاطر انتصاب مشایی و رحیمی افزایش یافته حاضر به پذیرش حکم وزارت نیست.

    از سوی دیگر احمدی نژاد با اطلاع از نظر منفی مجلس نسبت به ذبیحی دنبال گزنه دیگری می گردد که هنوز موفق نشده است.

    پاسخحذف