۱۳۸۸ اسفند ۲۴, دوشنبه

دو پاسخ از کارکنان موسسه عالی پژوهش به مدیرعامل غیرقانونی


دو پاسخ از کارکنان موسسه عالی پژوهش به مدیرعامل غیرقانونی
(1)
پاسخ سرگشاده كاركنان موسسه پژوهش تامين اجتماعي به ذبيحي

ايلنا: ‌‌‌درحالي كه ذبيحي، مدير عامل تامين اجتماعي طي اظهاراتي اعلام كرده بود كه در موسسه عالي پژوهش تامين اجتماعي قراردادهاي هنگفتي منعقد شد كه يك طرف آن امثال كديور و ابراهيم يزدي بودند و درشرايطي كه داود مددي اولين مديرعامل منصوب دولت احمدي نژاد با تكذيب اظهارات ذبيحي، اين موضوع را مربوط به دوران مديريت خود دانست كه با اخراج اين افراد پايان يافته بود كاركنان موسسه عالي پژوهش تامين اجتماعي طي نامه اي به ذبيحي به اظهارات وي درباره موسسه پاسخ دادند.
به‌گزارش ايلنا، متن كامل اين نامه كه به امضاي اين افراد رسيده‌به‌شرح ذيل است:
        احتراماً همانطور که استحضار دارید، در ماههای اخیر، و پس از ایجاد و تشدید شایعاتی که بارها و مؤکداً از طرف مسئولان مؤسسه و خودحضرتعالی‌ تکذیب می‌گردید، فعالیتهای مؤسسه عالي پژوهش تأمين اجتماعي بدون طی مراحل قانونی به حالت تعلیق درآمد و کارکنان آن چندین ماه است که به علت معرفی به شرکتی که با تخصص، تحصیلات و تجارب آن سنخیتی ندارد، در حالت بلاتکلیفی به سر می‌برند.
مع‌الأسف، کار به اینجا ختم نشد و کارکنان و پژوهشگران مؤسسه شاهد بودند که مؤسسه و فعالیتهای آن تبدیل به سوژه‌ای جهت گرو‌کشی سیاسی میان افراد و جناح‌های مختلف سیاسی شد. اگرچه نمی‌توان افرادغیرسازمانی و سیاسیون را به خاطر فرصت‌طلبی غیراخلاقی‌شان مورد بازخواست و شماتت قرار داد، اما وقتی این امر از سوی مسئولان ارشد سازمان انجام می‌شود تأسف و گلایه ما را برمی‌انگیزد.
متأسفانه، برخی از این موضع‌گیری‌ها به خود جنابعالی برمی‌گردد که درآذرماه 88، در مراسم افتتاحيه اداره كل تامين اجتماعي شرق تهران بزرگ، اعلام کردید که موسسه عالي پژوهش تعطیل نشده و بلکه در بخش آموزش سازمان ادغام شده است در حالی که در ملاقات حضوری با نمایندگان کارکنان، تأکید داشتید که امکان ادغام به هیچ وجه وجود ندارد و علت آن هم، عدم تصویب چارت پیشنهادی جنابعالی از سوی هیئت مدیره سازمان است.
شما در همان مراسم اعلام كردید که طي پنج شش ماه تمام اقدامات موسسه عالي پژوهش تامين اجتماعي را بررسي كرده‌اید و از مديران هم پرسيده‌اید، اما هيچ نشاني از اين كه اين موسسه طي 17 سال كار و در برابر هزينه صرف شده، كارآمدي براي سازمان داشته باشد و كمكي در راستاي بهتر شدن وضع بيمه‌شدگان و درمان سازمان داشته باشد، نيافته‌اید. با توجه به اینکه تمام پژوهشهای مؤسسه در شورای پژوهشی آن مورد بررسی قرار گرفته است و نیز با توجه به اینکه شورای پژوهشی مؤسسه از اساتید مبرز و شناخته‌شده روش تحقیق، آمار، رفاه و تأمین اجتماعی تشکیل شده است که آبروی جامعه دانشگاهی و از چهره‌های ماندگار کشور هستند، ای کاش گزارشی از بررسی‌های خود را به افکار عمومی نیز ارائه می‌کردید تا جامعه پژوهشی و دانشگاهی کشور با معیارها و شیوه ارزیابی جنابعالی آشنا گردند.
جنابعالی در ادعایی دیگر، قسم خوردید، دانشجوی رشته مهندسی خودتان، می‌تواند پروژه‌های موسسه را با 100 هزار تومان از اينترنت تهيه كرده و 100 برابر آن مطالب را ارائه نماید. بدیهی است که بدون اشاره به عنوان تحقیقات مورد نظر جنابعالی و با توجه به اصول اولیه پژوهش، چنین جمله‌ای بدون بررسی کارشناسی ایراد شده و علاوه بر اینکه در قالب یک گفتار علمی طبقه‌بندی نمی‌شود بلکه ممکن است شائبه عدم اطلاع گوینده از بدیهیات تحقیقات علمی را نیز به ذهن متبادر سازد.
همچنین جنابعالی به قراردادهای کلان مؤسسه اشاره کرده‌اید. آیا بهتر نبود مبالغ کلانی را که مد نظر داشته‌اید اعلام می‌کردید تا افکار عمومی متوجه می‌شدند مدیر عامل بزرگترین سازمان عمومی کشور، که گردش مالی آن هزاران میلیارد تومان است، تا چه حد در بررسی عملکرد مؤسسات تابعه خود دقت نظر دارد. در این صورت بود که افکار عمومی و کارگرانی که صاحبان اصلی سازمان هستند، می‌توانستند امیدوار باشند که اگر این حساب‌کشی و ریزبینی به قراردادهای منعقده در مؤسسات و شرکتهای اصلی سازمان نظیر شستا و شرکت خانه‌سازی نیز تسرّی یابد، منافذ سوءاستفاده‌های احتمالی در آنها نیز که به حق ارقام کلانی هستند، بسته خواهد شد.
به خاطر اجتناب از تصدیع اوقات گرانقدر جنابعالی، پاسخگویی به بقیه فرمایش‌های جنابعالی را به وقتی دیگر موکول کرده و نکاتی را در خصوص آخرین موضع‌گیری جنابعالی در خصوص مؤسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی به استحضار می‌رسانیم.
جنابعالی در روزهای اخیر با ذکر اسامی برخی افراد، فرموده‌اید که کسانی مثل اعضاء نهضت آزادی در مؤسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی نفوذ کرده بودند و ظاهراً این نفوذ با درایت و تصمیم جنابعالی عقیم مانده است. صرف نظر از اینکه استفاده از واژه "نفوذ" برای مواردی نظیر مؤسسه پژوهشی تأمین اجتماعی، و نه یک موسسه در حوزه‌های امنیتی و نظامی، تا چه مقرون به صحت است یا نه، باید به استحضار جنابعالی برسانیم، این مؤسسه جزو معدود مؤسسات علمی و پژوهشی بوده است که به جز یک دوره کوتاه، همواره از جریانات سیاسی به دور بوده و صرفاً به امر تحقیق و پژوهش اشتغال داشته است که نشانه آن هم حضور اساتید و نخبگان رفاه و تأمین اجتماعی کشور از تمام طیفهای سیاسی در شورای پژوهشی مؤسسه بوده است. به عنوان مثال، همانطور که یقیناً به خاطر دارید، در همین سالهای تحت مدیریت جنابعالی، افرادی نظیر جناب آقای حسینی، وزیر اقتصاد دولت نهم و دهم، وزیر رفاه دولت نهم، معاونین و مقاماتی از وزارتخانه‌های مختلف دولت نهم و دهم که دست کم به اندازه جنابعالی جزو مدافعان راستین اصولگرایی در کشور به شمار می‌روند، در شورای پژوهشی و هیأت امنای مؤسسه حضور داشته و بر فعالیتهای آن نظارت مستمر داشته‌اند. در خصوص موارد استثنائی هم که اشاره کرده‌اید، یکی از افراد ذکر شده، در تاریخ فعالیت مؤسسه هیچ همکاری و ارتباطی با آن نداشته است و همکاری موارد دیگر نیز، سالها قبل از تشریف‌فرمایی شما توسط مدیران اسبق سازمان قطع گردیده بود. بدیهی است که اشاره و استفاده حضرتعالی از مسئله‌ای که سالها قبل از حضور شما در سازمان منتفی شده است، در بهترین حالت نشانه عدم آگاهی از کم و کیف مجموعه تحت مدیریت جنابعالی می‌باشد که تجدید نظر اساسی در مجاری اطلاع‌رسانی را ضروری می‌سازد. مهمتر از همه اینها، منطق نهفته در کلام شماست که بر اساس آن، اگر در یک دوره زمانی، فرد یا افرادی در یک سازمان حضور داشته باشند که اکنون جزو انقلابیون به حساب نیایند، آن سازمان باید منحل گردد. در این صورت، با توجه به حوادث عبرت‌انگیز تاریخ سی و یک ساله انقلاب اسلامی که شاهد حضور و ریزش نیروهای ناخالص، مردد و یا خائن از نهادها و دستگاههای مذهبی، اجرایی، قضائی، قانونگزاری، امنیتی، نظامی و... بوده است، آیا اکنون باید تمام آن نهادها و دستگاهها را منحل نمود؟ با چنین منطقی، آیا اثری از ساختار دولت و نظام می‌ماند؟!
جناب آقای دکتر ذبیحی، کارکنان مؤسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی ضمن تأکید مجدد بر پیروی همیشگی از فرامین رهبر فرزانه و علم‌پرور انقلاب، فعالیت و حرکت در مسیر رشد و تعالی ایران اسلامی تحت مدیریت ریاست محترم جمهور، و اجتناب از ورود به مباحث سیاسی و جناحی، عاجزانه از جنابعالی درخواست می‌نمایند با توجه به اصول دین مقدس اسلام و ایمان به روز جزاء، از توجیه ناکارآمدی‌های مدیریتی با تمسک به تهمت و افتراء و حربه‌های غیراخلاقی خودداری کرده و ذائقه کارکنان مؤسسه را که با بیکاری ناخواسته ناشی از تعطیلی غیرقانونی محل کارشان مواجه هستند، بیش از این تلخ نفرمایند.

(2)

پاسخ كاركنان موسسه پژوهشي تامين اجتماعي به ذبيحي88.12.22

سعي‌مي‌كنيد با هزينه از رييس‌جمهور بر ناكارآمدي خود پرده بيفكنيد
كاركنان موسسه عالي پژوهش تامين اجتماعي در نامه‌اي به علي ذبيحي، مدير عامل سازمان تامين اجتماعي مواردي از نامه ذبيحي به رييس‌جمهوركه مربوط به اين موسسه و كاركنان آن است را تكذيب كردند.
متن كامل اين نامه خطاب به ذبيحي به شرح ذيل است:
از طريق خبرگزاري‌ها مطلع شديم كه جنابعالي در تاريخ 16/12/1388 طي نامه‌اي به رييس‌جمهور محترم، گزارشي از اقدامات و چالش‌هاي سازمان تحت مديريت خود را به ايشان تقديم داشته‌ايد.
با توجه به اينكه بخشي از اين گزارش درخصوص موسسه عالي پژوهش تامين اجتماعي است، لازم دانستيم نكاتي را خدمت رييس‌جمهور محترم، مديران نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران، مردم مسلمان و شهيدپرورايران و جنابعالي برسانيم.
برادر گرامي، همان‌طور كه شما بهتر از همه مي‌دانيد، هيچ‌كدام از روندهاي قانوني براي تعطيلي موسسه عالي پژوهش تامين اجتماعي طي نشده بود و شاهد اين امر نيز دستور بازگشت به كارهمكاران موسسه است كه به مراجع قانوني شكايت برده بودند. بنابراين، موسسه‌اي نيز كه حضرت‌عالي با عنوان اسبق و سابق خطابش كرده‌ايد، از نظر مراجع قانوني نظير هيات مديره، هيات رفع اختلاف اداره كار استان تهران، و قوه قضائيه فعال محسوب شده است و جناب‌عالي مي‌بايست پيش از «اعلام تعطيلي» يك شركت، «روند قانوني» جهت تعطيل آن‌را طي كرده باشيد.
پلمپ موسسه نيز كه بدون طي روند قانوني انجام شده بود، پيش از اين، در بازديد همكاران ساير بخش‌هاي سازمان شكسته شده بود و همكاران موسسه براي بازگشايي آن‌كه همراه با حضور همكاران حراست سازمان بوده است، هيچ پلمپي را فك نكرده‌اند. اساسا اگر همكاران موسسه در پي چنين ماجراجويي‌هايي بودند، سه ماه منتظر نمي‌ماندند تا راي قانوني دادگاه‌كار و قوه قضائيه و نيز مصوبه هيات مديره سازمان صادر گردد. همكاران موسسه كه برخلاف گفته جنابعالي، قريب به اتفاق كاركنان را شامل مي‌شدند، درپي باخبر شدن از مصوبه هيات مديره به اين باور بودندكه توقف فعاليت‌هاي موسسه بدون طي روندهاي قانوني صورت گرفته ودر روز مزبور با شور و نشاط و انگيزه زايدالوصف جهت شروع فعاليت‌هاي خود به موسسه آمده بودند و حتي انتظار داشتند اين امر با حضرو جنابعالي و اعضاء هيات مديره انجام گردد.
در روز نخست بازگشايي نيز، در پي مذاكراتي كه با مديران ارشد سازمان و اعضاء هيات مديره انجام شد، باخبر شديم كه جنابعالي نيز بر بازگشايي موسسه نظر داريد. بنابراين توفق گرديد كه علي‌رغم عدم وجود مانع قانوني، بهتر است تداوم فعاليت‌هاي موسسه به روز شنبه 15/12/1388 موكول گردد تا شروع به كار مجدد آن به پيام و يا حضور جنابعالي نيز مزين‌گردد. در پي اين توافق، قرار بر اين شد همكاران حراست سازمان به همراه حفاظت فيزيكي موسسه در اين چند روز در كنار هم در موسسه حضور داشته باشندكه اين امر نيز تحقق پيدا كرد و ما لازم مي‌دانيم در اينجا از حسن تعامل و تدبير همكاران حراست تشكر نمائيم كه با ايثار، بزرگ‌منشي و تدبير همواره در پي حفاظت و حراست از حقوق بيمه‌شدگان، سازمان وكاركنان آن بوده‌اند.
درخصوص اتهام سنگين جنابعالي مبني بر حضور تعدادي از همكاران آقا و خانم در طول شب، با توجه به حضور بي‌وقفه همكار حراستي و موسسه، ضمن تكذيب شديد اين موضوع، از خداوند حي و قيوم مي‌خواهيم پاسخي عبرت‌آموز به جنابعالي عنايت فرمايد هرچند كه يقينا با دستور جناب آقاي رييس‌جمهور حقايق در اين مورد و ساير موارد بر مردم آگاه ايران آشكار خواهد شد.
جناب آقاي ذبيحي، شما كه به دست‌نويس بودن مصوبه هيات مديره اشاره كرده‌ايد، براي اجراي مصوبات تايپ شده قبلي ايشان چه اقدامي انجام داده‌ايد؟ چرا به جاي پاسخ‌گويي به سئوالاتي كه درخصوص اظهارنظرها و اقدامات جنابعالي مطرح‌ مي‌شود، سعي مي‌كنيد با افتراء، فرار به جلو و هزينه كردن از مقدسات و رييس‌جمهور محترم بر ناكارآمدي مديريتي‌تان پرده بيافكنيد؟ به راستي اگر شما يار رئيس‌جمهور بوديد، مي‌بايست باري از دوش ايشان بر مي‌داشتيد نه اينكه هرجا به مشكلي برخورديد، در اولين فرصتاز ايشان هزينه نمائيد و يا با ايجاد معضلات متعدد و غيرلازم، آرامش فكري مديران ارشد در دولت و ساير نهادها را بر هم بزنيد. راستي اگر اقدام شما در تعطيلي موسسه عالي پژوهش قانوني بود، چرا دوبار و آن‌هم در نيمه‌هاي شب و سحرگاه دستور به اشغال و پلمپ آن داده‌ايد؟ مگر مشاورين حقوقي شما به دادگاه شكايت نبرده‌ايد؟ پس چرا حكم دادگاه و كلانتري مبني بر تحقيق در اين خصوص را ناديده گرفته و دستور به اشغال شبانه ساختمان موسسه داده‌ايد؟
در پايان ضمن پوزش از تصديع اوقات جنابعالي، تاكيد مي‌كنيم كه همكاران موسسه عالي پژوهش تامين اجتماعي همواره بر رعايت قانون تاكيد داشته و اتخاذ رويكرد رحماني، مسئوليت‌پذيري، همدلي و مهرورزي را روشي بسيار شايسته‌تر و كم‌هزينه‌تر براي حل و فصل امور مي‌دانند.
رونوشتي از اين نامه به دفتر رييس‌جمهور و وزير رفاه و تامين اجتماعي ارسال شده است.
منبع خبر: ایلنا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر