۱۳۸۸ آبان ۲۱, پنجشنبه

بشتابید: حقوق های خیلی خفن در ستاد



کشف مهم:
.............................................................................................
ستادیها پنج برابر شعبه حقوق می گیرند.


سئوال: هیچ می دونی ستادیها چند برابر شعبه ای ها حقوق و مزایا می گیرند؟
جواب: دو برابر؟
- برو بالا
- سه برابر ؟
- برو بالا؟
- چهار برابر؟
- برو بالا
- پنج برابر؟
- برو بالا
- ....

سئوال دیگر: مدیران کل و روسای شعب چند برابر کارشناسان حقوق و مزایا می گیرند؟
جواب: به تو چه؟ وطن فروش منافق عامل استکبار...! هیچ میدونی مدیرها چقدر زحمت میکشند؟ زحمتی که اونا می کشن .... (سانسور، 18+)


ظاهرا فرمایش دیگری که آقای ذبیحی با توجه عدالت طلبی سرشارشان، در جلسه هفته قبل با روسای شعب و مدیران کل استان تهران، مطرح کرده اند این بوده که: «چرا باید ستادیها اینقدر زیاد حقوق و مزایا بگیرند.» بعد یکی از روسای شعب حاضر گفته که ستادیها دوبرابرشعبه ای ها می گیرند، یکی دیگر از خودشیرینها گفته: نه آقا سه برابر، رئیس شعبه دوست داشتنی دیگر گفته: چهاربرابر ....
همین مسئله را آقای ذبیحی چندین بار مطرح کرده اند که اختلاف بین صف و ستاد ناعادلانه است. عدالت طلبی آقای ذبیحی اگر واقعا وجود داشته باشد، در خور تحسین است. ولی خطاب به ایشان می گوئیم که: آدرس را به شما اشتباه داده اند. بی عدالتی و اختلاف غیرمنطقی حقوق و مزایای افراد، بین صفی ها و ستادیها نیست، بلکه بین مدیران و کارشناسان است. بررسی این موضوع هم خیلی ساده است نیاز به مطالعات میدانی و چاله میدانی هم ندارد، لیست دریافتی های روسای شعب و مدیرانتان را با کارشناسان (بصورت موردی) مقایسه کنید.
آقای ذبیحی! اگر اندکی سابقه کار اجرایی داشتید و از سطوح کارشناسی رشد می کردید، می دانستید پرداخت حقوق برای کارمندان بدبخت کیلوئی نیست، حساب کتاب دارد، حقوق، اضافه کاری ، بهره وری و کارانه و .... روی فرمول و براساس رتبه و گروه و سابقه افراد پرداخت می شود و در اکثر موارد بین افراد در شعب یا ستاد فرقی نیست، ولی بعضی از آیتمها در ستاد کمی متفاوت است مثلا در بعضی از واحدهای ستادی کارانه را تا سقفی که طبق قانون می شود داد پرداخت می کنند. بعنوان مثال کارشناسی که دربعضی از واحدهای ستاد کار می کند کارانه 450 تومانی می گیرد و کارشناس شعبه ای با همان سوابق و رتبه 350 یا 400 تومان می گیرد. حال اگر خواستید این اختلاف ها را هم از بین ببرید. حرفی نیست. حتما از نظر شما اهمیت همه کارها به یک اندازه است.
ولی اختلاف وحشتناکی بین دریافتی های روسا و زیردستان وجود دارد، بخاطر همین است که تا پستی خالی می شود افراد به زمین و آسمان چنگ می اندازند تا جزو طبقه مدیران قرار گیرند. از انواع تکنیکها از زیرآب زنی و تهمت تا واسطه گری و رابطه بازی استفاده می کنند، از هزار جا نامه می آورند تا ثابت کنند که شایسته پست خالی شده هستند.



آقای ذبیحی اگر می خواهید باقیات صالحاتی از خودتان به یادگار بگذارید،
1. این اختلافها در دریافتی ها مدیران و زیردستان را کم کنید.
2. برای انتخاب و انتصاب افراد به سمتهای مدیریتی ضابطه های مشخص و منطقی ایجاد نمائید. و البته به آنها عمل کرده و بر رعایت این ضوابط شدیدا نظارت کنید.



اگر اینها را انجام دادید خیلی از مشکلات سازمانی به وسیله افراد شایسته ای که در سمتهای مدیریتی قرار می گیرند حل خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر