۱۳۸۸ آبان ۲۱, پنجشنبه

نظریه جدید حکیم ذبیحی: همه ایرانی هستیم!


اگر نمی دانستید بدانید:
...............................................................
همه کارکنان سازمان تامین تامین اجتماعی ایرانی هستند!

ظاهرا در جلسه هفته قبل که روسای شعب و مدیران کل استان تهران در خدمت حکیم فرزانه ذبیحی بودند، بحث دیگری هم مطرح شده و آن اینکه آقای ذبیحی در پاسخ به سئوال یکی از روسای شعب در خصوص وضعیت کارکنان قراردادی ، فرموده اند که :
«در گذشته خیلی از استخدامها با پارتی بازی و اعمال نفوذها صورت گرفته، ولی حالا دیگر نمی خواهیم به آنها توجه کنیم و بررسی و تفحصشان بکنیم، بهر حال اینهایی که استخدام شده اند همه شان ایرانی بوده اند! و دولت هم موظف به تامین شغل آنها بوده است. بالاخره اینها، اینجا هم کار نمی کردند یک جای دیگر باید کار می کردند...» (تئوری پیشرفته ماست مالیزاسیون)
حال سئوالی که از مدیر عامل بظاهر اصول گرا مطرح می شود این است که مگر خارجیها هم می توانستند در سازمان تامین اجتماعی و یا سازمانهای دولتی ایران استخدام شوند که شما چنین دلیلی می آورید؟ دوما خودتان قبول دارید که برخی از استخدامها با پارتی بازی بوده، این یعنی: تخلفی صورت گرفته، حقی ضایع شده، سرنوشت عده ای عوض شده، و افرادی گناهی مرتکب شده اند.
حال با توجه به این اوصاف باید پرسید پس عدالت طلبی شما کجا رفت؟ اصول گرایی و ارزشهایتان چه شد؟
یعنی مسئله به همین سادگی حل شد؟ عده ای با پارتی بازی و ضایع کردن حقوق دیگران به استخدام سازمان درآمده اند، حالا هم، چون ایرانی هستند (لابد بقیه افراد غیر ایرانی بوده اند!) کاریش نمی شود کرد! شما که ادعا می کنید از انتقاد و کارهای سخت هراسی ندارید، چرا این مسئله را تفحص نمی کنید؟ چرا در اینجا بقول خودتان مطالعه میدانی نمی کنید؟ کجا رفت میدانتان؟
حداقلش این است که وضعیت خیلیها مشخص می شود که وضعیت استخدامی شان چگونه بوده، متخلفان به سزای اعمالش برسند، و آیندگان بدانند که در سازمان تامین اجتماعی حساب و کتابی است.
اگر بتوانید این کار را انجام دهید، از همین حالا می گویم: دست مریزاد!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر