۱۳۸۸ آبان ۱۸, دوشنبه

آشنایی با آخرین متد حکم زدن


تکنیکهای فوق پیشرفته ذبیحی در صدور احکام

همانگونه که مستحضرید مدیر عامل غیرقانونی سازمان تامین اجتماعی علاقه (عقده) بسیار زیادی به عزل و نصب افراد و به اصطلاح حکم زدن دارد و تنها کاری که در مدت ریاستش زیاد انجام داده همین بوده است. لذا بمنظور آشنایی بیشتر با تکنیکهای مختلف حکم زدن در این مختصر سعی خواهد روشهای مورد استفاده ایشان معرفی گردد تا پیروان و نورچشمی های ایشان ادامه دهنده راهشان باشند.
نکته مهم : برای درک بهتر این روشها، فرض کنید خدای ناکرده زبانم لال شما جای آقای ذبیحی مدیر عامل هستید.

1- روش نمازخانه ای: همانطور که از نامش پیداست این تکنیک معمولا در نمازخانه سازمان یا جاهای دیگر روی می دهد. در این روش، در هنگامی که در صفوف دشمن شکن نماز نشسته اید، ناگهان متوجه می شوید یکی از همکاران که نزدیک شما نشسته، مثل گربه ملوس مظلومانه به شما نگاه می کند و همزمان نیمچه لبخند ملیحی تحویلتان میدهد (می خواهد نشان بدهد که خیلی مامانی و دوست داشتنی است). ناخودآگاه توجه تان به او جلب می شود. در حین نماز متوجه می شوید که بعضی کلمات (مثل ع ، غ، ص ...) را با لهجه اصیل عربی و با صدای بلند تلفظ می نماید و حرکاتش حاکی از خضوع ، تمرکز و حالتی عرفانی است. در پایان نماز هنگامی که نوبت به دعا می رسد می بینید گردن طرف چهل پنج تا شصت درجه کج شده و همانطور که دعا می کند حرکاتی موزون و پاندول وار از خودش به نمایش می گذارد که حاکی از خلوص و ایمان شدیدش می باشد. البته اگر مرثیه ای هم خوانده شود این خضوع و خلوص و ... بهتر نمایان می شود. بطوریکه از میزان گریه و ناله و لرزش های ویبره مانندش پی به ایمان فوق العاده اش می برید. در پایان نماز هم می شنوید که طرف با صدای بلند دعا می کند و از خدا طلب حاجت می کند یک چیزهایی هم در مورد دعا برای سلامتی و طول عمر مدیر عامل محترم می شنوید. مهرش به دلتان می نشیند، طرف هم با ایمان است و هم مدیر عاملش را دوست دارد. (به به چه گل پسری!)
بعد از نماز یکی از دوستان و معتمدین پیش شما می آید و همان فرد را به شما معرفی می کند و ضمن تعریف و توصیف کمالاتش به شما می گوید که برای فلان پست ایشان از همه اصلح تر است. شما هم که از وجنات ایشان خوشتان آمده، می گوئید که خیلی خوشحال می شوید افراد با ایمان، متعهد، مخلص و متخصص چون ایشان پستهای مدیریتی را اشغال نمایند و مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی بزنند.

2- روش صبحانه ای: در این روش همانطور که مشغول میل صبحانه هستید، براتی جون یا یکی از نورچشمی ها می آید و برای شما گزارشی از اتفاقات مهم سازمان میدهد، مثلا می گوید فلانی که مدیر فلان قسمت است دیروز در فلان جا داشته صحبت می کرده و بجای «آقای احمدی نژاد» گفته «احمدی نژاد»، یا اینکه پیراهن سبز پوشیده بود و از این قبیل چرت و پرتها... شما هم همانطور که در حال خوردن هستید، چند تا فحش نون و آبدار نثارش می کنید و در حالیکه با فشار انگشت اشاره، آخرین قسمت لقمه تان را در دهان مبارک جای میدهید، به براتی جون می گوئید که حکم مردک رو بزن، ... مردیکه خیلی پررو شده...

3- روش توالتی: در این روش همانطور که در توالت برای رفع حاجت نشسته اید، در مورد مسائل و مشکلات سازمان فکر می کنید. (بالاخره توالت جایی است که هیچ مزاحمی نیست و در کمال تمرکز می توانید فکر کنید. البته حالت مزاجیتان می تواند در نوع تصمیم گیری تان تاثیر گذار باشد) ناگهان، به ذهنتان میرسد که فلانی را که همین چند وقت پیش منصوب کرده بودید، زیاد هم با شما هماهنگ نیست و مثل سابق تا شما را می بیند لبخند نمی زند. بنابراین در همان حالتی که تحت فشار نشسته اید تصمیم به عزل طرف می گیرید، برای صدور حکم هم می توانید صبر کنید تا کارتان تمام شود و پشت میزتان قرار بگیرید، اما اگر طرف شما را خیلی عصبانی کرده از همان جا براتی جون را صدا می زنید و به او دستور می دهید که تا من کارم تموم بشه حکم فلان پدر سوخته را بزند ...

4- روش ستادی: این روش ویژه همه عزیزانی است که در ستاد انتخاباتی دآش محمود جهت دفاع از ارزشها و زدن مشت محکم به خیلی جاها، به فعالیت خستگی ناپذیر پرداخته اند. این عزیزان همیشه در اولویت هستند مگر اینکه بخواهند پرروبازی در بیاورند و موی دماغتان شوند، آنوقت می توان این عزیزان را کله پا کرد.
البته همه میدانند که فعالیت در ستادهای انتخاباتی به علت انگیزه های فوق بشری و متافیزیکی بوده، ولی حالا که می خواهیم پست بدهیم، چرا به غریبه ها بدهیم؟

5- روش سفارشی: در این روش، برخی از دوستان همسو و البته صاحب منصب با شما تماس می گیرند و سفارش یکی مثلا پسرخاله شان را می کنند و می گویند که در فلان جا ، فلان پست خالی شده و پسرخاله شان برای آن پست از همه اصلح تر است. شما هم می گوئید قطعا همین طور است. بالاخره نوبت پسرخاله شما هم میرسد.

بخش ضمیمه:
- روش استکبار جهانی و دشمنان قسم خورده: این روش هیچگونه کاربری در سازمانهای دولتی و عمومی ما و بالاخص سازمان تامین اجتماعی ندارد. این روش مخصوص استکبار جهانی و دشمنان قسم خورده مان و همچنین کشورهای بدبختی مثل ژاپن و کره و کانادا ... است. این روش فقط از این جهت معرفی می گردد که با ترفندهای مورد استفاده دشمنان آشنا شویم و در مواقع لازم مشت محکم بر دهانشان بزنیم. در این روش برای انتخاب یک نفر برای یک پست خالی، باید شرح شغل پست مورد نظر و شرایط احراز آن بطور دقیق و کاملا علمی بررسی شود. سپس از افراد واجد شرایط آزمون ها و مصاحبه های متعددی بعمل می آید و نهایتا فردی که بیشترین امتیاز را کسب نمود، پست مورد نظر را تصاحب می کند. و البته دائما بر کارش نظارت شده و مورد ارزیابی قرار می گیرد و شاخصهای مختلفی از جمله شاخصهای مربوط به منابع انسانی ، نتایج کاری، برنامه ها، خلاقیت ونوآوری و ... و روند بهبود آنها مورد توجه قرار می گیرد و همیشه تعاملی سازنده بین فرادستان و فرد مورد نظر برقرار می گردد. در این شرایط تا زمانی که فرد مورد نظر در پستش بطور موفقیت آمیز کار کند دلیلی برای عزل طرف وجود ندارد. و معمولا افرادی که با این سیستم انتخاب می شوند جزو شایسته ترین ها برای آن پست می باشند. در این روش بخاطر اینکه طرف به شما سلام نمی دهد یا از نظر مذهبی ، سیاسی و فرهنگی و ... با شما هم جهت نیست شما نمی توانید طرف را عزل کنید. البته اگر خود شما بر اساس همین سیستم انتخاب شده باشید، اصلا به عقلتان خطور نمی کند که همچین کاری بکنید. ... تکبیر!

۲ نظر:

  1. همکاران محترم! همانطور که مستحضرید سرعت حکم زدن و عزل و نصب ذبیحی طوری شده که حتی روابط عمومی و سایت رسمی سازمان قادر نیستند خودشان را با این سرعت هماهنگ کنند و از اخبار این احکام کلی عقب افتاده اند.

    پاسخحذف
  2. یکی نیست به این ذبیحی ابله بگوید با این عزل و نصب های لحظه ای و سلیقه ای، سیستم سازمان دچار چه ضرباتی خواهد شد: امنیت روانی و آرامش فکری از افراد سلب می گردد، فرهنگ بله قربان گوئی و چاپلوسی باب می شود، انگیزه های نیروهای انسانی ضعیفتر می شود، کار کارشناسی تضعیف می گردد، فساد اداری بیشتر میشود، و ...
    معلوم نیست کدام خری به ذبیحی گفته که مدیریت بلد است، این ابله اگر عرضه اش را دارد، در یک جلسه پرسش و پاسخ با کارشناسان سازمان شرکت کند و به سئوالات آنها جواب دهد.
    یعنی در این مملکت کسی نیست به ذبیحی افسار بزند؟

    پاسخحذف