۱۳۸۸ آبان ۲۱, پنجشنبه

دو پادشاه و چهار وزیر در یک گلیم



آخرین دستاورد ذبیحی در سازمان:
..............................................................................
نظریه تعدد آشپزباشی ها


آقای ذبیحی مدیر عامل ذاتا علامه سازمان تامین اجتماعی، موفق به ایجاد یکی از نوآورانه ترین، جالبترین و در عین حال، عجیب ترین مدل ها و شرایط سازمانی در اداره کل تهران بزرگ (که هنوز غرب و شرقش معلوم نیست) شده اند. لازم به ذکر است در حال حاضر در ساختمان اداره کل (غرب) تهران بزرگ، دو نفر مدیر کل (بعنوان مدیر کل غرب تهران بزرگ) همراه با سه یا چهار معاون بصورت کاملا مسالمت آمیز و گل و بلبل در حال خدمت رسانی به بندگان خدا هستند. این شق القمر مدیریتی، حیرت جهانیان بخصوص دانشمندان طراز اول مدیریت را بخود جلب نموده، بطوریکه تعدادی از این دانشمندان از دانشگاه های مطرح جهان اعلام آمادگی نموده اند تا به ایران آمده و این پدیده بی نظیر سازمانی را از نزدیک بررسی نمایند.
این نوآوری و ابتکار، اصل قدیمی وحدت فرماندهی و وحدت جهت را نقض کرده و (همچون نظریه آلبرت انیشتن در فیزیک)، انقلابی در دانش مدیریت بوجود آورده است. برخی از صاحبنظران معتقدند تنها بخاطر این نظریه هم شده، باید جایزه ای بعنوان جایزه نوبل مدیریت ایجاد و به پروفسور، حکیم و دانشمند فرزانه، آقای ذبیحی، اختصاص یابد.
لازم به ذکر است در حال حاضر، طبقه ششم اداره کل و دفتر مدیر کل در تصرف آقای لواف و برخی از رفقا بوده و طبقه هفتم نیز در تصرف آقای صفاهانی و دوستان. حتما فکر میکنید در کارها بی نظمی پیش می آید و شیر تو شیر می شود ... ولی اصلا اینطور نیست، این حرکت همچین بی حساب و کتاب نبوده، بلکه با دیدن نظم و ترتیب موجود (و با استفاده از برهان نظم) میتوان پی برد ناظمی آگاه و دور اندیش آنرا طراحی نموده. بعنوان مثال نامه های وارده را آقای لواف رویت می فرمایند و نامه های صادره را آقای صفاهانی. البته برای تنوع هم که شده گاهی این وظیفه را عوض می کنند. با توجه با محرمانه بودن ، پیچیدگی موضوع و سطح بالای آن، هنوز از کم و کیف آن سر در نیاورده ایم.
البته این عزیزان می توانند در ایام هفته نیز بصورت زوج و فرد در اداره کل حضور یابند، هر چه باشد این طرح در کاهش ترافیک خیابانهای تهران موثر بوده، و در اینجا هم می تواند کارساز باشد.
شنیده ها حاکی است با توجه به استقبال خوب از این طرح، آقای ذبیحی در حال کار روی طرح و توسعه دادن آن است. احتمالا در آینده ادارات کل از حالت دو مدیر کلی نیز خارج شده، بصورت سه یا چهار مدیر کل و یا بیشتر (به مقدار دلخواه) خواهند شد.
اصلا چرا باید فقط یک نفر مدیر کل باشد؟ پس عدالت کجا میرود؟ با توجه به علاقه شدید آقای ذبیحی به برابری ، عدالت و عدالت محوری، بنظر میرسد در آینده ، هرم سازمانی کاملا معکوس شده و اکثریت افراد هر شعبه یا اداره کل در سمتهای مدیریتی انجام وظیفه نمایند. یا شاید بتوان هرم سازمانی را کاملا از بین برد، به جای آن، یک خط صاف کشید، در این حالت همه با هم کاملا برابر می شوند و ضمنا از مدیر بودن هم لذت می برند. در نتیجه انگیزه ها سر به فلک می کشد و مشکلات هم مثل آب خوردن حل می شود. به امید آنروز...

۲ نظر:

  1. محصولی، فتاح را به عنوان رئیس سازمان تامین اجتماعی معرفی می کند
    براساس این برنامه ها سازمان تامین اجتماعی که از وزارت رفاه جدا شده بود و زیر نظر نهاد ریاست جمهوری بود مجددا به وزارت رفاه باز می گردد.

    سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اعلام رای مثبت اعضای این کمیسیون به محصولی به عنوان وزیر رفاه و تامنی اجتماعی گفت: محصولی پرویز فتاح را به عنوان رئیس سازمان تامین اجتماعی انتخاب و معرفی کرده است.
    محمدرضا رضایی کوچی در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: صادق محصولی به عنوان وزیر پیشنهادی رفاه و تامین اجتماعی در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به عنوان کمیسیون تخصصی بررسی برنامه های وزارت رفاه، شرکت کرد و به ارایه برنامه های خود پرداخت.
    نماینده مردم جهرم در خانه ملت با بیان اینکه اعضای کمیسیون با برنامه های این وزیر پیشنهادی موافق بودند، تصریح کرد: براساس این برنامه ها سازمان تامین اجتماعی که از وزارت رفاه جدا شده بود و زیر نظر نهاد ریاست جمهوری بود مجددا به وزارت رفاه باز می گردد.
    رضایی با اشاره به تاکید محصولی بر حضور فتاح وزیر نیروی دولت نهم به عنوان رئیس سازمان تامین اجتماعی در برنامه های محصولی، گفت : اعضای کمیسیون از بکارگیری مجددا فتاح در دولت خوشحال شدند و با شنیدن برنامه های خوب محصولی مهر تایید به پرونده این وزیر پیشنهادی زدند.

    پاسخحذف
  2. رئيس كانون كارگران بازنشسته تامين اجتماعي استان قم:
    حضور فتاح را درتامين اجتماعي به فال نيك مي‌گيريم


    او با بيان اين‌كه درحرف مديرعامل تامین اجتماعي مدعي خدمت به بندگان خداست، خاطر نشان كرد: وي حتي با وجود پيگيري‌هاي متعدد از دادن وقت چند دقيقه‌اي براي ملاقات حضوري خودداري كرد حال چطور ادعاي خدمت به بندگان خدا را دارد.

    ایلنا: رئيس هيات مديره كانون كارگران بازنشسته تامين اجتماعي استان قم با اشاره به اظهارات برخي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مبني بر اين‌كه فتاح به زودي مديرعامل سازمان تامين اجتماعي خواهد شد، گفت: اين انتخاب را به فال نيك مي‌گيريم زيرا وي سياسي‌كاري را دراين سازمان تعطيل خواهد كرد.

    محمد فاضل تركمان درگفت‌وگو با خبرنگارايلنا با بيان اين كه نگاه مديريت فعلي سازمان تامين اجتماعي بصورت 100 درصدي سياسي و غيركارشناسي است،افزود: سابقه فتاح در وزارت نيرو نشان داده است كه وي بر جلو رفتن كارها تاكيد دارد و اين موضوع را فداي سياسي‌كاري نخواهد كرد.

    او با بيان اين‌كه درحرف مديرعامل فعلي سازمان تامن اجتماعي مدعي خدمت به بندگان خداست، خاطر نشان كرد: بين حرف و عمل فاصله بسيار است زيرا وي حتي با وجود پيگيري‌هاي متعدد از دادن وقت چند دقيقه‌اي براي ملاقات حضوري خودداري كرد حال چطور ادعاي خدمت به بندگان خدا را دارد.

    تركمان افزود: در شرايطي كه احمدي‌نژاد شخصا وقت گذاشته وهنوز ديدارهاي مردمي‌اش را تعطيل نكرده است چطورآقاي ذبيحي حتي براي ديداربا نمايندگان بازنشستگان هم وقت ندارد.

    پاسخحذف