۱۳۸۸ آبان ۳۰, شنبه

نگاهی به نشست خبری ذبیحی



تفسیر الذبیحی

با توجه به اینکه مدیرعامل فرهیخته و خیلی فرزانه سازمان تامین اجتماعی، بالاخره بعد از هشت ماه جرات پیدا کردند، که نشست خبری با اصحاب مطبوعات داشته باشند، و با عنایت به اینکه ایشان با پیروی از این جمله معروف «کم گوی و گزیده گوی چون در»، معمولا خیلی سطح بالا حرف میزنند، و مفاهیم فوق بشری و پیچیده را در بیاناتشان می گنجانند، بنابراین برای درک بهتر و روان تر بیانات ایشان می بایست آنها را تفسیر نموده و به شکل سلیس تری درآورد.

بنابراین در این قسمت بیانات حضرت ذبیحی برای بندگان خدا ترجمه شده و به شکل شفاف تری بیان خواهد شد.

لازم به ذکر است کلیه بیانات ایشان به نقل از خبرگزاری ها عینا نقل می گردد:

مطبوعات: مديرعامل سازمان تامين اجتماعي پس از 8 ماه از تصدي مديريت اين سازمان و پس از چند روز از تاييد مجلس براي آمدن صادق محصولي به وزارت رفاه و تامين اجتماعي امروز با برگزاري نشستي خبري به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.

تفسیر: این یعنی آخرین دست و پا زدنهای ذبیحی برای ماندن در سازمان. وزارت نیرو هم که از دست رفت. ماندن یا نماندن ، مسئله این است.

مطبوعات: مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي سرانجام هشت ماه پس از انتصاب خود در برابر خبرنگاران رسانه هاي گروهي قرار گرفت تا تأکيد کند وضعيت سازمان تحت مديريت او طبيعي است. به گزارش خبرنگار ما، علي ذبيحي که ديروز نخستين نشست خبري خود را در زير باران انتقاد خبرنگاران به دليل عدم پاسخگويي خود و مديرانش برگزار کرد در برابر اين پرسش که آيا انتصاب پرويز فتاح به عنوان جانشين او قطعي شده است يا خير گفت: من هم اين خبر را شنيده ام و تا هر زماني که مأموريت کنوني بر عهده من باشد از لحظه لحظه حضور در سازمان براي خدمات رساني استفاده مي کنم.

تفسیر: آقای ذبیحی، خودت به جهنم. آبروی سازمان را هم بردی! بهترین خدمت رسانی برای شما کاری نکردن و خوابیدن است. بقول معروف: این شر است خوابش برده به....

مطبوعات: علي ذبيحي با بيان اين‌كه مديران دستگاههاي اجرايي سليقه‌هاي مختلفي در اطلاع‌رساني دارند، افزود: من تا كاري را انجام ندهم براي آن مانور نمي‌كنم اما از اين به بعد سعي خواهم كرد حتي مصاحبه‌هاي اختصاصي نيز انجام دهم.

تفسیر: نه اینکه آقای ذبیحی قبلا در دهها جای دیگر مدیر عامل بودند، بنابراین رویه شان این است که تا کاری را انجام ندهند مانور نمی دهند.(مواظب باشید! زیاد مانور ندهید)

نمردیم و معنای کارکردن را فهمیدیم. خسته نباشید آقای ذبیحی! خیلی کار کردید!

از این به بعد مصاحبه های اختصاصی را با خودتان انجام دهید. اصلا می توانید کتابی با عنوان «هشت ماه تحول در سازمان تامین اجتماعی» را بنویسید. و شاهکارهایتان را جاودانه نمائید.

مطبوعات: وي با بيان اين كه طبق اساسنامه جديد سازمان تامين اجتماعي، صندوق خدمات درماني، صندوق بازنشستگي كشوري و صندوق روستائيان و عشاير هم زير مجموعه اين سازمان است، تصريح كرد: در حال حاضر 60 ميليون نفر تحت پوشش اين سازمان هستند.

تفسیر: ببخشید چند میلیون نفر؟ مطمئنید؟

مطبوعات: علي ذبيحي در نشست خبري اظهار داشت: سازمان تامين اجتماعي يكي از سازمان‌هاي مردمي و غيردولتي است و خدمات گسترده‌اي را در زمينه بيمه و درمان حدود 29 ميليون بيمه شده خود انجام داده است.

تفسیر: معلوم می شود آقای ذبیحی پس از هشت ماه اطلاعات خوبی در مورد سازمان کسب کرده اند. احسنت! فتبارک ا...

مطبوعات: ذبيحي با اشاره به اينكه عده اي سال 88 را براي سازمان تامين اجتماعي سال بحراني پيش بيني مي‌كردند، اظهار داشت: امروز وضعيت ما عادي است؛ چرا كه در شاخص‌هاي درآمدي ما خبري از بحران نيست.

تفسیر: عدم پرداخت مابه التفاوت حقوق کارکنان، تاخیر در پرداخت مزایای کارکنان، تاخیر در پرداخت پول داروخانه ها، گرفتن وام های میلیاردی از سیتسم بانکی برای پرداختن مستمری ها و ... و خیلی چیزهای دیگر به اندازه کافی گویا هستند.

مطبوعات: ذبيحي خاطرنشان كرد: با توجه به گستردگي فعاليت سازمان در حوزه‌هاي مختلف، اگر مديريت درست حاكم باشد با ظرفيت و پتانسيل‌هايي كه داريم مي‌توانيم مسائل را به گونه‌اي حل كنيم كه سازمان با بحران مواجه نشود.

تفسیر: برای این فرمایش یک تفسیر این است که این جمله اشاره به آینده ای نامعلوم دارد یعنی اگر در آینده مدیر درست و حسابی برای سازمان پیدا شود مسائل حل شده و بحران نخواهیم داشت. (احسنت به این هوش) تفسیر دیگر این است که خوشبختانه سازمان بعد از پنجاه سال یک مدیر درست و حسابی 24 عیار پیدا کرده و آن کسی نیست جز حکیم ذبیحی، با توجه به مدیریت درستشان بالاخره مسائل را بگونه ای حل کردند که در حال حاضر سازمان هیچ بحرانی ندارد. (چشم حسود کور)

مطبوعات: ذبيحي در جواب سوال خبرنگاري كه پرسيد سازمان تامين اجتماعي غيردولتي است يا دولتي؟ اظهار داشت: من معتقدم سازمان تامين اجتماعي عمومي، مردمي و غيردولتي است؛ اما در تغييرات اساسنامه‌اي كه اتفاق افتاد اين سازمان زيرنظر هيئتي در رياست جمهوري در آمد، بنابراين زماني كه رئيس جمهور را مردم انتخاب مي‌كنند، اگر در راس سازمان‌هاي تامين اجتماعي و مردمي، رئيس جمهور حضور داشته باشد محك خوبي براي موفقيت وي خواهد بود.

تفسیر: تناقض گویی و سمبل کاری!

مطبوعات: مشاور رئيس جمهور با بيان اينكه در حال مهيا كردن برنامه‌هاي راهبري سيستم‌ها و خدمات ماشيني هستيم، ادامه داد: اگر قرار است كارت سلامتي داشته باشيم بايد ابتدا زيرساخت‌هاي كامپيوتري آن آماده بشود و اين كار يك هزينه قابل توجهي را مي طلبد.

تفسیرسئوالی: شما که اینقدر به زیر ساخت علاقه داشتید چرا قبل از اینکه اداره کل شرق را ایجاد کنید کارکنان را مامور به آنجا کردید؟ آیا میدانید اداره کل من درآوردی شرق هنوز کارش را شروع نکرده است. مگر نمی دانید اصلاح ساختار هم نیاز به ایجاد زیرساخت دارد؟

تفسیر دیگر: دیگر پولی برای هزینه های قابل توجه شما باقی نمانده، شما که نمی خواهید زبانم لال این هزینه قابل توجه صرف شرکتهای دوستان نمائید. پس بی خیال شوید. (مرا به خیر تو امید نیست، شر مرسان)

مطبوعات: ذبيحي با بيان اينكه در راستاي پويايي و فعال شدن و مديريت كم‌هزينه و پربازده تعدادي از پزشكان ستاد مركزي سازمان را به شعبات انتقال داديم، ابراز داشت: سعي كرديم حقوق و پست سازماني‌ آنها با ستاد تفاوتي نداشته باشد؛ چرا كه پزشكان در ستاد فعاليت مديريتي داشتند كه اين كار از عهده غيرپزشك‌ها هم برمي‌آمد.

تفسیر: نمردیم و معنای مدیریت کم هزینه و پربازده را فهمیدیم. البته آقای ذبیحی شکسته نفسی می فرمایند عنوان دقیقتر این روش مدیریت خیلی کم هزینه و خیلی خیلی پربازده است.

با توجه به اینکه کل پزشکانی که از ستاد به مراکز درمانی رفتند تعدادشان از تعداد انگشتان یک دست فراتر نمی رود، و با توجه به اینکه تنها یک نفر از این عزیزان در درمانگاه به طبابت مشغول است (که ایشان همزمان با کار ستادی از قبل هم در همان مرکز به طبابت می پرداختند) و از طرفی با توجه به ادعای خود آقای ذبیحی، که حقوق و مزایای این چند نفر نیز هیچ فرقی نکرده، بنابراین معنای دقیقتر روش مدیریت کم هزینه و پربازده که توسط آقای ذبیحی کشف شده است را بهتر میتوان فهمید.

مطبوعات: مدير عامل سازمان تامين اجتماعي با بيان اين که 9 هزار و 500 ميليارد تومان از هزينه‌هاي سازمان از محل درآمدهاي بيمه‌اي و مابقي از طريق سود شرکت سرمايه‌گذاري‌ تامين اجتماعي (شستا) تامين مي‌شود، گله‌مندي خود از شرکت‌هاي اقتصادي تامين اجتماعي که چالش‌هايي را ايجاد کرده‌اند را ابراز کرد.

تفسیر : معلوم می شود فرمایشات مکرر آقای ذبیحی که شستا را چنین و چنان می کنم، نتیجه ای نداشته و از شستا به ایشان گفته اند که بچه جان ! برو دم خونه تون بازی کن!

تفسیر دیگر این حرف معنای غلط کردن می دهد.

مطبوعات: ذبيحي در ارتباط با وضعيت کارت هاي درمان هوشمند، و تبديل دفترچه‌هاي بيمه درمان به کارت الکترونيکي هوشمند در يکي از استان‌ها به صورت پايلوت، گفت: متاسفانه از زماني که من وارد سازمان شدم و اين پروژه را دنبال کردم، يک کلاف سردرگمي را شاهد بودم و هنوز اين کار به سرانجام نرسيده و به دليل اين که قراردادهاي اين پروژه در طول زمان دائما تغيير کرده، نتوانستم پيدا کنم که مقصر اين پروژه کيست.

به گفته وي، اين در حالي است که اين شرکت‌هاي ياد شده تابعه شستا هستند و خارج از سازمان قرار ندارند.

وي گفت: اين طرح فعلا شكست خورده است و ما هم نتوانستيم مقصر را پيدا كنيم اما با فراهم شدن زيرساخت‌هاي لازم آنرا اجرايي خواهيم كرد

ذبيحي از اعلام زمان اجراي اين طرح خودداري كرد و گفت: اين طرح قابل اجراست.

تفسیر: مدیر عامل از مسائل مربوط به شستا و کارت هوشمند، کارهای مهمتری داشت، که عبارت بودند از زور زدن برای فرستادن پنج نفر از پزشکان به مراکز درمانی، شرکت در جلسات هیئت دولت و سفرهای استانی، رفتن به سازمان ملل در کشوری بنام آمریکا (همراه با هیئت ایرانی)، عزل و نصب سریع السیر مدیران، انحلال معاونت فرهنگی و ....

تفسیر دیگر این میشود که آقای ذبیحی با توجه به وجناتشان، صدسال دیگر هم بگردند نمی توانند مقصر را پیدا کنند...

تفسیر خودمونی: آخه با چه زبونی بهت بگیم ! این کاره نیستی! اول برو یه کارگاه یا شرکت ده بیست نفری رو اداره کن! اگه تونستی بعد بیا مدیر عامل یه سازمان بزرگتر شو... تا برسی به تامین اجتماعی!

ضمنا اگه می خوای کارموثری بکنی به هیچ چی دست نزن، بذار مدیر عامل بعدی که میاد، کار رو خودش پیگیری می کنه!

مطبوعات: مدير عامل ‌سازمان تامين اجتماعي افزود: تکاليف سازمان در سه حوزه عمده بيمه، درمان و اقتصاد است که در اين 8 ماهه سعي شد در اين حوزه ها با پيشرفت‌هاي چشمگيري مواجه شويم.

تفسیر: ببخشید کدام پیشرفت ها؟ چشم نگیرش را هم قبول داریم.... چند مورد نام ببر.

مطبوعات: مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی یادآور شد: برخی افراد در مصاحبه هایشان در پی آن هستند تا القا کنند سازمان تأمین اجتماعی با بحران مالی مواجه است اما این طور نیست. وی با اشاره به اینکه این سازمان در گذشته تعهدات کمتری داشته است، گفت: اما هم اکنون به دلیل افزایش تعهداتمان هزینه هایمان نیز از درآمدها پیشی گرفته است که برخی این موضوع را به عنوان بحران مطرح می کنند.

تفسیر: بیچاره ذبیحی تقصیری ندارد چون همزمان با ورودش به سازمان تامین اجتماعی بحرانهای مختلف شروع شدند. و در همان زمان هزینه ها شروع به پیشی گرفتن از درآمدها کردند. همه اش تقصیر این هزینه ها ست که نامردی کردند.

مطبوعات: او در پاسخ به انتقادات فراوان خبرنگاران در عدم برگزاري نشست مطبوعاتي در 8ماه گذشته گفت: اذعان‌ مي‌كنم كه حق با شماست.

تفسیر: چه عجب بالاخره آقای ذبیحی به غیر از خودشان به افراد دیگر هم حق دادند. ولی دیگه خیلی دیر شده، آخه موقع رفتنه و غیر از این هم نمیشه گفت. ضمنا با خبرنگار جماعت نمی شه درافتاد!

مطبوعات:ذبيحي در پاسخ به اين سئوال كه طبق اظهارات رئيس‌جمهور و وزير رفاه و تامين اجتماعي، سازمان تامين اجتماعي بايد تحت پوشش اين وزارتخانه قرار گيرد و آيا شما اين اظهارات را قبول داريد، گفت: تابع قانون هستيم اما اساسنامه فعلي به اين نكته اشاره ندارد بنابراين براي انجام اين كار اساسنامه بايد اصلاح شود پس منتظر هستيم.

تفسیر: به به ! آقای ذبیحی شما اینقدر تابع قانون بودید و ما نمی دانستیم! پس چرا برخلاف قانون، هیئت مدیره سازمان را هیچی حساب نمی کردید. این تغییراتی که در سازمان انجام دادید، کدامش قانونی بوده؟

مطبوعات: وي گفت:‌در هيچ كجا چه به صورت شفاهي و چه بصورت كتبي به همكاران و مديران سازمان نگفته‌ام كه مصاحبه‌ نكنيد.

تفسیر : از این که اجازه صحبت دادید سپاسگذاریم، صحبت نکردن مدیرانتان چند تا علت داشت، بعضیها اصلا صحبت کردن بلد نبودند، و اگه صحبت می کردن باعث آبروریزی می شد. بعضی ها چیزی برای گفتن نداشتند، بعضی ها هم جرات این کار را نداشتند. چون هیچ کار شما قابل پیش بینی کردن نبود. امروز مصاحبه ، فردا عزل. البته فردا هم دیر می شد، امروز مصاحبه ، امروز عزل، شاید هم دیروز!

مطبوعات: مدير عامل سازمان تامين اجتماعي رئيس‌جمهور را رئيس شوراي عالي تامين اجتماعي عنوان‌كرد وگفت: بهتر است كه اين وضعيت ادامه داشته باشد با اين حال منتظريم تا تكليف اساسنامه مشخص شود.

تفسیر : بله برای شما بهتر است که این وضعیت ادامه داشته باشد.

مطبوعات: ذبيحي گفت: براي انجام 281 پروژه‌اي كه تعهد كرده‌ايم 10 سال زمان لازم است.

تفسیر: اگر شما مدیر عامل باشید کار سازمان به 10 سال نمی کشد. یکی دوساله، الفاتحه!

مطبوعات: مدير عامل سازمان تامين اجتماعي در پاسخ به اين سئوال كه چرا در نامه‌هاي اداري اين سازمان از لفظ مشاور رئيس‌جمهور استفاده مي‌كنيد علي‌رغم اين‌كه پست شما ارتباطي به اين سازمان ندارد گفت: چون رئيس‌جمهور را دوست دارم اين كار را مي‌كنم.

تفسیر: وای! چه بامحبت! تو که منو مردی! ... آی لاو یووووووووو ...

(لطفا این عبارات را دوباره با آهنگ خاص و با کمی عشوه و ناز بخوانید)

مطبوعات: علي ذبيحي صبح امروز و بعد از 8 ماه طي نشست خبري در سازمان تأمين اجتماعي اظهار داشت: از امروز به بعد شاهد دستاوردهاي خوبي در سازمان تأمين اجتماعي هستيم و از نظرات همه اصحاب رسانه استقبال مي‌كنيم.

تفسیر: آقا نگران نباشید! بالاخره روز موعود رسید: دستاوردهای خوب از همین امروز شروع شد، استقبال از همه نظرات اصحاب رسانه هم شروع شد! بعد نگید نگفتید! فقط اصحاب رسانه! کارکنان فعلا نظر ندهند.

مطبوعات: وي در مورد جدي شدن بحث ورود فتاح به سازمان تأمين اجتماعي، يادآور شد: بنده هم مثل شما خبرنگاران خبرها را شنيده‌ام، اين در حالي است كه از روز اولي كه وارد سازمان شدم همواره اعلام كردم هيچ‌گاه دلبستگي به مسؤليت‌هاي واگذار شده ندارم و تا زماني كه ماموريتي بر عهده‌ام باشد، كارم را انجام مي‌دهم.

مدير عامل سازمان تأمين اجتماعي خاطر نشان كرد: براي من مهم نيست چه زماني از سازمان بروم، آنچه مهم است خدمتگزاري به مردم است.

تفسیر: تنها کاری هم که انجام ندادید همین خدمتگذاری به مردم بود!

تفسیر دیگر از مطبوعات : علی مطهری نماینده مردم تهران گفت: اگر کسی بگوید من ذاتا از قدرت بدم می‌آید یا دروغ می‌گوید یا مشکل روانی دارد. (14/8/1388)

مطبوعات: خبرنگار ديگري نيز کارنامه اي را که رييس سازمان تامين اجتماعي درنشست مطبوعاتي خود مطرح کرد چشمگير ندانست که ذبيحي در پاسخ به وي اقداماتي را که دربخش هاي مختلف ستادي و صف اين سازمان نيز براي اصلاح مديريت اين سازمان انجام شده بود به عنوان نمونه ديگري از اقدامات اين مديريت مطرح کرد و گفت :همه فعاليت هاي انجام شده سازمان دراين نشست مطرح نشد مهم اين است که کارها درجهت بهبود سيستم پيش رود و اين مساله را مد نظر داريم.

تفسیر: چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است.

مطبوعات: خبرنگاري نيز از علت نرفتن وي به وزارت نيرو سوال کرد که ذبيحي گفت :ما همه خدمتگزار مردم هستيم و همواره آماده خدمتگزاري. درعين حال رييس جمهور مربي تيم اجرايي کشور است ، ايشان اگر بگويد وارد زمين شويد، مي شويم و اگر بگويد که روي نيمکت باشيد ، همان امر را انجام مي دهيم.

تفسیر: آقای ذبیحی ! آیا از خودتان پرسیده اید که رئیس جمهور که شما را بار اول به مجلس معرفی کرده بود، چرا بعدا از این کار منصرف شد؟ نه! واقعا پرسیده اید؟

شما جزو آن دسته از بازیکنان هستید که پشت سرهم به تیم خودتان گل می زنید، و مربی تیم ناچار می شود دو نفر از هم تیمی هایتان را مامور مهار و مراقبت از شما کند!

گذشته از این حرفها، هیچ می دانید تا حالا چند تا گل به تیم خودتان زده اید؟ ... تبریگ می گم! شما آقای گل مسابقات شدید!

مطبوعات: وي با اشاره به اين که مديريت در حوزه مديريت انساني بسيار سخت است، گفت: همواره در پي مديريتي پربار و کم هزينه بودم و برخي چالش هاي اين سازمان نيز به علت کاهش کارکنان ستادي اين سازمان و انتقال آنان به بخش هاي ديگر تأمين اجتماعي بوده است.

تفسیر: مدیریت شما در اصل پرهزینه و با بازده منفی بوده است. دقت کنید بازده کم نگفتم. بازده منفی، یعنی چیزی اضافه نکردید بلکه باعث ضرر سازمان شدید! از همه نظر ... و مهمتر ازهمه، از نظر انسانی و مدیریتی.

چالش های کاهش کارکنان ستادی را هم که خودتان مبتکرش بودید!

مطبوعات: ذبيحي با بيان اينكه در راستاي پويايي و فعال شدن و مديريت كم‌هزينه و پربازده تعدادي از پزشكان ستاد مركزي سازمان را به شعبات انتقال داديم.

مطبوعات: ذبيحي افزود: برخي پزشکان مشغول در پست هاي ستادي تأمين اجتماعي را در تخصص اصلي آنان يعني طبابت مشغول کرديم.

تفسیر: اگر جراتش را دارید دقیقا بگوئید چند نفر؟ ازاین پنج شش نفری که فرستادید، فقط یکی از آنها طبابت می کند که از قبل هم میکرد. ماشاا... شما چقدر پربازده هستید! یه دفعه چشم نخورید!

مطبوعات: وي گفت: در شعبات بيمه اي استان تهران، 700 پست خالي وجود داشت که به جاي جذب نيرو از بيرون سازمان تأمين اجتماعي، شاغلان در پست هاي ستادي را در اين پست هاي خالي به کار گرفتيم.

تفسیر: این هم از همان دروغ های شاخدار! آنهایی که در تهران هستند می دانند اوضاع از چه قرار است. کدام 700 نفر؟ اصلا می دانید از اینهایی که فرستادید چند نفر کار مفید می کنند؟ تقصیری هم ندارند هم سابقه شان بالاست هم گروهشان، شما هم که ردیف همتراز ندارید، بجای اینکه توی ادارات کل استان بیهوده و علاف بگردند، اقلا در ستاد دو تا کار مفید انجام میدادند. الان هم خودشان افسرده و بی انگیزه اند هم دیگران را بی انگیزه می کنند، ردیف هایشان را هم که قانونا هیچکس نمی تواند بدون علت تنزل دهد، والا کار به مراجع قضایی و جاهای باریک می کشد، پست خالی هم که ندارید، پس فعلا در راستای مدیریت کم هزینه و پربازده، بیکار بگردند و حقوق بگیرند، ضمنا انگیزه ها را هم پایین بیاورند.... خدا هدایتتان کند.

مطبوعات: مشاور رييس جمهور و مديرعامل سازمان تامين اجتماعي در ديدار با مديران ارشد درمان تامين اجتماعي استان تهران و منطقه كرج گفت: بايد در مديريت‌ها ماندگاري و اثر بخشي ايجاد شود.

تفسیر: شما که این را می دانستید، پس این همه عزل و نصب های سریع السیر برای چه بود. حتما منظورتان فقط خودتان است. اما ...

بخش ضمیمه:

مطبوعات: به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان ايسنا، دكتر مرضيه وحيد دستجردي در حاشيه نخستين نشست هم انديشي وزارت بهداشت با وزراي سابق اين وزارتخانه گفت: سازمان بيمه تامين اجتماعي از فروردين ماه طلب دانشگاه‌هاي علوم پزشكي و بيمارستان‌هاي دولتي را پرداخت نكرده است. اين در حالي است كه در بسياري از دانشگاه‌ها حدود دو سوم درآمدها به ويژه شهرها و استانهاي كارگري از بيمه تامين اجتماعي است.

وي گفت: سازمان بيمه تامين اجتماعي تا پايان شهريورماه حدود300 ميليارد تومان به دانشگاه‌هاي علوم پزشكي بدهكار است كه اين قطعا بحراني براي فعاليت بيمارستان‌هاي دولتي خواهد بود. مشكل آن است كه متاسفانه اين پول‌ها مانند قلكي در سازمان تامين اجتماعي است و هيچ استفاده و سرمايه گذاري در آن نمي‌شود؛ چرا كه در حقيقت بيمه شدگان حق بيمه خود را مي‌پردازند اما سيستم تامين اجتماعي اين پول‌ها را به وزارت بهداشت نمي‌پردازد.

دكتر دستجردي در ادامه افزود: سازمان بيمه تامين اجتماعي دليل تاخير در پرداخت‌ها را كسري اعتبارات عنوان مي‌كند. اين در حالي است كه اين اعتبارات، اعتباراتي است كه از بيمه مردم بوده و مردم خود هزينه‌هايشان را پرداخت كرده‌اند. بنابراين اين سازمان بيمه‌گر نبايد در پرداخت به وزارت بهداشت مشكل داشته باشد. در مجموع اميدواريم با مشخص شدن وزير رفاه، كسري‌ها و بدهي‌هاي اين وزارتخانه سريعتر به وزارت بهداشت پرداخت شود

تفسیر : کدامش را باور کنیم، حرفهای مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، یا وزیر بهداشت را؟ با توجه به شناختی که از مدیر عامل سازمان داریم. ما حرفهای وزیر بهداشت را باور می کنیم.



۴ نظر:

  1. پرداخت معوقه همترازي بازنشستگان ومستمري بگيران

    گفتگو با:
    علی اکبر خبازها رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی

    تاريخ ارسال خبر : شنبه 30 آبان 88





    پرداخت معوقه همترازي بازنشستگان ومستمري بگيران

    گفتگو با:
    علی اکبر خبازها رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی


    پرداخت معوقه همترازي بازنشستگان ومستمري بگيران

    گفتگو با:
    علی اکبر خبازها رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی

    معوقه همترازي بازنشستگان ومستمري بگيران تامين اجتماعي سال آينده نيز پرداخت مي شود... دربدون خط خوردگي

    • اینکه طرح همترازی بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی سال آینده هم اجرا می شود خوب است. اما آیا معوقه همترازی بازنشستگان تا به حال پرداخت شده؟

    علی اکبر خبازها: مجلس با نظر موافق رئیس جمهور در بند 39 قانون بودجه کل کشور ، 2500 میلیارد تومان در قالب سهام قابل عرضه در بورس را برای بازنشستگان تأمین اجتماعی در نظر گرفتند. متأسفانه به علت عدم آگاهی مدیران سازمان تأمین اجتماعی، با معوقه اجرای قانون بودجه 500میلیارد تومان از بانکی گرفتند و آن را به صورت مقدماتی اجرا کردند. یعنی از 82 تومان تا 14500تومان پرداخت کرده اند، مجموعاً حدود 600 میلیارد تومان هزینه شد.ما بر اساس قانون بودجه طلبکاریم. مجلس باید برای مصوبات خود پی گیری کند، از آقای محصولی هم انتظار داریم ، دستور دهند این موضوع را مجدد بررسی کنند. برای سال آینده آقای دکترداوودی مصوبه ای را در انتهای سال گذشته به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد که برای سال آینده هر بودجه ای که سازمان نیاز دارد بگویند که برای سال آینده در ردیف بودجه آورده شود.
    • این 2500میلیارد توامان تأمین می شود؟
    علی اکبر خبازها: باید از وزارت دارایی پی گیری کنند، سهام قابل عرضه سهامی است که از مخابرات ارائه شده است (20درصد سهام را به تأمین اجتماعی داده اند).
    • اکنون چند نفر تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند؟
    علی اکبر خبازها: در تأمین اجتماعی، با خانواده هایشان حدود 28 میلیون نفر هستند. بازنشستگان یک میلیون و سیصدوپنجاه هزار نفرند.
    • پرداخت حقوق بازنشستگان زندگی یک خانواده بازنشسته را می تواند، تأمین کند؟
    علی اکبر خبازها: بیش از 80 درصد مستمری بگیران ما حداقل بگیر هستند، 20 درصد کمی از حداقل بیشترند.
    • این حداقل چقدر است؟
    علی اکبر خبازها: بر اساس مسئولین پیشین دولت می بایست 420 هزار تومان باشد، 355 تومان پرداخت می کنند.
    • مالیات برداشته می شود؟
    علی اکبر خبازها: ما مالیات نداریم. ما عائله مندی و بن را 6 ماه یکبار می گرفتیم امسال همه را یکجا گرفته اند که یک عدد نجومی را نشان می دهد.
    • مجری: کم بودن آن به بدهی که دولت به سازمان تأمین اجتماعی برمی گردد؟
    علی اکبر خبازها: بحث بدهی متفاوت است.
    • بدهی دولت چقدر است؟
    علی اکبر خبازها: 15 میلیارد است.
    • دولت اقدامی در جهت پرداخت آن کرده است ؟
    علی اکبر خبازها: دولت نهم و دهم در نظر داشته این را سالیانه در بودجه قرار دهند که آن را صفر کند، ولی این بدهی هیچ گاه صفر نمی شود. دولت تعهداتی را راجع به کارفرمایان پذیرفته که آن بدهی همیشه هست.
    • چندی پیش صحبتی در مورد کارت هوشمند شده بود. مدیرعامل تأمین اجتماعی هم گفته که نوع درمان طرح کارت هوشمند برای بیمه شدگان سازمان تأیمن اجتماعی اجرا نمیشود. شما علت این موضوع را می فرمایید؟
    علی اکبر خبازها: با تغییرات هر روزه ای که در کارکنان سازمان تأمین اجتماعی پیش می آید، این هزینه های سرباری که به سازمان تحمیل می شود،این است که این حرکات که از سال گذشته به صورت پایدار در یکی از استانها انجام داده اند که گویا نتیجه آن مطلوب نبوده است. این بهانه ای برای هزینه تراشی است. دفترچه کفایت می کند.
    • غیر از دفترچه شما پیشنهادی در جهت رفع پاره ای از این مشکلات دارید؟
    علی اکبر خبازها: اینها نیاز به کارشناس هایی دارد که این را در سازمان تأمین اجتماعی به بحث نمی گذارند، افرادی را به مذاکره دعوت می کنند و با آنها قراردادی را می بنندند.اگر با کارشناسان تأمین اجتماعی مطرح شود نتیجه بهتری خواهد داشت.


    بر گرفته از سایت رادیو گفتگو به آدرس :
    http://www.Radiogoftegoo.ir/Left_News/news_leftview.php?ID=1056

    پاسخحذف
  2. مخبر كميسيون اجتماعي مجلس در گفت‌وگو با فارس:
    رئيس سازمان تأمين اجتماعي بايد در حد وزير باشد

    خبرگزاري فارس: مخبر كميسيون اجتماعي مجلس گفت: با توجه به وظيفه‌اي كه سازمان تأمين اجتماعي در خصوص هدفمند كردن يارانه‌ها دارد بايد رئيس اين سازمان در حد وزير باشد.

    سيد جواد زماني در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا» اظهار داشت: با توجه به اينكه سازمان تأمين اجتماعي بسياري از جمعيت آسيب‌پذير جامعه را شامل مي‌شود، اجراي لايحه‌ هدفمند كردن يارانه‌ها بر عهده اين سازمان قرار داده شده است.
    وي در ادامه افزود: مدير فعلي تأمين اجتماعي فرد توانمندي نيست و تعامل خوبي نيز با مجلس و كميسيون‌هاي مختلف ندارد و به ندرت در مجلس حضور مي‌يابد.
    زماني در خصوص آمدن فتاح به سازمان تأمين اجتماعي گفت: فتاح به دو دليل داشتن تجربه مديريت وزارتخانه و قوي بودن در مديريت براي سازمان تأمين اجتماعي بسيار مناسب است.
    مخبر كميسيون اجتماعي مجلس درباره تحقيق و تفحص از سازمان تأمين اجتماعي يادآور شد: تحقيق و تفحص از سازمان تأمين اجتماعي فعلاً در حد يك طرح است و هنوز عملي نشده است.

    پاسخحذف
  3. فتاح مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی می شود
    خبر آنلاین
    جامعه > چهره‌ها - گفته می شود رئیس جمهوری نظر مساعدی نسبت به انتخاب فتاح برای مدیرعاملی سازمان تامین اجتماعی دارد و در ۲ هفته آینده احتمالا این انتصاب انجام خواهد شد. به گزارش ایلنا، به زودی و پس ازبازگشت محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری از سفر خارجی، پرویز فتاح به عنوان مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی معرفی خواهد شد. با توجه به اظهارات صادق محصولی وزیر رفاه وتامین اجتماعی برای تغییر مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به زودی فتاح به جای ذبیحی راهی سازمان تامین اجتماعی خواهد شد. گفته می شود رئیس جمهوری نیز نظر مساعدی نسبت به انتخاب فتاح برای مدیرعاملی سازمان تامین اجتماعی دارد و در ۲ هفته آینده احتمالا این انتصاب انجام خواهد شد.

    پاسخحذف
  4. مدیرکل برکنار شده تامین اجتماعی تهران بزرگ درگفت‌وگو با ايلنا:
    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی را به خدا واگذارکردم


    چون تقسیم اداره كل تامين اجتماعي تهران بزرگ به دو اداره کل را نوعی بزرگ کردن سازمان تامين اجتماعي و برخلاف اصلاح الگوی مصرف دانستم‌ مورد غضب مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی قرارگرفتم.

    ايلنا: عباسعلی لواف مدیرکل برکنار شده تامین اجتماعی تهران بزرگ گفت: برکناری من مطابق هیچ معیار شرعی، قانوني واخلاقی نبود.
    عباسعلی لواف درگفت‌وگو با خبرنگار ایلنا افزود: برای برکناری یک مدیر بایددلیل موجه داشت.
    وی تصریح کرد: چون من با دلایل کارشناسی مخالف تقسیم اداره كل تامين اجتماعي تهران بزرگ به دو اداره کل بودم و اظهار داشتم که این کار نوعی بزرگ کردن سازمان تامين اجتماعي و بر خلاف اصلاح الگوی مصرف است مورد غضب مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی قرارگرفتم.
    لواف خاطرنشان کرد: کارنامه سوابق من واضح و روشن است و نمی خواهم از خود تعریف کرده و وارد مسایل جرئی شوم.
    او مدعی شد: چون مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نتوانست وزیر شود تعادل روحی خود را ازدست داده است اما من او را به خدا واگذار کرده‌ام.
    لواف گفت: برای تنبیه، مرا از مدیرکلي به ریاست شعبه 24 تامين اجتماعي تهران‌فرستاده‌اند که من هم تمکین کرده‌ام.
    گروه‌كارگري خبرگزاري كار ايران (ایلنا) آمادگی دارد نظرات مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی را هم دراين خصوص منتشرکند.
    پایان پیام

    پاسخحذف