۱۳۸۸ آبان ۱۸, دوشنبه

آخرین اخبار سازمان

اخبارسازمان

دوستان عزیز ! لطفا آخرین خبرهای مربوط به سازمان را در کامنت این عنوان قرار دهید.

(حتی الامکان در کامنت های هر موضوع، مطالب مربوط به آن موضوع را قرار دهید.)

۲۱ نظر:

  1. آخرین خبر: ظاهرا ذبیحی آرزوی وزیر شدن را به گور خواهد برد.

    پاسخحذف
  2. سیاست > مجلس - بالاخره نامه معرفی سه وزیر باقی مانده از کابینه دهم به مجلس رسید و در جلسه دیروز اعلام وصول شد.

    به این ترتیب روز یکشنبه هفته آینده محمود احمدی‌نژاد در حلقه وزرا و معاونان و مشاوران خود به مجلس می‌آید تا از حمیدرضا حاجی بابایی، صادق محصولی و علی نامجو وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش، رفاه و نیرو دفاع کند.

    معرفی این وزرا آنچنان پرفراز و نشیب بود که سخنان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات را تداعی می‌کرد. علی عباسپور که تا پیش از معرفی رسمی وزرا درباره آنها اظهار نظر نمی‌کرد، معتقد بود که به رئیس‌جمهور مشورت‌هایی داده می‌شود و او در نهایت فردی را انتخاب می‌کند اما در نامه‌اش نام فرد دیگری را می‌نویسد و وقتی می‌خواهند نامه‌اش را در مجلس اعلام وصول کنند، تلفنی نام فرد دیگری را جایگزین می‌کند! این توصیف وی درباره وزیر آموزش و پرورش و نیرو صحت داشت.

    چه آنکه ابتدا قرار بود فاطمه آلیا و علی ذبیحی به مجلس معرفی شوند، اما نامه معرفی آنها به دلیل تلاقی با لیالی قدر و تعطیلات نمایندگان پس گرفته شد. سپس عنوان شد که در راستای احترام به نظر مراجع و بواسطه توصیه رهبری برای توجه به نظر علما، دولت از معرفی آلیا منصرف شده و او شخصاً از این پیشنهاد انصراف داد. پس از مدت‌ها هم که ذبیحی گزینه مطرح برای وزارت نیرو بود نهایتاً احمدی‌نژاد نامجو سرپرست کنونی وزارت نیرو را به عنوان گزینه پیشنهادی خود معرفی کرد.
    http://www.khabaronline.ir/news-23586.aspx

    پاسخحذف
  3. رييس کانون بازنشستگان تامين اجتماعي:
    حداقل حقوق 420 هزار توماني بازنشستگان هنوز اجرايي نشده است

    رييس کانون بازنشستگان تامين اجتماعي مشکلات بازنشستگان در سازمان تامين اجتماعي را تشريح کرد و گفت: افزايش حداقل حقوق بازنشستگان به 420 هزار تومان در سال جاري هنوز اجرايي نشده است.
    علي اکبر خبازها در گفت وگو با باشگاه خبري فارس "توانا" اظهارداشت: مشکل اصلي ما اجراي بند 39 قانون بودجه 88 است که با نظر موافق مجلس و رييس جمهوري، اعتبار 2500 ميليارد تومان سهام قابل عرضه در بورس تعيين شد اما متاسفانه مديرعامل سازمان تامين اجتماعي اقدامي در اين مورد نکرده است.
    وي افزود: مسئولان وعده داده بودند که حداقل حقوق بازنشستگان 420 هزار تومان باشد اما در حال حاضر حداقل حقوق 363 هزار تومان است; به رغم اينکه بودجه تصويب شده است اما هنوز همسان سازي صورت نگرفته است. خبازها تصريح کرد: مديرعامل سازمان تامين اجتماعي در پرداخت مطالبات بازنشستگان به صورت معکوس عمل کرده است. به طور مثال کسي که سابقه پرداخت 35 سال حق بيمه دارد و 900 هزار تومان حقوق مي گيرد، 14 هزار و 600 تومان افزايش حقوق داشته است اما کسي که 10 سال حق بيمه پرداخت کرده است، 82 هزار تومان افزايش حقوق مي گيرد که اين با اصول بيمه اي در تناقض است.
    رييس کانون بازنشستگان تامين اجتماعي بيان داشت: ما دو نوع افزايش حقوق در مورد بازنشستگان تامين اجتماعي داشتيم که يکي مبتني بر نرخ تورم بود و ديگري بر کمک 2500 ميليارد توماني مجلس و دولت مبتني بود که قبل از انتخابات به صورت سهام قابل عرضه در بورس تعيين شد اما تنها يک سوم آن با گرفتن 500 يا 600 ميليارد تومان وام از بانک رفاه هزينه شده و مابقي هنوز باقيمانده است.
    وي درباره بزرگترين چالش سازمان تامين اجتماعي اظهار داشت: بزرگترين چالش سازمان در شرايط فعلي عدم تعامل مديرعامل سازمان تامين اجتماعي با بخش هاي مختلف و کانون هاي بازنشستگي است و عملکرد مديرعامل سازمان تامين اجتماعي، ساختار 55 ساله سازمان را بر هم زده و سبب شده است درآمد سازمان تامين اجتماعي رکود شديدي داشته باشد.
    خبازها بيان داشت: علاوه بر اينکه سازمان تامين اجتماعي براي پرداخت مستمري هاي بازنشستگان مشکل دارد هنوز براي پرداخت مزاياي چند ساله بازنشستگان مانند وام ضروري، سفرهاي زيارتي، سياحتي با وجود گذشت 8 ماه از سال، اعتباري تصويب نشده است در صورتي که طبق بند ماده 134 قانون کار و تبصره هاي مربوط به همين ماده، مديرعامل سازمان تامين اجتماعي ملزم به همکاري با کانون هاي مربوطه است.

    http://www.afarineshdaily.ir/afarinesh/News.aspx?NID=55527

    پاسخحذف
  4. سه نامزد جديد وزارت به مجلس معرفي شدند

    محمود احمدي نژاد سه نامزد پيشنهادي خود براي احراز سمت وزارت در وزارتخانه هاي آموزش و پرورش، رفاه و نيرو را اعلام كرد.
    آقاي احمدي نژاد در نامه اي خطاب به علي لاريجاني رئيس مجلس ايران حميدرضا حاجي بابايي را به عنوان نامزد وزارت آموزش و پرورش، صادق محصولي را به عنوان نامزد وزارت رفاه و تامين اجتماعي و مجيد نامجو را به عنوان نامزد وزارت نيرو اعلام كرد.
    همچنين از محمدرضا ميرتاج الديني (عضو هيئت رئيسه مجلس كه در سفر اخير محمود احمدي نژاد به نيويورك از جمله همراهان او بود) به عنوان معاون پارلماني دولت در مجلس نام برده شده است.
    قرار است راي گيري در مجلس ايران براي اخذ راي اعتماد وزراي پيشنهادي در روز يكشنبه 15 نوامبر (24 آبان) انجام شود.
    محمود احمدي نژاد در اولين فهرست اعضاء كابينه دولت دهم جمهوري اسلامي ايران سوسن كشاورز را به عنوان وزير پيشنهادي آموزش و پرورش، فاطمه آجرلو را به عنوان وزير پيشنهادي رفاه و تامين اجتماعي و محمد علي آبادي را به عنوان وزير پيشنهادي نيرو معرفي كرده بود.
    اما با وجود اذعان محمدرضا باهنر، نايب رئيس مجلس به ابلاغ توصيه آيت الله خامنه اي رهبر ايران به اعضاء مجلس براي دادن راي اعتماد به وزراي پيشنهادي آقاي احمدي نژاد، در روز پنجشنبه سوم سپتامبر (12 شهريور) مجلس به آنها راي اعتماد نداد.
    سه روز پس از آن آقاي احمدي نژاد ناچار شد رمضان محسن پور را به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش، مجيد نامجو را به عنوان سرپرست وزارت نيرو و نادعلي الفت پور را به عنوان سرپرست وزارت رفاه معرفي كند.
    در روز هفدهم شهريور ساعاتي پس از آنكه معرفي فاطمه آليا، وزير پيشنهادي آموزش و پرورش و علي ذبيحي، وزير پيشنهادي نيرو مخالفت غير رسمي مجلس را برانگيخت محمود احمدي نژاد نامه معرفي اين دو نفر را پس گرفت؛ هر چند مجتبي ثمره هاشمي، دستيار ارشد آقاي احمدي نژاد دليل پس گرفتن اين نامه را از جمله استعفاي خانم آليا از نامزدي وزارت آموزش و پرورش عنوان كرد اما برخي آن را با موضع آيت الله خامنه اي مبني بر "مغتنم شمردن توصيه هاي علما و مراجع" و اشاره تلويحي به مخالفت برخي مراجع با حضور وزراي زن در كابينه مرتبط دانستند.
    به نظر مي رسد نگراني هايي كه درباره موفقيت آقاي ذبيحي در جلب نظر نمايندگان مجلس براي گرفتن راي اعتماد وجود داشت نيز باعث پس گرفتن نامه معرفي او شد.
    صادق محصولي در دولت پيشين ايران و در زمان برگزاري دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ايران سمت وزير كشور (مسئول برگزاري انتخابات) را به عهده داشت.
    حميدرضا حاجي بابايي نماينده همدان در مجلس و عضو هيئت رئيسه است و براي احراز سمت وزارت بايد از نمايندگي در مجلس استعفا كند. آقاي ميرتاج الديني هم پس از راي مجلس به استعفاي او قادر به حضور در كابينه به عنوان معاون پارلماني دولت خواهد بود.
    مجيد نامجو، نامزد معرفي شده براي وزارت نيرو، از اعضاء پيشين سپاه پاسداران است، و پس از بعهده داشتن سمت هاي فرماندهي مهندسي لشكر 41 ثارالله، مدير عاملي موسسه سازندگي ثارالله، معاونت عمران قرارگاه هاي سازندگي كربلا و خاتم الانبيا به عضويت شوراي شهر كرمان در آمد و پيش از دراختيار گرفتن سمت سرپرستي وزارت نيرو نيز معاونت اين وزارتخانه و رياست هيئت مديره شركت مهندسي آب و فاضلاب ايران را به عهده داشت.

    پاسخحذف
  5. اعلام برنامه هاي وزير پيشنهادي رفاه و تامين اجتماعي

    برنامه هاي کاري "صادق محصولي" وزير پيشنهادي رفاه و تامين اجتماعي، اعلام شد.


    به گزارش سرويس سياسي برنا به نقل از خانه ملت، برنامه هاي كاري مهندس صادق محصولي وزير پيشنهادي رفاه و تامين اجتماعي، به شرح زير است:

    ...

    سازمان تامين اجتماعي

    ‌- توسعه نظام بيمه الكترونيك

    ‌- اصلاح و بهبود نظام محاسبات بيمه‌اي

    ‌- توسعه كمي و كيفي پوشش‌هاي بيمه‌اي

    ‌- شناسايي مراكز تجمعي كارگاهي و جمعيتي جهت استقرار شعب

    ‌- افزايش سطح دسترسي بيمه‌ شدگان به خدمات درماني

    ‌- تبيين و اصلاح،‌ شفاف سازي و روان‌سازي فرايند ارائه خدمات

    ‌- توسعه بيمه‌هاي اجتماعي و افزايش ضريب نفوذ بيمه‌اي

    ‌- تلاش در جهت افزايش پايداري منابع سازمان‌هاي بيمه‌اي

    ‌- تامين بيمه فراگير و كارآمد و گسترش كمي و كيفي نظام تامين اجتماعي

    ‌- برنامه‌ريزي و هماهنگي پرداخت مستمري بگيران به طور مناسب و يكنواخت در سراسر كشور(كاهش اختلاف پرداخت ميان سازمان‌هاي تابعه)

    ‌- اجراي بيمه كامل براي گروه‌هاي اجتماعي جديد به ويژه زنان خانه‌دار

    ‌- انجام تمهيدات لازم جهت ارتقاء بهره‌دهي شستا

    ...

    انتهاي خبر // شبکه خبری برنا//232 - 232 - 45//www.BornaNews.ir

    پاسخحذف
  6. عضو كميسيون بهداشت مجلس در گفت‌وگو با فارس:
    محصولي تأمين اجتماعي را زير مجموعه وزارت رفاه قرار دهد

    خبرگزاري فارس: عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس گفت: محصولي گزينه خوبي براي وزارت رفاه است و نخستين كاري كه بايد انجام دهد اين است كه سازمان تأمين اجتماعي را زير مجموعه وزارت رفاه قرار دهد.

    اكبر رنجبرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا» درباره وزير پيشنهادي دولت براي وزارت رفاه و تأمين اجتماعي اظهار داشت: محصولي مدير توانمندي است و به هر صورت شايسته وزارت رفاه است.
    وي تصريح كرد: مدير بودن مهمتر از داشتن تخصص در وزارت رفاه است چرا كه يك مدير قابل با افكار سازنده و مطلوب مي‌تواند به موفقيت دست پيدا كند.
    رنجبرزاده به سابقه محصولي در وزارت كشور اشاره كرد و افزود: وي در دولت نهم نيز در وزارت كشور موفق بود به طوري كه در آن مقطع نگراني نمايندگان در خصوص اين وزارتخانه را بر طرف كرده بود.
    عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس با بيان اينكه وزير رفاه بايد با برنامه‌ريزي دقيق مشكلات بيمه‌اي را رفع كند، اضافه كرد: طرح‌هاي نيمه كاره‌ در وزارت رفاه بايد به پايان برسد تا سطح خدمت رساني در جامعه افزايش يابد.
    نماينده مردم اسدآباد در مجلس اظهار داشت: با توجه به لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها و اجراي آن، مسئوليت وزير آينده وزارت رفاه سنگين‌تر مي‌شود و وي بايد سعي كند بستر اجراي اين طرح را فراهم كند.
    رنجبرزاده اظهار اميدواري كرد: هفته آينده محصولي با رأي بالايي از سوي نمايندگان به عنوان وزير رفاه و تأمين اجتماعي در دولت دهم انتخاب شود.
    انتهاي پيام/ش

    پاسخحذف
  7. عضو هیات نظارت برسازمان تامین اجتماعی‌درگفت‌وگو با ایلنا:
    نگاه سیاسی به نهادهای اجتماعی جواب نخواهد داد


    درباره وزیر پیشنهادی رفاه مسایل حاشیه‌ای از جمله سرمایه دار بودن وی مطرح است/چندی است که دولت از فتاح دعوت کرده که مدیر عاملی تامين اجتماعي را بپذیرد اما وی هنوز زیر بار نرفته و موافقت خود را اعلام نکرده است.

    ایلنا: نماینده کارگران (بیمه شدگان) در هیات نظارت بر سازمان تامین اجتماعی گفت: انتخاب وزرا حق رئیس جمهور است اما نمایندگان مجلس نیز حق دارند تا صلاحیت و شایستگی افراد را برای تصدی وزارتخانه مربوطه بررسی و نظر خود را صریح بگویند.
    اولیا علی بیگی‌درگفت و گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه درباره وزیر پیشنهادی رفاه و تامین‌اجتماعی مسایل حاشیه‌ای از جمله سرمایه دار بودن وی مطرح است افزود: کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور نظر مخالف و موافقی نسبت به وی ندارد.
    نایب رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی‌کارکشور تصریح کرد: نهادهای مربوطه بايد بحث ثروت محصولی را مورد بررسی دقیق قرار دهند.
    علی بیگی خاطرنشان کرد: درانتخاب وزیر رفاه و تامین اجتماعی مشورتی با کانون عالی شوراهای اسلامی کار نشده است.
    عضو هیات نظارت بر سازمان تامین اجتماعی شایستگی، توانایی، تخصص و تعهد را از ملاکهای انتخاب هر وزیری بر شمرد و افزود: نگاه سیاسی به وزارتخانه‌های اجتماعی جواب نداده و جواب هم نخواهد داد.
    علی بیگی اظهار داشت: دردوران اصلاحات بسیاری از نیروهای متخصص و وفادار به انقلاب که منتسب به جناح راست بودند طرد شدن ودر 4 سال گذشته نیز همین موضوع برای نیروهای متخصص و وفادار به انقلاب که به جناح چپ منتسب بوده‌اند اتفاق‌افتاد اما ما معتقدیم که این کارها ضربه به مردم و ضربه به بدنه کارشناسی دولت است و با هیچ منطقي هم قابل توجیه نیست.
    نایب رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشوردرمورد مدیریت کلان سازمان تامین اجتماعی نیزگفت: چندی است که دولت از آقای فتاح دعوت کرده که مدیر عاملی این سازمان را بپذیرد اما وی هنوز زیر بار نرفته و موافقت خود را اعلام نکرده است.
    علی بیگی با تاکید بر اینکه فتاح مدیری متعهد، معتدل و توانمند است افزود: امیدواریم که مدیریت وی بر سازمان تامین اجتماعی هر چه زودتر عملی شود.
    این مقام ارشد کارگری اساسنامه فعلی تامین اجتماعی را غیر قانونی دانست و گفت: از نظر قانونی اساسنامه قبلی معتبر است بنابراین از آقای احمدی‌نژاد می‌خواهیم که هرچه سریعتر با توجه به نامه رییس مجلس اساسنامه را اصلاح و سازمان را از بلاتکلیفی خارج کند.
    پایان پیام

    پاسخحذف
  8. تنها مؤسسه پژوهشي حوزه رفاه و تأمين اجتماعي منحل شد

    خبرگزاري فارس: تنها مؤسسه پژوهشي حوزه رفاه و تأمين اجتماعي به دستور مدير عامل سازمان تأمين اجتماعي منحل شد.

    به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، انحلال مؤسسه عالي پژوهش تأمين اجتماعي به دنبال انحلال معاونت امور استان‌ها، معاونت فرهنگي و اجتماعي، معاونت اقتصادي و معاونت حقوقي و امور مجلس سازمان تأمين اجتماعي صورت گرفته است.
    از پژوهش‌هاي انجام شده توسط مؤسسه عالي پژوهش تأمين اجتماعي كه سابقه تحقيقاتي 17 ساله را در كارنامه خود دارد، مي‌توان به طراحي نظام جامع تأمين اجتماعي اشاره كرد كه منجر به تأسيس وزارت رفاه و تأمين اجتماعي شد. ايجاد صندوق بيمه روستائيان نيز پس از انجام مطالعات فراوان توسط اين مؤسسه تحقق پيدا كرد. انجام ده‌ها پژوهش در حوزه رفاه و تأمين اجتماعي و نيز انتشار فصلنامه در حوزه تخصصي رفاه و تأمين اجتماعي نيز از اقدامات مؤسسه عالي پژوهش تأمين اجتماعي بوده است. در كنار اين فعاليتها، انتشارات اين مؤسسه نيز با انتشار كتب مرتبط، مباحث حوزه رفاه و تأمين اجتماعي را در كشور نشر داده است.

    پاسخحذف
  9. مشاور رئيس جمهور و مديرعامل سازمان تامين اجتماعي در حكمي مشاور خود و مدير حسابرسي داخلي اين سازمان را منصوب كرد.

    به گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين­الملل سازمان تأمين اجتماعي، دكتر
    علي ذبيحي، در حكم ياد شده جعفر سعيدي را به اين سمت منصوب كرده است.
    بهره گيري از امكانات و ظرفيتهاي سازمان تامين اجتماعي و رعايت قوانين و مقررات و لحاظ منافع و مصالح اين سازمان، بيمه شدگان، مستمري بگيران و بازنشستگان، در جهت نيل به پيشرفت روز افزون و تعالي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران، در حكم مدير حسابرسي داخلي سازمان تامين اجتماعي تاكيد شده است.

    پاسخحذف
  10. رسولي درگفت‌وگوبا ايلنا:
    زيرمجموعه‌هاي سازمان تامين اجتماعي از شوراي عالي تمكين نمي‌كنند

    اگر اشخاص سياسي بر مديريت كلان وزارت رفاه و تامين اجتماعي سيطره پيدا كننددر4 سال آينده نيزحاشيه هاتكرارخواهد شد/دولت 17 هزار ميليارد تومان‌به سازمان تامين اجتماعي بدهكار است.


    ایلنا: نماينده كارگران(بيمه‌شدگان)درشوراي عالي تامين اجتماعي تصريح كرد: وزيررفاه‌وتامين اجتماعي بايداز مسايل بيمه‌اي و درماني آگاه باشد درغير اين‌صورت مديريتي ناموفق خواهد داشت.
    نبي رسولي درگفت‌وگو با خبرنگار ايلنا با بيان اين‌كه سازمان تامين اجتماعي و وزارت رفاه طي4 سال گذشته از پرحاشيه‌ترين نهادها بوده‌اند،افزود: اگر اشخاص سياسي بر مديريت كلان اين دو مجموعه سيطره پيدا كنند اين روند در4 سال آينده نيزتكرارخواهد شد.
    او با اشاره به بدهي 17 هزار ميليارد توماني دولت به سازمان تامين اجتماعي گفت: نگاه غير كارشناسي دولت به سازمان باعث شده است تا تكاليف بيمه‌اي دولت به اين سازمان تحميل شود و افرادي بر سر سفره كارگران بنشينند كه سهمي درمنابع آن ندارند.
    عضو شوراي عالي تامين اجتماعي با تاكيد بر اين‌كه منابع مالي تامين اجتماعي به نقطه سربه‌سر رسيده است،خاطر نشان‌كرد: به صراحت اعلام مي‌كنم كه سازمان تامين اجتماعي درخطر قراردارد.
    رسولي با اشاره به اختلافات داخلي اعضاي هيات مديره سازمان تامين اجتماعي تصريح كرد: اين اختلافات باعث شده تا حتي مديران مياني سازمان در ارائه اطلاعات به هيات مديره آن‌گونه كه بايد فعاليت نكنند.
    اين فعال كارگري نقدينگي و مديريت را دو مشكل اساسي سازمان تامين اجتماعي عنوان كردواظهار داشت: بانك رفاه كارگران و شركت سرمايه‌گذاري تامين اجتماعي (شستا) پاسخگوي شوراي عالي تامين اجتماعي نيستند و اين در حالي است كه هر دو مجموعه متعلق به سازمان تامين اجتماعي هستند.
    پايان پيام

    1388/8/19 - 10:58:08
    کد خبر : 88628

    پاسخحذف
  11. صادق محصولی در نشست مشترک مجلس و دولت:
    اداره سازمان تامین احتماعی با وزارت رفاه خواهد بود
    "صادق محصولی" وزیر پیشنهادی رفاه و تامین اجتماعی گفت: اداره سازمان تامین اجتماعی طبق قانون ساختار جامع رفاه و تامین اجتماعی با وزارت رفاه خواهد بود.
    به گزارش خبرنگار خانه ملت، صادق محصولی وزیر پیشنهادی رفاه و تامین اجتماعی در سخنانی كه در صحن‌علنی مجلس در نشست مشترك دو قوه مقننه و مجریه بیان داشت، گفت: در دنیا نقش تامین اجتماعی و رفاه اجتماعی در تعیین دولت‌ها و سقوط دولت‌ها موثر است اما در كشور ما جایگاه تامین اجتماعی آن طور كه باید هنوز شناخته نشده است.
    وی گفت: یكی از دلایل انتخاب اینجانب جهت عهده‌داری وزارت رفاه بحث لایحه هدفمندكردن یارانه‌ها بود كه باتوجه به این كه اجرای آن دغدغه‌ نمایندگان مردم بود، تشخیص دادند كه بنده به عنوان وزیرپیشنهادی رفاه معرفی شوم تا انشاء الله این لایحه را به طور صحیح اجرایی نماییم.
    صادق محصولی گفت: بحث تامین اجتماعی و رفاه مردم مورد نظر خاص مقام معظم رهبری است همانگونه كه در سیاست‌های كلان برنامه‌پنجم كه از سوی ایشان ابلاغ شده به موارد متعددی از این دست اشاره دارند.
    وی تصریح كرد: یكی از موضوعاتی كه دغدغه نمایندگان است بحث سازمان تامین اجتماعی و نحوه مدیریت آن است، و بنده نیز در این راستا با رییس جمهور صحبت كردم و ایشان پذیرفتند كه سازمان تامین اجتماعی مطابق قانون و به وضعیتی که در ساختار جامع رفاه و تامین اجتماعی پیش بینی شده است اداره‌اش با مدیریت عالی وزارت رفاه صورت گیرد.
    وزیر پیشنهادی رفاه گفت: تمهیدات لازم در اجرای هر چه صحیح‌ترلایحه هدفمندكردن یارانه‌ها را اجرایی خواهیم كرد و باید از ظرفیت‌های موجود نهایت استفاده را انجام دهیم.

    پاسخحذف
  12. عضوشوراي عالي تامين اجتماعي با اشاره به نامه لاريجاني به احمدي‌نژاد:
    بعيد است اساسنامه تامين اجتماعي تغييركند


    مروج حسيني در پاسخ به اين سئوال كه سوابق مديريتي صادق محصولي را براي تصدي وزارت رفاه و تامين اجتماعي چگونه ارزيابي مي‌كنيد فقط به ذكر كلمه ”نمي‌دانم“ بسنده‌كرد.

    ايلنا: نماينده كارفرمايان درشوراي عالي تامين اجتماعي‌گفت: در حال حاضر سازمان تامين اجتماعي زير نظر وزارت رفاه نيست و حرفهايي كه در اين زمينه زده مي‌شودكذب است.
    محمد مروج حسيني درگفت‌وگو با خبرنگار ايلنا با اشاره به اظهارات وزير پيشنهادي رفاه و تامين اجتماعي كه الحاق مجدد سازمان تامين اجتماعي به وزارت رفاه را وعده داده است، افزود: وزير رفاه هم عضوي از شوراي عالي تامين اجتماعي است و نمي‌تواند در سياست‌هاي كلان اين سازمان حرف اول را بزند زيرا رياست شوراي عالي تامين اجتماعي با رئيس‌جمهور است.
    او در پاسخ به اين سئوال كه طبق نامه رئيس مجلس به رئيس جمهور اساسنامه فعلي سازمان تامين اجتماعي غيرقانوني است و بايد اصلاح شود، اظهار داشت: بعيد است اساسنامه سازمان تامين اجتماعي تغييركند زيرا اساسنامه جديد طبق خواست رئيس‌جمهور است.
    مروج حسيني در پاسخ به اين سئوال كه سوابق مديريتي صادق محصولي را براي تصدي وزارت رفاه و تامين اجتماعي چگونه ارزيابي مي‌كنيد فقط به ذكر كلمه ”نمي‌دانم“ بسنده‌كرد.
    عضو شوراي عالي تامين اجتماعي از تشكيل جلسه اين شورا در آينده نزديك خبر داد و تصريح كرد: مقرر شده تا آقاي رحيمي معاون اول رئيس‌جمهور به نيابت از احمدي‌نژاد در اين جلسات شركت داشته باشد.
    پايان پيام

    1388/8/20 - 11:20
    کد خبر : 88939

    پاسخحذف
  13. ویژگی‌های صادق محصولی از زبان موافقان؛
    موفقیت در وزارت و نزدیکی به احمدی‌نژاد
    آقای محصولی جز کسانی هستند که همواره با آقای احمدی‌نژاد بودند. در دوره کوتاهی که در وزارت کشور خدمت می‌کردند کارنامه موفقی را ارائه دادند و توانستند یک انتخابات پرشور و بدون مشکل را برگزار نمایند.
    با معرفی صادق محصولی به عنوان وزیر رفاه ، گمانه‌زنی‌ها برای میزان توفیق وی در خصوص جلب رأی اعتماد مجلس آغاز شده است بطوریکه برخی نمایندگان حامی دولت و موافق وزارت محصولی ، ارتباط نزدیک وی با شخص رئیس جمهور و عملکرد وی در وزارت کشور را از عوامل رأی مثبت نمایندگان عنوان کرده اند .

    به گزارش خبرنگار اجتماعی «فردا» ، جواد صبور، نماینده مجلس شورای اسلامی "محصولی" را یکی از بهترین گزینه‌های پیشنهادی برای وزارتخانه رفاه و تامین اجتماعی عنوان کرد و گفت: آقای محصولی جز یاران نزدیک آقای احمدی‌نژاد هستند و ما انتظار داشتیم که به عنوان یکی از وزرا در کابینه دهم حضور داشته باشند. البته پستها و وزارتخانه‌های مختلفی به ایشان پیشنهاد شد که در نهایت ایشان وزارت رفاه را انتخاب کردند. البته انتخاب آقای محصولی به دلیل مدرک تحصیلی و تجربیات کاری مرتبط با وزارت رفاه بوده است.

    صبور در گفتگو با خبرنگار «فردا» تأکید کرد : من مطمئنم محصولی با رای بالایی به وزارت رفاه خواهد رفت. محصولی هم از جانب اصولگرایان به خاطر خدمات ارزنده‌ای که در وزارت کشور انجام داده و هم در بین گروه اقلیت مجلس، طرفداران زیادی دارد.

    عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به مشکلات اساسی که در این وزارتخانه وجود دارد ادامه داد: ایشان برنامه‌های خوبی ارائه دادند که مرتبط با حل مشکلات اقشار متوسط جامعه و قشر آسیب‌پذیر است. در برنامه‌های آقای محصولی ارتقا سطح سیاستهای حمایتی، امدادی و در بخشهای خودکفایی و اقتصادی و همچنین در توانمند کردن صندوقها رفاهی در این وزارتخانه کاملا مشهود است.

    این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه وزیر رفاه باید در ارتباط با کسب درآمدها و تامین نیازمندیهای این سازمان تلاش نماید خاطر نشان کرد: آقای محصولی این توانمندی را دارد که بتواند در اخذ بدهی‌هایی که دولت به این سازمان دارد تلاش کند کاری که هیچ کدام از وزرای پیشین نتوانستند انجام دهند.

    جواد صبور همچنین محصولی را پیشاپیش نمونه یک وزیر موفق دانست و افزود: باید منتظر تغییر و تحول اساسی نسبت به گذشته در این وزارتخانه باشیم. محصولی آشنا به روحیات رییس جمهور و هیئت دولت است و دارای ظرفیت بالایی برای ارائه خدمات در وزارت رفاه می‌باشد.

    در این بین محمدرضا محسنی ثانی از دیگر نمایندگان موافق محصولی تصریح کرد : سوابق خوب ایشان در وزارت کشور که یک وزارتخانه فرابخشی است و بر کلیه بخشها احاطه دارد نشان داده که می‌تواند مدیر موفقی در این وزارتخانه باشد.

    وی افزود: معرفی آقای محصولی با توجه به شناخت و آشنایی که با ایشان دارم انتخاب به جایی بوده است و فکر می‌کنم محصولی بتواند از مجلس رای اعتماد بگیرد اما رای ایشان بسیار بالا نخواهد بود.

    این نماینده مجلس در ادامه یادآور شد : البته برای وزارت رفاه گزینه‌های بهتر از آقای محصولی هم بود اما در شرایط فعلی کشور ، حضور محصولی در این وزارتخانه بسیار مفید و مثمر ثمر خواهد بود.

    در ادامه همچنین علی زنجانی از اعضا کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در گفتگو با «فردا» گفت: آقای محصولی جز کسانی هستند که همواره با آقای احمدی‌نژاد بودند. در دوره کوتاهی که در وزارت کشور خدمت می‌کردند کارنامه موفقی را ارائه دادند و توانستند یک انتخابات پرشور و بدون مشکل را برگزار نمایند.

    زنجانی افزود: احمدی‌نژاد گزینه منحصر به فردی را به مجلس معرفی کرده است و من روزهای خوبی را برای وزارت رفاه پیش‌بینی می‌کنم. محصولی از مجلس رای اعتمادمی‌گیرد اما این رای، رای بالایی نخواهد بود.

    این نماینده مجلس با اشاره به تمول مالی وزیر پیشنهادی رفاه تأکید کرد : محصولی تمام اموال خود را با پشتکار و داشتن یک مغز اقتصادی قوی در زمانی که خارج از دولت بوده بدست آورده است و نباید در این موارد وارد حاشیه‌ها شویم.

    وی با بیان اینکه تامین اجتماعی همیشه فاقد یک مدیریت قوی بوده گفت: وزارت رفاه و سازمان تامین اجتماعی همیشه درگیر مشکلات فراوانی بوده است و این مشکلات به دلیل عدم حضور مدیران باتدبیر در این وزارتخانه بوده است. در دوره‌های پیش گاهی دیده می‌شد که وزیر وزارتخانه بسیار قوی کار می‌کند اما متاسفانه به دلیل عدم همکاری و کفایت مدیران در رده‌های پایین موفق نبودند.

    این عضو کمیسیون اجتماعی، در پایان با ابراز خرسندی از معرفی محصولی به عنوان وزیر رفاه گفت: ما امیدواریم آقای محصولی با توجه به وضعیت اقتصادی و تحصیلاتی که دارند این وزارتخانه نابسامان را نجات دهند تا بلکه باری از دوش دولت برداشته شود.
    http://rssnews.ir/News-58330.html

    پاسخحذف
  14. مديريت هاي غير ضرور حذف مي شود
    مديرعامل سازمان تامين اجتماعي با تشريح برنامه هاي آتي اعلام كرد

    گروه اجتماعي ـ رضايتمندي بيمه شدگان و مستمري بگيران، حذف مديريت هاي غير ضرور، ارائه ساختار جديد تشكيلاتي سازمان و كاهش هزينه هاي زائد از مهم ترين برنامه هاي سازمان تامين اجتماعي در سال جاري و آينده خواهد بود.
    دكتر علي ذبيحي مدير عامل سازمان تامين اجتماعي در نشست معاونان و مديران حوزه بيمه اي استان تهران با اعلام اين مطلب گفت: در حال حاضر در حوزه نيروي انساني سازمان تامين اجتماعي در بخش ستادي با تراكم نيرو مواجه ايم. اما در شعب با كمبود نيرو و پست هاي خالي سازمان روبه رو هستيم بنابراين ضرورت دارد با بازنگري در ساختار نيروي انساني زمينه اي فراهم شود تا افرادي كه در شعب كار مي كنند همانند نيروهايي كه در حوزه ستادي مشغول به كار هستند به لحاظ مزايا و درآمد از امتيازات مساوي برخوردار شوند. وي افزود: در ارزيابي ها و مطالعاتي كه صورت گرفت طرح جديد تشكيلاتي سازمان تدوين و به هيات مديره سازمان ارسال شد تا پس از طي كردن مراحل قانوني به اجرا درآيد.
    مديرعامل سازمان تامين اجتماعي اظهار داشت: بايد اصلاح امور به گونه اي صورت گيرد تا با حداقل هزينه، حداكثر بازدهي و راندمان را در سازمان داشته باشيم كه هم اينك در اين زمينه اقداماتي انجام شده است اما متاسفانه در بخش هايي با مخالفت و مقاومت هايي روبه رو هستيم. دكتر ذبيحي با بيان اين كه توجه به مخاطبان از مهم ترين اولويت هاي كاري سازمان تامين اجتماعي است، گفت: اين سازمان به علت گستردگي و فراگيري آن با طيف هاي مختلف جامعه ارتباط دارد به همين علت بايد فضايي ايجاد كنيم تا بيمه شدگان، كارفرمايان و مستمري بگيران و بازنشستگان بتوانند براحتي با مراجعه به مديران و كاركنان اين سازمان مسائل و مشكلات خودشان را بيان كنند و از سوي ديگر مسئولان سازمان نيز بايد نسبت به آنها پاسخگو باشند. وي با بيان اين كه سازمان تامين اجتماعي به لحاظ منابع نه تنها بحران مالي ندارد بلكه روند روبه رشد و صعودي را طي مي كند، گفت: كسري بودجه سازمان مربوط به سال هاي قبل بوده و با احتساب حوزه درماني مجموعاً 700 ميليارد تومان است كه به اين دوره منتقل شده در حالي كه اگر اين كسري نبود سازمان در سال جاري به لحاظ درآمد و هزينه ها مشكل خاصي نداشته است.
    ذبيحي ايجاد چهار اداره كل جديد در استان تهران را از ديگر اقدامات سازمان تامين اجتماعي عنوان كرد و گفت: استان تهران به لحاظ افراد تحت پوشش بيشترين بيمه شده و مستمري بگير را در كشور دارد و از سوي ديگر اين استان به لحاظ درآمد 30درصد درآمد بيمه اي سازمان تامين اجتماعي را به خود اختصاص داده است. وي افزود: اين برنامه در راستاي ارائه تسهيلات و خدمات بيشتر و بهتر به بازنشستگان، مستمري بگيران و بيمه شدگان بوده و اين روند در ساير نقاط كشور در راستاي منافع افراد تحت پوشش ادامه خواهد يافت.
    روزنامه ايران > شماره 4360 20/8/88 > صفحه 1 (صفحه اول) > متن

    پاسخحذف
  15. محصولی، فتاح را به عنوان رئیس سازمان تامین اجتماعی معرفی می کند
    براساس این برنامه ها سازمان تامین اجتماعی که از وزارت رفاه جدا شده بود و زیر نظر نهاد ریاست جمهوری بود مجددا به وزارت رفاه باز می گردد.

    سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اعلام رای مثبت اعضای این کمیسیون به محصولی به عنوان وزیر رفاه و تامنی اجتماعی گفت: محصولی پرویز فتاح را به عنوان رئیس سازمان تامین اجتماعی انتخاب و معرفی کرده است.
    محمدرضا رضایی کوچی در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: صادق محصولی به عنوان وزیر پیشنهادی رفاه و تامین اجتماعی در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به عنوان کمیسیون تخصصی بررسی برنامه های وزارت رفاه، شرکت کرد و به ارایه برنامه های خود پرداخت.
    نماینده مردم جهرم در خانه ملت با بیان اینکه اعضای کمیسیون با برنامه های این وزیر پیشنهادی موافق بودند، تصریح کرد: براساس این برنامه ها سازمان تامین اجتماعی که از وزارت رفاه جدا شده بود و زیر نظر نهاد ریاست جمهوری بود مجددا به وزارت رفاه باز می گردد.
    رضایی با اشاره به تاکید محصولی بر حضور فتاح وزیر نیروی دولت نهم به عنوان رئیس سازمان تامین اجتماعی در برنامه های محصولی، گفت : اعضای کمیسیون از بکارگیری مجددا فتاح در دولت خوشحال شدند و با شنیدن برنامه های خوب محصولی مهر تایید به پرونده این وزیر پیشنهادی زدند.

    پاسخحذف
  16. ر آستانه معرفي وزير پيشنهادي رفاه و تأمين اجتماعي به مجلس؛
    تنها موسسه پژوهشي تامين اجتماعي كشور تعطيل شد

    تعطيلي مؤسسه مخالفتهايي را چه در ميان اعضاي هيئت مديره سازمان و چه در نهادهاي عالي‌تر نظير شواري عالي برانگيخته است/مدير عامل تأمين اجتماعي در ماه‌هاي اخير چندين معاونت و شركت وابسته به سازمان را منحل كرده است.


    ايلنا: تنها مؤسسه پژوهشي كشور در حوزه مباحث رفاه و تأمين اجتماعي به دستور مدير عامل سازمان تأمين اجتماعي تعطيل شد.
    به گزارش ايلنا،طرح هدفمندسازي يارانه‌ها يكي از طرح‌هايي است كه در سالهاي اخير چالشهاي زيادي‌در عرصه‌هاي تصميم‌گيري و قانونگذاري برانگيخته است بنابر اين اجراي اين طرح نيازمند انجام كارهاي علمي و تحقيقاتي است و مؤسسه عالي پژوهش تأمين اجتماعي يكي از نهادهايي است كه در كنار ساير مراكز مطالعاتي نظير مؤسسه پژوهشهاي وزارت اقتصاد و برخي مؤسسات ديگركه شايد تعدادشان به انگشتان يك دست هم نرسد، مي‌توانست دولت را در اجراي اين امر ياري كند.
    از سوي ديگرهمگان واقف هستند كه يكي از تبعات قطعي هدفمندسازي يارانه‌ها اين است كه عده‌اي از طبقات پايين جامعه بنا به علل گوناگون، در موقعيت بسيار آسيب‌پذيري قرار خواهند گرفت. براي حمايت از اين دسته افراد، مؤثرترين راه ارائه مكانيزم‌هايي است كه مجموعه‌اي از بسته‌هاي حمايتي را براي گروه‌هاي مختلف ارائه مي‌دهد. فراهم كردن اين بسته‌هاي حمايتي نيازمند انجام مطالعات فراوان و تخصصي است كه مؤسسه عالي پژوهش تأمين اجتماعي مرجعي صالح براي انجام آن است.
    متأسفانه به نظر مي رسد با تعطيلي اين مؤسسه، آن هم در آستانه معرفي وزير پيشنهادي رفاه و تأمين اجتماعي اجراي طرح هدفمندسازي يارانه‌ها و ساير اقدامات حمايتي دولت در هاله‌اي از ابهام قرار گرفته است. تعطيلي مؤسسه عالي پژوهش تأمين اجتماعي، با سابقه 17 ساله در انجام پژوهشهاي مرتبط با حوزه رفاه و تأمين اجتماعي، از نقطه نظر قانوني نيز داراي ابهاماتي بوده كه مخالفتهايي را چه در ميان اعضاي هيئت مديره سازمان و چه در نهادهاي عالي‌تر نظير شواريعالي سازمان برانگيخته است.
    به هر حال، با نيم نگاهي به اقدامات مدير عامل سازمان تأمين اجتماعي كه در ماه‌هاي اخير چندين معاونت و شركت وابسته به سازمان را منحل كرده است، مي‌توان دريافت كه انحلال مؤسسه پژوهش را نيز بايد در راستاي ساير اقدامات مدير عامل سازمان تأمين اجتماعي ارزيابي كرد. مؤسسه‌اي كه فعاليتهاي متنوعي از قبيل پژوهش، انتشار كتاب، انتشار فصلنامه، حمايت از پايان‌نامه‌هاي دانشجويي حوزه رفاه و تأمين اجتماعي و ايجاد ارتباط با دانشگاهها و سازمانها و نهادهاي بين‌المللي ذيربط را در كارنامه خود دارد.
    اين اقدامات منجر به بروز نارضايتي‌هايي در ميان كارشناسان و مديران ارشد سازمان نيز شده است. با سرك كشيدن در سايتها و بلاگ‌هاي خبري و تخصصي، مي‌توان مقالات اعتراضي فراواني را يافت كه توسط كارشناسان سازمان و در اعتراض به اقدامات مدير عامل آن نوشته شده است. در اين ميان مكاتبات فراواني نيز از سوي اعضاي هيئت مديره و ... با مدير عامل تامين اجتماعي و يا با مقامهاي اجرايي كشور انجام شده كه ردپاي بعضي از آنها را در اينترنت هم مي‌توان مشاهده كرد.
    اعتراضات مزبور كه در جهت تضمين حقوق بيمه‌شدگان صورت گرفته است، مجموعه‌اي از مسائل نظير صلاحيت‌هاي مديريتي تا نحوه تعامل با سازمانها و نهادهاي ذي‌ربط را در بر گرفته است.شنيده‌ها حاكي است كه برخي از نمايندگان خانه ملت نيز در صدد ارائه طرحي براي تحقيق و تفحص از سازمان تأمين اجتماعي برآمده‌اند.
    اكنون در آستانه جلسه بررسي صلاحيت‌هاي وزير پيشنهادي رفاه و تأمين اجتماعي و همزمان با چالش‌هايي كه تصويب هدفمندسازي يارانه‌ها در مجلس شوراي اسلامي به دنبال داشته است، اقدام مدير عامل سازمان تأمين اجتماعي در انحلال تنها مؤسسه پژوهشي در حوزه رفاه و تأمين اجتماعي، ابهامات موجود بر سر اجراي موفق طرح هدفمندسازي يارانه ها و ساير طرحهاي حمايتي دولت را افزايش داده است.
    پايان پيام

    1388/8/23 - 15:07
    کد خبر : 89500

    پاسخحذف
  17. وزير پيشنهادى رفاه و تامين اجتماعى:

    برای پویایی تامین اجتماعی برنامه دارم

    *رویکرد ما در این حوزه،حضور فعال در بازارهای پولی و مالی است چراکه حفظ استقلال مالی با اتکا به سازوکار بیمه‌ای، باعث حفظ پایداری صندوق‌های بیمه‌ای و افزایش میزان درآمد صندوق‌ها به نسبت مصارف آنها می‌شود *سازمان‌های خدمات حمایتی اجتماعی مداخله‌گر باشند نه منفعل

    وزیر پیشنهادی رفاه و تامین اجتماعی، یکی از برنامه‌های جدی خود برای پویایی نظام تامین اجتماعی را‌ مهندسی مجدد سرمایه‌گذاری در صندوق‌های بیمه عنوان کرد.
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از فارس،صادق محصولی وزیر پیشنهادی رفاه و تامین اجتماعی گفت:‌ باور همیشگی‌ام این بوده که باید مسئولیتی را بپذیرم که توانایی انجامش را داشته باشم و اعتقادم این است که تصدی مسئولیت وزارت رفاه، علاوه بر اشراف به مسائل تخصصی حوزه‌های اجتماعی، حمایتی و بیمه‌ای - امدادی، به واسطه ماهیت وظایف و ماموریت‌هایش، آشنایی به مسائل سیاسی، اقتصادی و ... را هم می‌طلبد.
    وی با تاکید بر اینکه ساختار تشکیلاتی وزارت رفاه به گونه‌ای است که برای هر فعالیت تخصصی بیمه‌ای، حمایتی و امدادی ذکر شده در قانون جامع رفاه، سازمانی تخصصی وجود دارد، گفت: ساختار منسجم و کاملا ستادی وزارت رفاه برخلاف سایر وزارتخانه‌ها، در تشکیلات خود بخش اجرایی ندارد و سیاستگزاری، برنامه‌ریزی، نظارت و مدیریت کلان لازم است.
    وزیر پیشنهادی رفاه افزود: سوابق اجرایی من در سطوح مختلف تشکیلاتی کمک خواهد کرد که بتوانیم همدلی و همراهی ملی را برای توسعه رفاه اجتماعی شاهد باشیم.

    * حضور فعال در بازارهای پولی و مالی
    صادق محصولی همچنین بازگشت سازمان تامین اجتماعی به وزارت رفاه و تامین اجتماعی را مطابق قانون جامع رفاه و تامین اجتماعی جزء راهبردهای خود در صورت تصدی وزارت رفاه دانسته و افزود: نظام تامین، مهم‌ترین ابزار وزارت رفاه برای حرکت در مسیر تحقق عدالت اجتماعی و توسعه رفاه اجتماعی است و ناگزیر هستیم که سیاستگزاری و برنامه‌ریزی برای صندوق‌های بیمه‌ای منسجم باشد و با سازوکار بیمه‌ای به این بخش نگاه کنیم.
    وی افزود: یکی از برنامه‌های جدی ما برای پویایی نظام تامین اجتماعی،‌ مهندسی مجدد سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها است که در جهت افزایش وجوه خواهد بود.
    محصولی که سابقه عضویت در شورای راهبردی اقتصادی ریاست جمهوری را نیز دارد، یادآور شد: رویکرد ما در این حوزه، حضور فعال در بازارهای پولی و مالی است چراکه حفظ استقلال مالی با اتکا به سازوکار بیمه‌ای، باعث حفظ پایداری صندوق‌های بیمه‌ای و افزایش میزان درآمد صندوق‌ها به نسبت مصارف آنها می‌شود.

    * سازمان‌های خدمات حمایتی اجتماعی مداخله‌گر باشند نه منفعل
    وزیر پیشنهادی رفاه و تامین اجتماعی در ادامه گفتگوی خود، با مهم دانستن حوزه‌های حمایتی در این وزارتخانه گفت: سازمان‌های متولی خدمات حمایتی اجتماعی باید مداخله‌گر باشند نه منفعل و اعتقادم این است که با توان تخصصی و تشکیلاتی در سازمان‌های تحت پوشش وزارت رفاه در صورت فراهم شدن اختیارات قانونی، امکانات و نیز اعتبارات لازم، می‌توان این سازمان‌ها را از حالت انفعالی به حالت مداخله‌گر تبدیل کرد.
    محصولی اضافه کرد: نمونه بارز این رویکرد، در سازمان بهزیستی کشور بود. بعد از سال‌ها که سیستم ارایه خدمات، مبتنی بر مراجعه فرد به مراکز خدماتی بهزیستی بود با راه‌اندازی اورژانس اجتماعی کشور، که هنوز نیازمند تقویت است، بهزیستی به سراغ فرد آسیب‌دیده خواهد رفت و از گسترش آسیب پیشگیری خواهد شد و فرد آسیب‌دیده نیز زودتر می‌تواند به چرخه اجتماع بازگردد. هرچند در این مورد هنوز به وضعیت مطلوب نرسیده‌ا

    پاسخحذف
  18. رييس كميسيون اقتصادي: سه وزير پيشنهادي به طور قطع از مجلس راي اعتماد مي‌گيرند
    تهران ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۲۳/۰۸/۸۸‬

    سياسي. وزرا. راي اعتماد
    رييس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: وزاري پيشنهادي آموزش و پرورش،نيرو و رفاه و تامين اجتماعي به طور قطع از مجلس راي اعتماد مي گيرند.

    ارسلان فتحي پور در گفت وگو با خبرنگار سياسي ايرنا تصريح كرد: هر سه وزير پيشنهادي به دليل كارآمدي و سوابق مديريتي خوبي كه دارند نظر نمايندگان را به خود جلب كرده اند.

    وي با اشاره به اينكه حميدرضا حاج بابايي از بدنه خود آموزش و پرورش است و با مشكلات قشر فرهنگي كاملا آشنايي دارد گفت: حاجي بابايي رييس فراكسيون فرهنگيان بوده و ‪ ۱۴‬سال سابقه نمايندگي مجلس را دارد و از افراد توانمند در آموزش و پرورش است.

    وي گفت: وي بهترين گزينه‌اي بود كه رييس جمهور مي‌توانست انتخاب كند و مطمئنا هم او بهترين راي را مي‌آورد.

    فتحي پور در ادامه با تاكيد بر اينكه صادق محصولي سابقه اجرايي در وزارت كشور را دارد، گفت: محصولي سوابق مديريتي خوبي دارد ،همچنين از فرماندهان جبهه و جنگ بوده و مورد اعتماد رييس جمهور است.

    وي گفت: وزارت رفاه مكاني است كه بحث عدالت اجتماعي، فقرزدايي ، هدفمند كردن يارانه‌ها و حمايت از اقشار آسيب پذير و مديريت سازمان تامين اجتماعي مطرح است كه با توجه به توانمندي محصولي در مديريت مي‌تواند به خوبي اين وزارتخانه را اداره كند.

    وي تاكيد كرد: محصولي هم راي بالايي از مجلس مي‌گيرد.

    فتحي پور در ادامه مجيد نامجو را بهترين گزينه براي وزارت نيرو دانست و گفت: وي چندين سال است كه در معاونت وزارت نيرو مشغول به كار است و بسيار توانمند است و شناخت خوبي از اين وزارتخانه دارد.

    وي اظهار داشت: مهم‌ترين نكته اين است كه فتاحوزير سابق نيرو از وي حمايت قاطع داشته است. مطمئنا هم نامجو راي خوبي از مجلس مي‌گيرد.

    پاسخحذف
  19. معاون جديد اقتصادي و برنامه‌ريزي سازمان تأمين‌اجتماعي منصوب شد
    علي ذبيحي، مديرعامل سازمان تأمين‌اجتماعي، محمود رضائيان را به عنوان معاون اقتصادي و برنامه‌ريزي اين سازمان منصوب کرد.

    به گزارش ايرنا از اداره‌کل روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان تأمين‌اجتماعي، ذبيحي در مراسم توديع و معارفه معاون اقتصادي و برنامه‌ريزي اين سازمان ضمن تشکر و قدرداني از زحمات و تلاش‌هاي اسدا... ناصح معاون سابق اقتصادي و برنامه‌ريزي اين سازمان ورود جدي‌تر سازمان تأمين‌اجتماعي به مباحث اقتصادي را از ضروريات اين سازمان دانست.
    وي با بيان اينکه سازمان تأمين‌اجتماعي ظرفيت‌هاي زيادي در حوزه‌هاي گوناگون اقتصادي دارد، تأکيد کرد: بايد توانايي‌هاي اين سازمان در حوزه اقتصادي بازسازي شود و با توجه به قابليت‌هاي اقتصادي زيادي که در اين سازمان وجود دارد، براي نيازهاي حال و آينده سازمان تأمين ‌اجتماعي برنامه‌ريزي کنيم.
    اسدا... ناصح، مشاور مديرعامل در امور شرکت‌ها و معاون سابق امور اقتصادي و برنامه‌ريزي سازمان تأمين‌ اجتماعي نيز در اين مراسم ضمن تشکر از دکتر ذبيحي به دليل اعتماد در سپردن معاونت اقتصادي و برنامه‌ريزي به وي، براي رضائيان در مسئوليت جديد معاونت اقتصادي و برنامه‌ريزي آرزوي توفيق کرد.
    در ادامه اين مراسم محمود رضائيان ضمن تشکر از زحمات و تلاش‌هاي اسدا... ناصح، معاون سابق اقتصادي و برنامه‌ريزي سازمان تأمين‌اجتماعي اظهار اميدواري کرد که با همدلي و همفکري همکاران اين سازمان، بتواند سمت و سويي براي فعاليت‌هاي اقتصادي سازمان تأمين‌اجتماعي تعيين کند که منجر به درآمدزايي بيشتر براي اين سازمان شود.
    لازم به ذکر است اسدا... ناصح با حکم مديرعامل سازمان تأمين‌اجتماعي به عنوان مشاور مديرعامل در امور شرکت‌ها منصوب شد.
    ذبيحي همچنين سيدهاشم مشکاني را به عنوان مديرکل دفتر مديرعامل و هيأت‌مديره سازمان تأمين‌اجتماعي منصوب کرد.
    اجتمام**9134//1348

    پاسخحذف
  20. رئيس كانون كارگران بازنشسته تامين اجتماعي استان قم:
    حضور فتاح را درتامين اجتماعي به فال نيك مي‌گيريم


    او با بيان اين‌كه درحرف مديرعامل تامین اجتماعي مدعي خدمت به بندگان خداست، خاطر نشان كرد: وي حتي با وجود پيگيري‌هاي متعدد از دادن وقت چند دقيقه‌اي براي ملاقات حضوري خودداري كرد حال چطور ادعاي خدمت به بندگان خدا را دارد.

    ایلنا: رئيس هيات مديره كانون كارگران بازنشسته تامين اجتماعي استان قم با اشاره به اظهارات برخي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مبني بر اين‌كه فتاح به زودي مديرعامل سازمان تامين اجتماعي خواهد شد، گفت: اين انتخاب را به فال نيك مي‌گيريم زيرا وي سياسي‌كاري را دراين سازمان تعطيل خواهد كرد.

    محمد فاضل تركمان درگفت‌وگو با خبرنگارايلنا با بيان اين كه نگاه مديريت فعلي سازمان تامين اجتماعي بصورت 100 درصدي سياسي و غيركارشناسي است،افزود: سابقه فتاح در وزارت نيرو نشان داده است كه وي بر جلو رفتن كارها تاكيد دارد و اين موضوع را فداي سياسي‌كاري نخواهد كرد.

    او با بيان اين‌كه درحرف مديرعامل فعلي سازمان تامن اجتماعي مدعي خدمت به بندگان خداست، خاطر نشان كرد: بين حرف و عمل فاصله بسيار است زيرا وي حتي با وجود پيگيري‌هاي متعدد از دادن وقت چند دقيقه‌اي براي ملاقات حضوري خودداري كرد حال چطور ادعاي خدمت به بندگان خدا را دارد.

    تركمان افزود: در شرايطي كه احمدي‌نژاد شخصا وقت گذاشته وهنوز ديدارهاي مردمي‌اش را تعطيل نكرده است چطورآقاي ذبيحي حتي براي ديداربا نمايندگان بازنشستگان هم وقت ندارد.

    پاسخحذف
  21. از حيات خلوت شستا در مجموعه تامين اجتماعي هنوز خبري نشده و با توجه به سياسي بودن اين مجموعه پولدار مافيايي اميدي به اصلاح آن نيست. خوشا به حال اونايي كه دارن حال مي كنن مخصوصاً در سرمايه گذاري دارويي تامين و شركتهاي تابعه

    پاسخحذف