۱۳۸۸ اسفند ۲۶, چهارشنبه

نگاهی به آخرین دسته گل ذبیحی در سال 88

نگاهی به آخرین دسته گل ذبیحی در سال 88


قشون کشی ذبیحی به سازمان بازنشستگی



ذبیحی بعد از پاتک پیروزمندانه به موسسه عالی پژوهش که در ساعت 4 بامداد مورخ 15/12/88 رخ داده بود با روحیه مضاعف این بار در روز روشن، قصد پاتک زنی و فتح مجدد سازمان بازنشستگی کشوری را داشت. ولی غافل از اینکه این بار سرداری کارکشته و جنگ دیده در مقابلش ایستاده است.

حتما شما هم این خبر معروف را که با تیتر « ذبیحی را به سازمان بازنشستگی راه ندادند » در سایتهای اکثر خبرگزاریها و روزنامه ها منتشر شد را خوانده اید. من فکر می کنم خیلی از همکاران سازمان تامین اجتماعی از شنیدن این خبر و از داشتن مدیر عاملی تا این حد پرت و قرن حجری احساس شرمندگی و خجالت نموده اند.

در طول یکسال گذشته عجیب ترین و خودسرانه ترین کارها را از این شخص دیدیم، که بسیاری از این موارد در رسانه های مختلف و از جمله در اینگونه وبلاگها منعکس شدند.

آیا رفتارهای ایشان تداعی کننده یک فرد زورگو، مستبد، رابطه باز، عوامفریب، دروغگو و علی الخصوص غیرمنطقی بود؟ یا تداعی کننده یک مدیر آگاه، دوراندیش، مشارکت جو، جامع نگر و کارآمد؟ قضاوت با خودتان...

آیا آقای ذبیحی توانستند از تمامی پتانسیل های مادی و معنوی سازمان به نحو احسن استفاده کنند؟ آیا ظرفیت های کارشناسی کارکنان سازمان مورد بهره برداری ایشان قرار گرفت؟ آیا آقای ذبیحی بعنوان مدیر یک سازمان اجتماعی بزرگ، رفتارهای مدنی در خور این سمت را داشتند؟

براستی این شخص فکر می کند در کجا و در چه عصری زندگی می کند؟، آیا قادر به درک مدنیت و تحولات دوران جدید هست؟ آیا مفاهیمی همچون حقوق بشر، شهروندی، دموکراسی، شایسته سالاری ، قانون گرایی، انسان گرایی و امثالهم را می فهمد؟

وتازه بدبختی قضیه این جاست که ادعا می کند دانشگاه دیده است و استاد تشریف دارند. آیا بین در و پنجره دانشگاه و فرد تحصیلکرده و روشن فکری که سالها در محیط دانشگاه بوده، تمایزی نباید باشد؟ براستی چه رفتارهایی، یک فرد تحصیلکرده و عالم را از یک فرد عامی و بی سواد متمایز می سازد؟ این ویژگیها کدامند؟

...

سال 88 برای کارکنان سازمان تامین اجتماعی و جمع کثیری از مخاطبان و ذینفعان این سازمان بزرگ اجتماعی ، بواسطه حضور آقای ذبیحی و دار و دسته اش، سالی کابوس وار و تلخ بود. امیدواریم در اولین روزهای سال جدید وزیر محترم رفاه و تامین اجتماعی با عزل مدیرعامل ناکارآمد و تنش ساز سازمان تامین اجتماعی و البته ایادی ایشان، شیرینی عید نوروز را دوچندان نموده تا کارکنان نیز با روحیه ای مضاعف و امیدوار سال 89 را آغاز کرده و تلخی سال 88 را فراموش نمایند.

هر چند عملکرد آقای ذبیحی قابل اغماض نبوده و ایشان می بایست در پیشگاه قانون و عدالت اسلامی پاسخگوی خسارت هایی که به منابع مادی و انسانی سازمان تامین اجتماعی وارد نموده اند، باشند. بدون شک این پاسخگویی به نفع سازمان، دولت، نظام و سیستم مدیریت کشور بوده و احتمال رفتارهای غیرمسئولانه و قانون گریزانه را کاهش خواهد داد.


به امید آن روز
دست در دست هم نهیم به مهر ، میهن خویش را کنیم آباد
سال نو مبارک

۱ نظر:

  1. در اعتراض به عدم افزايش دستمزدها درسال 88
    كاركنان تامين اجتماعي مقابل ستاد اين سازمان تجمع مي‌كنند


    ایلنا: كاركنان سازمان تامين اجتماعي قصد دارند تا روز بيست يكم ماه جاري (شنبه هفته آينده) در اعتراض به عدم افزايش دستمزدهاي خود در سال 88 در مقابل ستاد مركزي اين سازمان تجمع كنند.
    جمعي از كاركنان سازمان تامين اجتماعي در تماس با خبرنگار ايلنا اظهار داشتند: علاوه بر عدم افزايش دستمزد بخشي از بهره وري و كارانه امان نيز پرداخت نشده است.
    آنان با بيان اينكه تجمع پيش از عيد نوروز نتيجه‌اي نداشته است تصريح كردند: درحال حاضر كه مديرعامل سازمان تامين اجتماعي زير نظر وزير رفاه كار مي‌كند از آقاي محصولي انتظارداريم كه حقوق قانوني ما را از مسوولان سازمان تامين اجتماعي مطالبه كند و مانع تضييع حقوق پرسنل اين سازمان شود.
    پايان پيام
    http://www.ilna.ir/newstext.aspx?ID=115479

    پاسخحذف