۱۳۸۹ فروردین ۱۹, پنجشنبه

آشنایی با گاوهای مش حسن !


آشنایی با گاوهای مش حسن !
 
قبلا در مطلب آشنایی با فرهنگ اصطلاحات ستاد ، با برخی از واژه های مصطلح آشنا شدیم، حال به یکی از مهمترین و کثیرالاطلاق ترین واژه ها می پردازیم. این اصطلاح چیزی نیست جز «گاو مش حسن» که کنایه از برخی هاست.
این واژه چرا اینقدر مهم است؟ چون اگر اینگونه افراد وجود نداشته باشند، خیلی از مسائل که خودتان بهتر می دانید اتفاق نمی افتد.  لابد فکر می کنید گاو چه ربطی به ستاد دارد؟ الان خدمتتان عرض می کنم ، گاو نه تنها به ستاد ربط دارد بلکه به خیلی از جاهای دیگر ربط دارد، به شعب هم ربط دارد، به مراکز درمانی هم ربط دارد. اصولا به همه جای دنیا ربط دارد. در همه جای دنیا بعضی ها هستند که مثل گاو زیستن را به انسان وار زندگی کردن ترجیح می دهند.
 این افرادی که گاو مش حسن تشریف دارند، در عین انسان بودن، علاقه چندانی به داشتن برخی از خصوصیات والای انسانی ندارند. مثل چی؟  مثل  تفکر، مثل  آزادگی، مثل  ظلم ستیزی، مثل  حق طلبی، مثل  انتقاد، مثل عدالت خواهی...
گاو بودن یک جواریی یعنی ماست بودن. بی خاصیت بودن. به مسائلی که روی زندگی و معیشت فرد، مستقیم یا غیر مستقیم تاثیر دارد، کاملا بی تفاوت بودن. یعنی هر چیزی را تایید کردن.
مثال سازمانی: یعنی اگر همه سازمانها افزایش سنواتی کارکنانشان را پرداخت نمودند، ولی سازمان شما اینکار را نکرد، فرقی به حال شما نداشته باشد. نه اعتراضی ، نه حرفی، و نه هیچ واکنشی !
یعنی اگر هر ننه قمری از هر جایی آمد و رئیستان شد، و هر کاری دلش خواست انجام داد، شما کاملا خوشحال و راضی باشید.
البته همانطورکه گاوها، گونه های مختلفی دارند ، این افراد هم دارای تنوع خاصی هستند. مثلا بعضی از این عزیزان اگر بخواهند  در مورد این موضوعات صحبت کنند دست خیلی ها را از پشت بسته اند، آنچنان قشنگ صحبت می کنند که همه را مفتون خود می نمایند اما در عمل، هیچ ...!
بعضی ها هم تا یکی بخواهد راجع به این چیزها حرف بزند فورا کله پاچه شده، می گویند «تو رو خدا سیاسی حرف نزن»، یا، «من با این چیزها کاری ندارم»، یا،  «دیوار موش داره و موش هم گوش»، و یا از همه بدتر اینکه می گویند: «فکر نون باش که خربزه آبه»... در صورتیکه با همین ذهنیت بالاخره هم نان را از دست می دهند و هم خربزه را...
مثلا وقتی با برخی از همکاران در مورد اوضاع نابسامان سازمان صحبت می کنیم، رنگ رخسارشان می پرد و به تته پته می افتند. با گفتن اینکه «من به این چیزها کاری ندارم»، از صحنه جنایت دور می شوند. حتی حاضر نیستند بدانند که اوضاع از چه قرار است؟ نه به این صحبتها گوش می دهند ، نه خودشان صحبت می کنند، نه کتاب ، نه اینترنت...
دنبال کارهای مهمتر هستند. حالا این کارهای مهمتر چی هستند خودتان حدس بزنید.
وقتی که رفتار افراد مختلف بر زندگی ما، بر آینده ما و فرزندانمان موثر است، مگر می توان نسبت به آنها بی تفاوت بود. این بی تفاوتی در درجه اول بی تفاوتی نسبت به خودمان خواهد بود. و تاوان آن را دیر یا زود خودمان خواهیم پرداخت.
راستی اگر همه اینگونه بودند، دنیا چگونه می شد؟ تمدن انسانی به کدام سو می رفت؟ اصلا آیا تمدنی وجود داشت؟
حکایت...
حکایتی را هم شنیده ام که بی ارتباط با این موضوع نیست:
می گویند در ایام قدیم در ولایتی پادشاهی بس ستمگر وجود داشته که از هیچ گونه ظلمی بر خلق خدا ابائی نداشت. یک روز وزیر جوان خطاب به پادشاه می گوید: پادشاها! با این رفتاری که شما با زیردستانتان دارید، بیم آن دارم که یک روز کاسه صبرشان لبریز شده و سر به شورش برآورند. پادشاه نگاهی اندیشناک به وزیر جوانش می اندازد و می گوید می خواهم ثابت کنم که چنین اتفاقی نخواهد افتاد.
پادشاه سپس گفت: دستور می دهم از فردا تعدادی از سربازان در دروازه های شهر قرار بگیرند و هر فردی که وارد یا خارج می شود را 5 ضربه شلاق بزنند. (البته نوع عمل در حکایتهای مختلف فرق می کند ولی مهم این است که بالاخره طبق دستور پادشاه مقرر شد یک جورایی مردم را آزار و اذیت کنند)
بعد ازمدتی یک روز وزیر سراسیمه به حضور شاه رسید و گفت: بالاخره مردم شورش کردند... پادشاه پرسید: چه شده؟ وزیر گفت: جمع زیادی از مردم در اطراف کاخ شما جمع شده اند.
پادشاه پوزخندی زد و گفت بیا تا باهم ببینیم آنها چه می خواهند. پادشاه با تجربه و وزیر جوان با هم به ایوان کاخ رفتند. به محض ظاهر شدن پادشاه ، جمعیت حاضر تعظیم غرائی نمودند. پادشاه پرسید: چه می خواهید؟ برای چه این جا جمع شده اید؟ یکی از افراد حاضر که ظاهرا بقیه را نمایندگی می کرد، گفت: ای پادشاه عادل درخواست می کنیم تا تعداد افرادی که در دروازه ها مامور آزار و اذیت ما گذاشته اید را بیشتر بکنید، برای اینکه هربار که از دروازه های شهر وارد یا خارج می شویم باید ساعتها در صف بایستیم...
بله، این هم یک جور حکایت از گاوهای مش حسن !
بیایید گاو نباشیم !
...

۱۵ نظر:

  1. گزینه‌های احتمالی مدیرعاملی سازمان تامین اجتماعی

    22/1/1389

    ایلنا: مدیرعامل انجمن رفاه وتامین اجتماعی با قطعی دانستن تغییر مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: شنیده‌ها حاکی است تا پایان ماه جاری این تغییر انجام‌خواهد شد. عباس اورنگ درگفت‌وگو با خبرنگار ایلنا افزود:گویا تاکنون 3 گزینه برای مدیرعاملی سازمان تامین اجتماعی مطرح است. وی حسین قدیم، صمدالله فیروزی و عباس صابری را گزینه‌های احنمالی مدیرعاملی سازمان تامین اجتماعی عنوان‌کرد و اظهار داشت: آقای قدیم معاون قبلی اقتصادی سازمان تامین اجتماعی و عضو فعلی هیات‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) است، آقای فیروزی معاون فعلی سیاستگذاری و برنامه‌ریزی وزارت رفاه و تامین اجتماعی است و آقای صابری نیز معاون فعلی فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی است.

    انتهای خبر / پایگاه خبری عروج / کد خبر 2900

    پاسخحذف
  2. یکشنبه 22 فروردین ماه سال 1389
    ادامه اعتراض کارکنان تامین اجتماعی به عدم افزایش دستمزدها
    خبرگزاری هرانا - اعتراضات جمعی از کارکنان سازمان تامین اجتماعی به دلیل عدم افزایش دستمزد و عدم پرداخت بخشی از بهره وری و کارانه ادامه دارد.

    بنابر اطلاع گزارشگران هرانا، یکی از کارکنان تامین اجتماعی که خواست نامش فاش نشود در این زمینه گفت:" امروز صبح قرار بود که تعدادی از کارکنان معترض سازمان تامین اجتماعی مقابل ستاد مرکزی این سازمان تجمع کنند که با صحبتهای مسولان فعلا از این تجمع صرف نظر کردند."

    وی افزود:"در صورت تحقق نیافتن وعده ها این تجمع برگزار می شود."

    خاطر نشان می شود، کارکنان سازمان تامین اجتماعی پیش از عید نیز برای دریافت حق خود دست به تجمع زده بودند که نتیجه ای دربرنداشته است

    پاسخحذف
  3. یکشنبه 22 فروردین ماه سال 1389
    ادامه اعتراض کارکنان تامین اجتماعی به عدم افزایش دستمزدها
    خبرگزاری هرانا - اعتراضات جمعی از کارکنان سازمان تامین اجتماعی به دلیل عدم افزایش دستمزد و عدم پرداخت بخشی از بهره وری و کارانه ادامه دارد.

    بنابر اطلاع گزارشگران هرانا، یکی از کارکنان تامین اجتماعی که خواست نامش فاش نشود در این زمینه گفت:" امروز صبح قرار بود که تعدادی از کارکنان معترض سازمان تامین اجتماعی مقابل ستاد مرکزی این سازمان تجمع کنند که با صحبتهای مسولان فعلا از این تجمع صرف نظر کردند."

    وی افزود:"در صورت تحقق نیافتن وعده ها این تجمع برگزار می شود."

    خاطر نشان می شود، کارکنان سازمان تامین اجتماعی پیش از عید نیز برای دریافت حق خود دست به تجمع زده بودند که نتیجه ای دربرنداشته است

    پاسخحذف
  4. اعضاي هيات امنای سازمان تامين اجتماعي منصوب شدند

    به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران (econews.ir)، مطابق ماده 17 قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی و اصلاحیه ماده 113 قانون مدیریت خدمات کشوری افراد ذیل به پیشنهاد وزیر رفاه و تامین اجتماعی و تصویب شورایعالی رفاه و تامین اجتماعی به عنوان اعضای هیات امناءسازمان تامین اجتماعی منصوب گردیدند .
    1- صادق محصولی
    2- عبدالرضا شیخ الاسلامی
    3- لطف الله فروزنده
    4- غلامحسین رضوانی
    5- سید حسن اعتماد زاده
    6- علی یوسف پور
    7- محسن خلیلی عراقی
    8- محمد پارسا
    9- سید محمد یاراحمدیان

    پاسخحذف
  5. سلام- علی ذبیحی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی که در ارتباط است با وزارت رفاه و تامین اجتماعی، که بدلیل عدم پرداخت مزایای معوق مانده کارکنان این سازمان تحت فشار است راهی قم شده و با علما دیدار کرد.

    وی در جمع کارکنان تامین اجتماعی قم گفت: سازمان از سال 1386 به بعد به دلیل اینكه بعضی سازمان را حیاط خلوت خود قرار داده و مبالغ بسیاری سو استفاده كرده اند، در سراشیبی قرار گرفته و این تا جایی پیش رفته كه پیش بینی شده در سال 1388 ما دچار بحران می شویم. در این شرایط من این سمت را قبول كرده و سال 1388 را بخوبی پشت سر نهادم و دست سوءاستفاده كنندگان را بریدم و فقط در مواردی كسر بودجه داشته ایم كه مهمترین آن مربوط به پرداخت مستمری بود كه از 350 میلیارد تومان در ماه به 750 میلیارد رسید. (لازم به ذكر است كه در شب انتخابات با تصویب افزایش مستمری در تاریخ 88/2/15 در تاریخ 88/3/5 این مبالغ پرداخت گردید كه به دلیل عدم پیش بینی منابع مالی آن، سازمان تامین اجتماعی در حال حاضر با مشكلات جدی روبروست)
    قبل از جلسه مدیر كل استان قم از كارمندانی كه می خواستند با سوالاتی علی ذبیحی را به چالش بكشند خواست سوالات مكتوب مطرح شود ولی در انتها علی ذبیحی سوالات جمع آوری شده را در جیب خود قرار داد و به سرعت محل جلسه را بدون پاسخگویی ترك گفت.

    پاسخحذف
  6. در نخستين جلسه
    وضعيت اعضاي هيئت امناي سازمان تأمين اجتماعي مشخص نشد
    خبرگزاري فارس: عضو هيئت امناي سازمان تأمين اجتماعي گفت: امروز نخستين جلسه هيئت امناي سازمان تأمين اجتماعي در وزارت رفاه برگزار شد كه وضعيت و مسئوليت اعضاي اين هيئت مشخص نشد.

    محمد پارسا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا» اظهار داشت: نخستين جلسه هيئت امناي سازمان تأمين اجتماعي براي آشنايي افراد برگزار شد.
    وي در ادامه افزود: در جلسات بعدي كه با حضور وزير رفاه و اعضاي هيئت امنا تشكيل مي‌شود در خصوص مسئوليت اعضا و وضعيت سازمان تأمين اجتماعي بحث مي‌شود.

    پاسخحذف
  7. تامين اجتماعي و بزرگ‌ترين چالش 50 ساله

    چندي قبل نماينده کارفرمايان در شوراي عالي تامين اجتماعي در سخناني اعلام کرد با بدهي 19 هزار ميليارد توماني دولت به تامين اجتماعي و عدم مديريت مناسب و عدم تشكيل جلسات شوراي عالي تامين اجتماعي، اين سازمان در بدترين وضعيت خود در 50 سال گذشته قرار گرفته و امسال با 3500 ميليارد تومان کسري بودجه روبه رو است.

    اين در حالي است كه مدير عامل سازمان تامين اجتماعي در جلسه‌اي اين موضوع را رد و ساخته جرياني خواند كه سعي در سياه‌نمايي خدمات دولت دارند.
    سازمان تامين اجتماعي و شركت‌هاي وابسته به آن (شستا) با حدود هشت هزار ميليارد تومان دارایی، يكي از ثروتمندترين سازمان‌هاي حال حاضر كشور هستند كه همواره مناقشه‌هاي بسيار درباره آنها در میان بوده است. بعد از كشمكش‌هاي فراواني كه بر سر مديرعاملي مهرداد بذرپاش در شستا اتفاق افتاد و حكم انتصاب وي در شب قبل از معارفه لغو شد، اين بار نامه رئيس سازمان تامين اجتماعي (علي ذبيحي) به رييس جمهور در مورد نارضايتي وي از جريان حاكم بر شستا زمينه‌ساز اعتراضات نمايندگان مجلس شد و با توجه به شائبه زيان‌ده بودن شركت‌هاي وابسته به شستا و پاسخگو نبودن معاون رييس جمهور و رئيس سازمان تامين اجتماعي در قبال ابهام‌هاي نمايندگان و ديوان محاسبات باعث شد تا نمايندگان و اعضاي كميسيون اجتماعي تصميم به معرفي او به دادگاه بگيرند.

    با اين حال ذبيحي با ارائه اعداد و ارقامي، سخنان كارشناسان را در مورد بحران‌هاي مالي و بدهي‌هاي سازمان پس از تصدي خود را رد كرد و اين سخنان را به علت روابط دوستانه خود با دولت دانست و نمايندگان مجلسي كه در اين باره صحبت كرده بودند را كوچك‌تر از آن دانست كه حتي براي احقاق حق و حقوق شخص وي از آنها شكايت كند!

    البته يكي از مخالفان سرسخت علي ذبيحي، صادق محصولي - وزير رفاه فعلي- است كه چندي پيش قول بركناري او از رياست سازمان تامين اجتماعي را داده بود، بنابراين نمي‌توان تصور کرد اعتراضات مبني بر عدم مديريت درست و فساد گسترده در سازمان تامين اجتماعي فقط از طرف مخالفان دولت در جهت كمرنگ نمودن!خدمات دولت بیان می‌شود.

    البته نماينده كارفرمايان به نكات ديگري نيز در این میان اشاره کرد. وي گفت افزايش مزد كاركنان سازمان تامين اجتماعي مصوبه شوراي عالي اين سازمان است ولي مديرعامل موضوع را دوباره به شورا ارجاع مي‌دهد. در اين خصوص و در مورد افزايش حقوق مستمري‌بگيران تامين اجتماعي آنچه اتفاق افتاد، تقسيم مبلغ بن خريد مستمري‌بگيران به تعداد ماه‌هاي باقي‌مانده سال و اضافه کردن آن به حقوق آنها در زمان انتخابات بود كه افراد به اشتباه آن را افزايش حقوق خود تلقي کرده و به شكرانه اين موضوع به دولت خدمتگزار راي دادند ولي شهريورماه و در زمان موعد پرداخت بن، تازه متوجه كلاه گشادي شدند كه بر سرشان رفته است.

    به هر حال تامين اجتماعي سازمان بزرگي است كه بنا بر مشاهدات عيني نويسنده، در سطوح پايين‌تر شاهد خطاها و اشتباهات فراوان مالي آن در خصوص پرداخت حقوق بيمه‌شدگان هستيم. از جمله اين كه بسيار پيش آمده است سازمان همچنان به حساب شخص متوفي حقوق واريز مي‌كند يا در صورت انتقال حساب از شعبه‌اي به شعبه ديگر حقوق به هر دو حساب واريز مي‌شود. اين گونه اشتباهات و ايراداتي كه سازمان تا مدتها متوجه اتفاق افتادن آن نمي‌شود، باعث مي‌شود به اين فكر كنيم در سطح كلان و مبالغ بالا چه راحت مي‌توان –مثلا- خطا! کرد و اين خطاهاي پر سود را پنهان كرد.
    و بي‌ربط نيست كه مطرح مي‌شود شايد گزارش تحقيق و تقحص مجلس دست شهرام جزايري‌هاي* بسياري را در سازمان رو كند...


    *نقل‌قول از نمايندگان مجلس
    http://www.ads87.blogfa.com/post-156.aspx

    پاسخحذف
  8. آيا ذبيحي استاندار مي شود؟
    براساس شنیده های خبرنگار شبکه خبری زمان علی ذبیحی بزودی به عنوان استاندار مرکزی معرفی خواهد شد.

    برهمین اساس شعبانی فرد استاندار فعلی بیش از دوسال استاندار مرکزی بوده که قرار است اجمدی نژاد از وی به عنوان یکی از حلقه های برنامه ریزی خود استفاده نماید

    به گزارش شبکه خبری زمان گفته می شود ذبیحی به دلیل عدم توفیق در سازمان تأمین اجتماعی و فشارهایی که هیئت مدیره سازمان برای برکناری وی انجام داده اند از مهمترین دلایل رفتنش می باشد.

    وی در طول یکسال گذشته نیز بارها با هیئت مدیره و کارکنان ستادی سازمان تأمین اجتماعی به مشکل برخورده بود که حتی اعضای هیئت مدیره این سازمان چندین بار برای رئیس جمهور در خصوص ضعف مدیریتی وی جهت تصدی پست ریاست سازمان نامه نگاری نموده بودند.

    لازم بذکر است که ذبیحی مشاور اسبق احمدی نژاد پیش از این نیز برای تصدی وزارت نیرو به مجلس معرفی گردیده بود که با مخالفت نمایندگان و اطرافیان رئیس جمهور؛ معرفی ایشان باز پس گرفته شد

    پاسخحذف
  9. استاندار: تا پایان کار این دولت در استان می مانم

    ....... مسئولان استان را از ادامه این روند منصرف کنند که به آنها می گویم که با این اقدامات و اختلاف افکنی و شبه سازی ره به جایی نخواهند برد.

    وی اضافه کرد: محکم تا پایان کار دولت در استان باقی خواهم ماند و اگر قرار بود به جایی بروم و می خواستم که از استان مرکزی بروم مسئولیت هایی در سازمان گسترش و شهرم شیراز پیشنهاد شده بود که بروید و بپرسید و اگر جایی هم نباشد در دیوان محاسبات به کار اصلی خود خواهم پرداخت.

    استاندار مرکزی تاکید کرد: هستم و خواهم بود و جایی هم نمی روم.

    گفتنی است در دو ماه اخیر در محافل سیاسی استان مرکزی اخباری مبنی بر انتصاب قریب الوقوع علی ذبیحی رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور به عنوان استاندار مرکزی منتشر شد که در روزهای اخیر چنیدن سایت خبری کشور بار دیگر با طرح آنان فضای سیاسی استان مرکزی را دستخوش گمانه زنی هایی مبنی بر تعیین استاندار مرکزی کرد که استاندار مرکزی امروز در نشست خود با فرمانداران و بخشداران استان مرکزی با رد آن این تغییر و تحول را غیر ممکن دانست.
    http://arark-7.blogfa.com/post-834.aspx

    پاسخحذف
  10. دامه اختلافات در سازمان تأمین اجتماعی
    سازمانی که با بودجه یک دوازدهم کار می‌‌کند
    برخی با تصورات خود و به ظاهر با حسن نیت کامل و بدون آن که بدانند این سازمان را چگونه باید مدیریت کرد و بدون رعایت قوانین و مقررات،‌ تنها به دلیل آن که منابع و مصارف در اختیار خودشان است، کاری می‌کنند که جریمه این کارها را باید مدیران آینده سازمان تأمین اجتماعی بپردازند.
    عضو شورای عالی تأمین اجتماعی با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور در جمع کارگران نمونه کشور، مبنی بر این که سازمان تأمین اجتماعی و بانک رفاه کارگران،‌ ملک شخصی کسی نیست، گفت: جای تأسف است که افرادی از نزدیکان رئیس‌جمهور با سازمان تأمین اجتماعی، همچون ارث پدر خود رفتار می‌کنند.

    محمد مروج حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار «تابناک» اظهار داشت: برخی با تصورات خود و به ظاهر با حسن نیت کامل و بدون آن که بدانند این سازمان را چگونه باید مدیریت کرد و بدون رعایت قوانین و مقررات،‌ تنها به دلیل آن که منابع و مصارف در اختیار خودشان است، کاری می‌کنند که جریمه این کارها را باید مدیران آینده سازمان تأمین اجتماعی بپردازند.

    نماینده کارفرمایان در شورای عالی تأمین اجتماعی، با اشاره به اصلاحیه ماده 113 قانون خدمات کشوری تصریح کرد: هر صندوق بیمه‌ای‌، ساز و کار و تشکیلات مستقل خود را دارد و ادامه فعالیت شورای عالی تأمین اجتماعی، منافاتی با این اصلاحیه ندارد.

    مروج حسینی خاطرنشان کرد: در سال 1387 به هنگام بررسی بودجه دوازده هزار میلیارد تومانی سال 1388 سازمان تأمین اجتماعی، بیش از سی نشست در شورای عالی برگزار شد و جزییات این بودجه مورد بحث و نظر قرار گرفت.

    حال چگونه است که بودجه سال 1389 این سازمان در یک هفته و با یک نشست، می‌خواهد تصویب شود؛ حال آن که به دلیل کسری‌‌های درآمدی سازمان، ‌دقت و جزیی‌نگری بیشتر در بررسی بودجه، ضروری به نظر می‌رسد؟!

    رئیس‌ هیأت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی صنعت نساجی کشور، شورای عالی تأمین اجتماعی و هیأت مدیره این سازمان را ناقض وظایف و مسئولیت‌ها هیأت امنای سازمان تأمین اجمتماعی ندانست و گفت: رسیدگی به بودجه و تصویب عملیات و ترازنامه‌های سال 1386، 87 و 88 سازمان تأمین اجتماعی که دریایی از مسائل و مشکلات در آنهاست، می‌طلبد که مسئولان نسبت به تشکیل جلسات شورای عالی تأمین اجتماعی حساس باشند.
    مروج حسینی افزود: اگر وضع به همین منوال باشد، وظیفه سی میلیون عضو تأمین اجتماعی است که از منافع و صندوق خود دفاع کنند.

    همچنین در این باره باید گفت: هنوز مقامات رسمی وزارت رفاه و تأمین اجتماعی و هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی، هیچ گونه اظهارنظری درباره قانونی بودن یا نبودن شورای تأمین اجتماعی نداشته‌اند و بودجه سال 89 این سازمان هم هنوز به تصویب نرسیده است، به گونه‌ای که در فروردین ماه سال جاری، این سازمان با بودجه‌ای یک دوازدهم اداره شده است.

    به نظر می‌رسد، این مسائل ناشی از اختلافات وزیر رفاه و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی باشد! که با گذشت ماه‌‌ها هنوز هم به پایان نرسیده است و گویا مسئولان ارشد دولت، مسائل و مشکلات مهمتری دارند و از معضلات مربوط به تأمین اجتماعی غافلند.
    نظرات بینندگان:
    تا زمانی که ذبیحی سر کار باشد وضع به همین منوال است
    متاسفانه مدیریت غیر علمی و لجبازانه مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و بکار گماردن معاونهای که سابقه یکروز فعالیت در سازمانهای بزرگ بیمه ای و سرمایه ای را ندارند این وضعیت ناخوشایند را برای سازمان ایجاد کرده و آقای ذبیحی و همکاران بی تجربه اشان در حال روزمرگی برای پوشش هزینه های روزانه سازمان تامین اجتماعی است و به تاراج دادن اندوخته های سازمان مربوط به مدیران سالهای گذشته میباشند ومتاسفانه هیچ برنامه کوتاه مدتی نیز متصور نیست؛آقای رییس جمهور محترم و وزیر رفاه هرچه زودتر باید بداد سازمان تامین اجتماعی برسند.
    متأسفانه در يك سال گذشته شركت هاي تحت پوشش سازمان نيز به حالت نيمه تعطيل در آمده اند
    تامین اجتماعی پتانسیل اقتصادی خیلی بیشتری از وضع موجود دارد ولی متاسفانه سوء مدیریت و تصمیمات سطحی در پرداخت بدهی های سازمان در قالب شرکت های در حال ورشکستگی و با تفکر از این ستون تا اون ستون، اگر این وضعیت ادامه پیدا کند قطعا سازمان ورشکست خواهد شد.

    پاسخحذف
  11. ارسال به دوستان
    عضو شوراي‌ عالي سازمان تأمين اجتماعي در گفت‌و‌گو با فارس:
    دليل وجود هيئت امناي تأمين اجتماعي در اين سازمان مبهم است

    خبرگزاري فارس: عضو شوراي‌ عالي سازمان تأمين اجتماعي گفت: دليل وجود هيئت امنايي كه توسط وزير رفاه براي تأمين اجتماعي تعيين شده، هنوز در اين سازمان مبهم است.

    محمد احمدي در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس«توانا» اظهار داشت: مصوبه دوفوريتي كه در مجلس در خصوص سازمان تأمين اجتماعي تصويب شده است، كاركنان اين سازمان را با ابهاماتي در خصوص اين قانون مواجه كرده است و كسي هم نيست كه توضيحاتي در اين مورد ارائه دهد.
    وي در پاسخ به اين پرسش كه هيئت امنا جاي كدام يك از اركان سازمان تأمين اجتماعي را مي‌گيرد، بيان داشت: هنوز مشخص نيست كه هيئت امنا جايگزين كدام ركن سازمان تأمين اجتماعي مي‌شود.
    احمدي در خصوص اساسنامه سازمان تأمين اجتماعي گفت: احتمال تغيير در اساسنامه اين سازمان وجود دارد ولي هنوز مشخص نيست.
    نماينده بيمه‌شدگان در تأمين اجتماعي در خصوص جلسات شوراي ‌عالي سازمان تأمين اجتماعي، اظهار داشت: هفته گذشته بنا بود در مورد وضعيت سازمان تأمين اجتماعي با معاون اول رئيس جمهور جلسه‌اي داشته باشيم كه به دليل سفرهاي استاني برگزار نشد.
    عضو شوراي‌ عالي سازمان تأمين اجتماعي در ادامه افزود: مصوبات زيادي است كه بايد به تصويب شوراي ‌عالي سازمان برسد و بودجه سال 89 سازمان تأمين اجتماعي در شوراي عالي اصلاً رسيدگي نشده است.
    وي در خصوص نحوه پرداخت حقوق كاركنان اين سازمان در سال 89 اظهار داشت: حقوق كاركنان براساس يك دوازدهم بودجه سال قبل در نظر گرفته شده است.

    پاسخحذف
  12. وضعیت سازمان تامین اجتماعی خراب است
    عضو شوراي عالي سازمان تأمين اجتماعي گفت: براساس نظر سازمان حسابرسي كه زير نظر وزارت اقتصاد و دارايي است، بدهي دولت به سازمان تأمين اجتماعي 19 هزار 300 ميليارد تومان است.

    امير دادخواه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس«توانا»، اظهار داشت: بدهي دولت به تأمين اجتماعي به خاطر پرداخت نكردن مطالبات دولت در سال‌هاي گذشته به وجود آمده است.
    وي درباره جايگاه هيئت امناي سازمان تأمين اجتماعي، گفت: طرح دو فوريتي كه توسط مجلس به تصويب رسيد براي تشكيل ماده 113 و تجميع صندوق‌هاي بيمه‌اي است و بر همين اساس هيئت امنا هيچ مغايرتي با تأمين اجتماعي ندارد و تمام اركان تأمين اجتماعي به فعاليت خود ادامه مي‌دهند.
    دادخواه خطاب به كساني كه استنباط مي‌كنند كه هيئت امنا جاي شوراي‌عالي تأمين اجتماعي را مي‌گيرد، گفت: هيئت امنا براي تمام‌ صندوق‌هاي بيمه‌اي است و شوراي‌ عالي تأمين اجتماعي مخصوص همين سازمان است.
    وي با بيان اينكه مشكلات فعلي سازمان تأمين اجتماعي به دليل تشكيل نشدن جلسات شوراي‌عالي تأمين اجتماعي است، بيان داشت: بودجه سازمان تأمين اجتماعي به دليل تشكيل نشدن جلسات اين شورا هنوز به تصويب نرسيده است.

    عضو شوراي عالي سازمان تأمين اجتماعي وضعيت سازمان تأمين اجتماعي را مطلوب ندانست و گفت: بايد از قانون‌گريزي در سازمان تأمين اجتماعي پرهيز شود و براساس استنباط شخصي يك فرد، قانون را زير پا نگذاريم

    پاسخحذف
  13. اعضاي جديد هيات مديره تامين اجتماعي

    اعضاي جديد هيئت مديره صندوق تامين اجتماعي از سوي هيات امناي سازمان تامين اجتماعي انتخاب شدند.

    به گزارش ايلنا، آقايان بهروز براتي، رحمت الله حافظي، عليرضا عسگريان، بهروز مرادي و سيد مجيد موسويان از سوي صادق محصولي رئيس هيات امناي سازمان تامين اجتماعي و وزير رفاه و تامين اجتماعي به عنوان عضو هيئت مديره صندوق تامين اجتماعي منصوب شدند.
    http://www.asriran.com/fa/news

    پاسخحذف
  14. معلوم نیست کی واقعاً یک اتحادیه صنفی از کارکنان تامین اجتماعی قرار است تشکیل شود

    پاسخحذف
  15. خدا را شکر که از دستش راحت شدیم...

    پاسخحذف